Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: wojtek916 » pn, 6 maja 2013, 19:18

Temat był już poruszany i chyba najlepiej latac na 95.

Autor tematu
orzechinho21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: pt, 17 gru 2010, 18:31
Motocykl: KXF 250 07'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: orzechinho21 » wt, 7 maja 2013, 09:02

wymiary tłoka rzecz jasna do znalezienia w serwisówce?

katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: katecheta122 » wt, 7 maja 2013, 09:46

Oddaj tłok i cylinder do pomiaru,chyba że posiadasz średnicówkę i mikrometr.

Autor tematu
orzechinho21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: pt, 17 gru 2010, 18:31
Motocykl: KXF 250 07'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: orzechinho21 » wt, 14 maja 2013, 09:22

panowie na wyżej załączonym filmie cylinder i tłok smarowany jest niebieską mazią, czy jest to olej z mieszanki czy jakiś inny specyfik?

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: mbartekx88 » wt, 14 maja 2013, 11:43

Putoline MX5 synthetic off road 2 storke oil - jest to olej do mieszanki.

yz_125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: pt, 2 lip 2010, 18:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: yz_125 » śr, 15 maja 2013, 00:38

Fart życia ! miałem dzisiaj zakładać temat z dokładnie tym samym problemem !

Analogiczna sytuacja: z 35:1 mieszanka zmieniona na 45:1 na "testa". Kilka dni temu sie przejechałem z 20 min i dzisiaj taki ledwo wyczuwalny "nowy" dzwiek przy kopaniu i kilka razy musiałem kopnąć. Na początku mocno kopcił (tj. na 35:1) ale po rozgrzaniu wrócił do normy. Moc taka sama jak wczesniej (taka jak ma być), opór na kopce jest też więć raczej wszystko działa ale niepokoi mnie ten dzwięk i kopanie bo zawsze odpalal za pierwszym! Spusciłem paliwo i mam zamiar zalać spowrotem 35:1 i wymienić świece.
Tłok (kuty) ma przejechane ~~ 5mh na torze + 30L mieszanki.

Jezdzić dalej czy uważać i zobaczyć co sie dzieje w cylindrze ?

Iro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 18 gru 2011, 11:06
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław/Opole
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: Iro » śr, 15 maja 2013, 08:19

Lepiej sprawdź, w 2T rozebranie silnika to jest chwila, a olej z mieszanki smaruje nie tylko tłok ale i korbowód, więc zarazem sprawdzisz korbe. Gdyby było coś nie tak z tłokiem raczej słyszałbyś charakterystyczny metaliczny dźwięk przy dużych obrotach a nie przy odpalaniu. Ale najpewniej stawiałbym na to, że po prostu jesteś przewrażliwiony i żadnego nowego dźwięku nie ma, tylko wcześniej nie zwracałeś na niego uwagi.
Pozdro.

Kefir
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: pn, 22 paź 2012, 10:54
Motocykl: Honda Crm 250 Mk III
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Silnik nie pali od pierwszego kopniaka...

Post autor: Kefir » pt, 31 maja 2013, 22:10

Kiedy ostatnio regulowałeś gaźnik? W Polsce większość ludzi reguluje gaźnik raz w sezonie. A gaźnik powinien być regulowany znacznie częściej, w zależności od pory roku, temp, ciśnienia itp. Więc nie dziwcie się, że moto wiosną przy temp. odpalało wam z 1 kopa, a latem przy +35 odpala z 2,3 kopa jak gaźnik nie był regulowany.
"Czym się różni Fiński kierowca rajdowy od innych nacji?
Fiński przed górką przyspiesza, bo może będzie prosto
Reszta hamuje, bo może będzie zakręt."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”