regulacja gażnika KTM SX 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: Neex » sob, 20 kwie 2013, 20:58

Siemka jak poprawnie ustawic gaźnik w KTM SX 125 rok 2006 i nie podsyłajcie mi serwisówek tylko napiszcie z doswiadczenia praktycznego ;) Głównie chodzi mi o ustawienie dopływu powietrza wzgledem paliwa (taka mała śróbka po lewej stronie gaźnika) ile tam ma być obrotów czy cos... kolejna sprawa iglica... blaszke mam na drugim slocie od góry przy dyszy gaźnika 188 czy tak moze byc ? ;) Jeśli cos trzeba jeszcze ustawic napiszcie pozdro

superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: superpimp » sob, 20 kwie 2013, 21:08

Śrubka 1,5 obrotu od w pełni wkręconej. To tak wyjściowo :) Potem można podregulować jakby nie było dobrze.

A po co w ogóle chcesz grzebać? Źle chodzi nie wkręca się , gaśnie? Jak jest dobrze to niema po co tykać.
Iglica może być na 2 byle by nie zalewało motoru a żeby dobrze się wkręcał , ogólnie może być na każdym poziomie bo po coś je zrobili :)

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: Neex » ndz, 21 kwie 2013, 09:28

Bo zrobiłem remont motor pojehał na serwis ktm do regulacji i po 2 tygodniach wypaliło tłoka, w serwisie ustawili jakies 0,75 obrotu. Powiedzielin mi ze włanie tak sie stało przez zle ustawione dopływ powietrza pozatym ze ustawiali jak było zimnoa teraz jest ciepło i inna gestosc powietrza itd ble ble ble.... dlatego pytam na forum :)

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: kris514 » ndz, 21 kwie 2013, 09:53

Ale wypalenie tłoka na 99% nie było spowodowane tą śrubką (ponieważ przykręcili powietrza na wolnych, a to z jego nadmiaru się wypala), przyczyny należało by szukać głębiej:
-nieszczelność układu (lewe powietrze)
-iglica za nisko (ty masz odpowiednio według serwisówki)
-dysza główna za mała (ale ty masz odpowiednią według serwisówki)
-main jet za mała (ty nie podałeś jej rozmiaru)
-poziom pływaka za niski
-zła iglica (nie podałeś jej typu)


Uploaded with ImageShack.us

Oczywiście przy założeniu że gaźnik jest i był czysty
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: Neex » ndz, 21 kwie 2013, 10:07

zla swieca mogla byc przyczyna tego wszystkiego ?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: kris514 » ndz, 21 kwie 2013, 11:40

Spotkałem się że upaliło świecę i zrobiła dziurę w tłoku więc możliwe
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: Enduros70 » ndz, 21 kwie 2013, 12:13

kris514 pisze: -dysza główna za mała (ale ty masz odpowiednią według serwisówki)
-main jet za mała (ty nie podałeś jej rozmiaru)
To to samo.

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: Neex » ndz, 21 kwie 2013, 13:08

tutaj jest raczej probemz temparatura w srodku bo na tłoku widac nawet przebarwienia... a na tłoku nie było nagaru po prawie miesiacu jazdy delikatnie tylko okopcony tłok, widac wszystkie znaki nawet więc niewiem czy to tak ma byc czy nie. Dodam ze iglica R1469D a przepustnica 55 ale to chyba chodzi o 5,5. main jet 188.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: kris514 » ndz, 21 kwie 2013, 14:35

Pomyłka chodziło mi o idling jet to podaj jaką miałeś świecę, przypomniało mi się że może być spalanie stukowe przyczyną.
Sprawdź jeszcze membranę czy aby nie ma dużych prześwitów.
Podaj typ świecy (czy nie za ciepła)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: Majster128 » ndz, 21 kwie 2013, 16:26

Jeśli chcieli Ci wmówić, że to wina zmiany temp powietrza to jest ciekawie, bo gdy temp pow. wzrosła to moto dostaje mniej powietrza.
Membrana na pewno nie wpłynęłoby na tyle by uszkodzić tłok.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: kris514 » ndz, 21 kwie 2013, 17:38

Ale zawsze lepiej ją sprawdzić, Nie wiem jak by to chodziło jakby listek był połamany.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gażnika KTM SX 125

Post autor: Neex » ndz, 21 kwie 2013, 18:59

listki sa cale ;) majster juz wtajemniczony w temat :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”