PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: robsztix » pn, 6 maja 2013, 12:12

tomasz12 pisze:Gniazda ulegają wypaleniu wtedy, gdy luzy są zbyt małe !!!
O tuż to, od za dużych luzów co najwyżej bardziej zużywa się krzywka lub szklanka(popychacz) zaworu, najczęstsza przyczyna pękających szklanek.
Ja dodam jeszcze, ze od duuzo za duzych luzow na ssacych, oprocz problemow z odpalaniem i nieustannym gasnieciem, koledze w CRF 450 wypadla plytka regulacyjna i wpadla pomiedzy szklanke, a talerzyk trzymajacy sprezyne, co spowodowalo spore podparcie zaworu i oczywiscie strzal tloka w zawor...reszty chyba pisac nie trzeba :) takze pilnowac luzow i podchodzic do pomiarow z glowa i duza dokladnoscia!!!

Autor tematu
BiałyYZ
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 kwie 2013, 12:47
Motocykl: Yamaha Yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Sacz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: BiałyYZ » śr, 8 maja 2013, 21:51

Dziś odebrałem moto z regulacji zaworów.. niestety nic nie pomogło Mechanik mierzył kompresje i wyszło 6,5 :cry: Odpaliłem moto na popych i takire same objawy jak wyżej pisałem.. Teraz jedynie zostaje mi sciągnąć głowice jutro i patrzycco tam sie dzieje..

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: robsztix » czw, 9 maja 2013, 12:38

Jak napisal kolega tobiasz86
tobiasz86 pisze:W crf'ie masz automatyczny dekompresator więc nie zmierzysz kompresji...
pozostaje zdjac gore, mozliwe, ze uszczelka pod glowica, przyjrzyj sie tez samej glowicy czy niema nigdzie zadnych pekniec, najlepiej oddac ja do zakladu, gdzie sprawdza jej szczelnosc i to czy ma prosta plaszczyzne...

WASP MX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 4 wrz 2011, 19:21
Motocykl: Kawasaki KX250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: WASP MX » czw, 9 maja 2013, 13:26

Co do nie mierzenia kompresji:
Myślę, że jeżeli w Kawie się mierzy to w Hondzie też :D ale mogę się mylić...

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: tomasz12 » czw, 9 maja 2013, 17:02

Pomiaru można dokonać w każdym motocyklu. Ktoś kto piszę ,że sie nie da prawdopodobnie nie wie, jak działa dekompresator i na czym taki pomiar polega. Jedyny problem w Crf polega na tym, że gniazdo świecy jest tak wykonane, że typowa końcówka od manometru nie jest w stanie porządnie uszczelnić narzędzia i pomiar może być przekłamany. Trzeba dorobić specjalną redukcję.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: Majster128 » czw, 9 maja 2013, 17:43

Widełki 62-102 psi.
Sam ten fakt mówi, że pomiar jest bezsensowny.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: levis » czw, 9 maja 2013, 17:49

ja bym sprawdził czy nie przestawił się rozrząd.

Pomiar sporo Ci powie o ile będzie wykonany poprawnie - czyli jak kopniesz parę razy to ciśnienie na manometrze zostanie, a nie ucieknie...

w ogóle to ja w tej chwili jak najmniej targałbym silnikiem, bo im dłużej będziesz liczył na cud i to, że się samo naprawi tym większe szkody.

Niepotrzebnie wywaliłeś hajs na regulację zaworów, bo to było oczywiste, że to nie od tego... skoro stało się to nagle.

Teraz na Twoim miejscu sprawdziłbym, czy nie przestawił się rozrząd - jeżeli nie, to głowica do góry...

Autor tematu
BiałyYZ
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 kwie 2013, 12:47
Motocykl: Yamaha Yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Sacz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: BiałyYZ » czw, 9 maja 2013, 22:33

Dziś scigłem głowice i cylinder:) Tłok i gładź cyla nie jest najlepsza ale motor powinien chodzić jescze... Zawory docierałem chyba z 4 godzimy, Ssace i jeden wydechowy jest idealny zaś drugi wydechowy troszkę cieknie. Jak już wszystko wysprawdzałem złożyłem cylka i głowice spowrotem ale na kopa dalej nie pali a na pycha łapie i jezdzi trochę lepiej niz przed rozebraniem góry silnika chociaż to nie jest jeszcze to bo się nie wkręca tak jak należy! . Tylko teraz niewiem co będzie przyczyna awarii bo motor zaraz po zakupie zapier*** jak wściekły i nagle coś mu odbiło.. Przypuszczam ze to będzie świeca, cewko-fajka albo moze coś z gaźnikiem.. już sam nie wiem

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: Konrad324 » czw, 9 maja 2013, 22:37

robsztix pisze: gdzie sprawdza jej szczelnosc i to czy ma prosta plaszczyzne...
Przy takich objawach po zdjęciu głowicy jeżeli coś na niej jest to od razu będzie to widać, mogą być to na przykład wypalone gniazda zaworowe.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: Majster128 » czw, 9 maja 2013, 22:45

BiałyYZ pisze:Dziś scigłem głowice i cylinder:) Tłok i gładź cyla nie jest najlepsza ale motor powinien chodzić jescze... Zawory docierałem chyba z 4 godzimy, Ssace i jeden wydechowy jest idealny zaś drugi wydechowy troszkę cieknie. Jak już wszystko wysprawdzałem złożyłem cylka i głowice spowrotem ale na kopa dalej nie pali a na pycha łapie i jezdzi trochę lepiej niz przed rozebraniem góry silnika chociaż to nie jest jeszcze to bo się nie wkręca tak jak należy! . Tylko teraz niewiem co będzie przyczyna awarii bo motor zaraz po zakupie zapier*** jak wściekły i nagle coś mu odbiło.. Przypuszczam ze to będzie świeca, cewko-fajka albo moze coś z gaźnikiem.. już sam nie wiem
Jak ten cylinder niby wygląda?

Ps. Daj foty po wybuchu.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: robsztix » pt, 10 maja 2013, 09:14

Majster128 pisze:
Jak ten cylinder niby wygląda?

Ps. Daj foty po wybuchu.
Hehe oby sie w pore opamietal :) Jak juz miales wszystko na wierzchu trzeba bylo pomierzyc cyl. i tlok jaki tam siedzi, jak wszystko ok, to przyjrzalbym sie gaznikowi (czyszczenie ew. regulacja) jak nie masz w tym temacie wiedzy to oddaj do kogos, kto sie na tym zna. Sprobuj tez podmienic od kogos modul.

Autor tematu
BiałyYZ
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 kwie 2013, 12:47
Motocykl: Yamaha Yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Sacz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: PROSZE O POMOC ! HONDA CRF 250r 2004r

Post autor: BiałyYZ » ndz, 12 maja 2013, 11:50

Dobrze że góre silnika rozebrałem bo po dotarciu zaworów kompresja po 3 mocnych kopnięciach wzrosła do 9 !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”