Yamaha TDR 125, Blokady
-
Autor tematuTarantula
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
- Motocykl: Suzuki DR 600 1986
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Yamaha TDR 125, Blokady
Witam
Czy ktoś wie, czy może słyszał coś o blokadach w TDR'ce 125, gdyż chcę się ich pozbyć lecz nie wiem gdzie mam szukać i a jak już to nie wiem czy mam wszystkie te blokady czy może niektórych się już ktoś pozbył.
Pozdrawiam
Czy ktoś wie, czy może słyszał coś o blokadach w TDR'ce 125, gdyż chcę się ich pozbyć lecz nie wiem gdzie mam szukać i a jak już to nie wiem czy mam wszystkie te blokady czy może niektórych się już ktoś pozbył.
Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: sob, 6 kwie 2013, 10:08
- Motocykl: cr250r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zach-pom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
Te same co w dt, wydech - zwężka przy cylindrze i wewnątrz dwa półksiężyce, zawór wydechowy - może być obrócony o 180 stopni, często, żeby idealnie go spasować, trzeba spiłować rant z jednej strony, albo od wydechu albo od strony tłoka, moduł - poprzez zrobienie przełącznikach odłączającego przepływ z konektora licznika (3rm00)albo trzeba dodatkowy moduł wpiąć w elektrykę (3rm10).
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
Dyfuzor:
- zwężka zaraz na wyjściu z cylindra
- lejek w jego najszerszej części, tniemy po oryginalnym spawie
Końcówka wydechu:
Robimy przelotową, rurka perforowana 2-4mm szersza wewnątrz niż rurka wychodząca z dyfuzora.
Moduł:
jeśli odcina zapłon przy ok 7k rpm lub przy 90km/h to napiszę Ci co dalej.
Zawór wydechowy Y.P.V.S. :
A więc:
Tak wygląda zawór
Cały problem we wszystkich poradnikach jest taki, że nikt nie pomyślał, żeby pokazać na jakim zaworze stosuje swój sposób, gdyż są dwie końcówki na które zakłada się tarczę.
1. W kształcie rombu - w czterech pozycjach.
2. W kształcie prostokąta – w dwóch pozycjach.
Jego pozycja otwarta jest wtedy, gdy półokrągłą części jest skierowany w górę a po jego płaskiej stronie przechodzą spaliny.
Przymykając się obraca się w stronę prawą, czyli przysłania okno wydechowe (od strony tłoka).
Teraz regulacja:
1. Ściągamy dyfuzor oraz dekielek zaworu.
2. Przekręcamy kluczyk stacyjki, aby silniczek wykonał tzw. self-test, czyli obrót zaworem w prawo i w lewo.
3. Teraz wkręcamy napinacze linek, aby je poluzować.
4. Kładziemy się pod motor i kręcąc tarczą zaworu ustawiamy go w takiej pozycji, aby nie przysłaniał on kanału wydechowego ani od strony tłoka ani dyfuzora.
5. Napinamy linki po czym wyłączamy i włączamy zapłon, aby sprawdzić czy zawór ustawia się idealnie otwarty. Jeśli troszeczkę wystaje z którejś strony to korygujemy napinaczami luzując lekko jedną linkę a naciągając drugą.
Może się zdarzyć tak, że ustawiając zawór od strony tłoka idealnie równo będzie kawałek wystawało go od strony dyfuzora. Wtedy trzeba wyjąć go z cylindra i zeszlifować próg pilnikiem.
Gaźnik:
Dysza główna 240, wolnych obrotów 30 i powiększamy otwór w airboxie, przez który zasysane jest powietrze.
Gasbox:
Rozwiercamy na 10-11mm.
- zwężka zaraz na wyjściu z cylindra
- lejek w jego najszerszej części, tniemy po oryginalnym spawie
Końcówka wydechu:
Robimy przelotową, rurka perforowana 2-4mm szersza wewnątrz niż rurka wychodząca z dyfuzora.
Moduł:
jeśli odcina zapłon przy ok 7k rpm lub przy 90km/h to napiszę Ci co dalej.
Zawór wydechowy Y.P.V.S. :
A więc:
Tak wygląda zawór
Cały problem we wszystkich poradnikach jest taki, że nikt nie pomyślał, żeby pokazać na jakim zaworze stosuje swój sposób, gdyż są dwie końcówki na które zakłada się tarczę.
1. W kształcie rombu - w czterech pozycjach.
2. W kształcie prostokąta – w dwóch pozycjach.
Jego pozycja otwarta jest wtedy, gdy półokrągłą części jest skierowany w górę a po jego płaskiej stronie przechodzą spaliny.
Przymykając się obraca się w stronę prawą, czyli przysłania okno wydechowe (od strony tłoka).
Teraz regulacja:
1. Ściągamy dyfuzor oraz dekielek zaworu.
2. Przekręcamy kluczyk stacyjki, aby silniczek wykonał tzw. self-test, czyli obrót zaworem w prawo i w lewo.
3. Teraz wkręcamy napinacze linek, aby je poluzować.
4. Kładziemy się pod motor i kręcąc tarczą zaworu ustawiamy go w takiej pozycji, aby nie przysłaniał on kanału wydechowego ani od strony tłoka ani dyfuzora.
5. Napinamy linki po czym wyłączamy i włączamy zapłon, aby sprawdzić czy zawór ustawia się idealnie otwarty. Jeśli troszeczkę wystaje z którejś strony to korygujemy napinaczami luzując lekko jedną linkę a naciągając drugą.
Może się zdarzyć tak, że ustawiając zawór od strony tłoka idealnie równo będzie kawałek wystawało go od strony dyfuzora. Wtedy trzeba wyjąć go z cylindra i zeszlifować próg pilnikiem.
Gaźnik:
Dysza główna 240, wolnych obrotów 30 i powiększamy otwór w airboxie, przez który zasysane jest powietrze.
Gasbox:
Rozwiercamy na 10-11mm.
-
Autor tematuTarantula
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
- Motocykl: Suzuki DR 600 1986
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
Ok dzięki, posprawdzam te ,,blokady,, które mam a których już pewnie nie ma
Wiem że gdy jakę to TDR'ka ciągnie do 5 biegu, gdy wrzucę 6 to tylko obroty spadają ale jadę z taką samą prędkością co na 5
a rozpędziłem ją do ~110km/h
Wiem że gdy jakę to TDR'ka ciągnie do 5 biegu, gdy wrzucę 6 to tylko obroty spadają ale jadę z taką samą prędkością co na 5
a rozpędziłem ją do ~110km/h
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: sob, 6 kwie 2013, 10:08
- Motocykl: cr250r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zach-pom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
Zapomniałem wspomnieć o tłumiku i gazboxie oraz tej górnej ściance airboxu, ale kolega opisał wszystko elegancko, jeśli przy 110km/h wbijasz 6 bieg i słabnie, to na pewno jest to linka gazu, miałem tak, jak sam sobie dorobiłem i za słabo otwierała przepustnice.
-
Autor tematuTarantula
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
- Motocykl: Suzuki DR 600 1986
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
Aha no ok jutro wezmę się za to popatrzę i opiszę co i jak to wszystko wygląda
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: sob, 6 kwie 2013, 10:08
- Motocykl: cr250r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: zach-pom
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
miałem tak, że linkę źle robiłem i nie otwierała całej przepustnicy, na każdym biegu ciągnęła ładnie, a na 6 biegu zwalniała przy 110km/h, zrobiłem drugą dobrą linkę i jak ręką odjął! wiem co mówię.Enduros70 pisze:Jaka linka gazu haha zablokowana końcówka.
-
Autor tematuTarantula
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
- Motocykl: Suzuki DR 600 1986
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
Witam dziś posprawdzałem te ,,blokady,,
A więc zawór był już odblokowany, z zwężki też już nie było, powiększone już okno do filtra powietrza, końcówkę tłumika mam sportową niby to,
lecz nic nie było robione z gazboxem, a więc łapię za wiertło i rozwiercam otwór i teraz co najlepsze Tdr'ka ładniej chodzi i lepiej ciągnie
Ale słyszeliście coś o blokadzie związanej z prędkościomierzem lub z stacyjką ?
A więc zawór był już odblokowany, z zwężki też już nie było, powiększone już okno do filtra powietrza, końcówkę tłumika mam sportową niby to,
lecz nic nie było robione z gazboxem, a więc łapię za wiertło i rozwiercam otwór i teraz co najlepsze Tdr'ka ładniej chodzi i lepiej ciągnie
Ale słyszeliście coś o blokadzie związanej z prędkościomierzem lub z stacyjką ?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha TDR 125, Blokady
Z prędkościomierzem związana jest blokada modułu, ale jak nie masz odcinki to nie dotyczy.