serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Kontakt:
Status : Offline

serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: levis » pt, 5 kwie 2013, 14:47

cześć.

Przymierzam się do zakupu KX'a, jeszcze nie wiem czy 125 czy 250 - pewnie zależy od tego co się trafi.

Generalnie zakładam, że do zrobienia jest wszystko oprócz skrzyni. Czy taki zestaw z orientacyjnymi cenami jest ok, czy coś pominąłem:

tłok wossner - 400
korba wossner 400
łożyska koła przedniego- All Balls - 70
łożyska koła tylniego - All Balls - 75
łożysko główki ramy - All Balls - 120
opony - 600
Uszczelniacze lag - 70
Oleje i filtry -100
klocki - 100


Dzięki

Awatar użytkownika
mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: mbartekx88 » pt, 5 kwie 2013, 15:11

W przednim zawieszeniu może się okazać, że nie tylko do wymiany będą uszczelniacze. Regeneracja tylnego amora. Łożyska wahacza i kiwaka. Przebicie korby. Łańcuch, zębatki. Cylinder nicasil lub tuleja. Kosz sprzęgłowy, tarcze sprzęgła. Łożyska w silniku i to nie wszystko.

Jeśli do zrobienia jest wszystko oprócz skrzyni to lista będzie bardzo długa i na kwotę paru tysięcy złotych. Lepiej odpuść sobie takie moto. Może bardziej ci chodziło jak dopieścić moto po zakupie.
Nie musisz kupować łożysk firmy All Balls, możesz dobrać łożyska w sklepie, które mogą być lepsze i tańsze.

Awatar użytkownika
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: wojtek916 » pt, 5 kwie 2013, 15:20

Jak kupisz jakieś używki na forum to mozesz zatrzymać 500zł z opon ;)

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: sebek1516 » pt, 5 kwie 2013, 15:35

Ciężko teraz z oponami żeby się cenowo opłacały.
Przód i tył do 100 zł z wysyłką w stanie dobrym.
Jak ktoś chce i ścierpi lekko okrągłe krawędzie to komplet jakies 150 zł
Przerabiam ten temat to wiem ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: tobiasz86 » pt, 5 kwie 2013, 17:27

Zazwyczaj jest tak (przy nowym używanym motorze), że kwotę zaplanowaną trzeba pomnożyć przez 2, chyba że zaplanujesz generalkę, ale od twoich wyliczeń do generalki niestety jeszcze daleeeeko.

Awatar użytkownika
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 291
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: Ciechu » pt, 5 kwie 2013, 21:29

levis pisze:cześć.

Przymierzam się do zakupu KX'a, jeszcze nie wiem czy 125 czy 250 - pewnie zależy od tego co się trafi.

Generalnie zakładam, że do zrobienia jest wszystko oprócz skrzyni. Czy taki zestaw z orientacyjnymi cenami jest ok, czy coś pominąłem:

tłok wossner - 400
korba wossner 400
łożyska koła przedniego- All Balls - 70
łożyska koła tylniego - All Balls - 75
łożysko główki ramy - All Balls - 120
opony - 600
Uszczelniacze lag - 70
Oleje i filtry -100
klocki - 100


Dzięki
Ja kupiłem właśnie takiego zapuszczonego i zatartego parcha. Zapowiadało się że do wymiany będzie wszystko. Nawet skrzyni nie wykluczałem.
Gdzie bym nie zajrzał tam taki syf że płakać się chciało, ale jak już rozebrałem motocykl na części pierwsze to okazało się że napęd daje radę, łożyska wahacza i kiwaczki tylko brudne ale jeszcze całe, zawieszenie nie ciekło, tylko wymagało wymiany oleju, sprzęgło i skrzynia sprawne. Nie było tak źle jak przewidywałem.

Remont zatartego silnika kosztował jakieś 2-2.5 tysiąca, opony 500, a cała reszta to byłą kwestia czyszczenia syfu i drobnych zakupów typu ślizg, łożysko czy gumka.

To co wymieniłeś na liście to kwestie obsługowe a nie remontowe i to niedoszacowane. Sprawdź dokładnie motocykl i oszacuj pesymistycznie koszty, przynajmniej nie będziesz zaskoczony. Rzadko się zdarza żeby do wymiany było wszystko.

Awatar użytkownika
_mefiu_
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: czw, 13 maja 2010, 20:48
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: _mefiu_ » pt, 5 kwie 2013, 22:12

Sprawdź też stan szprych, gdy będą luźne może będzie szło dokręcić, jeśli nie to wymiana szprych za koło to 350zł. Sprawdź również czy tarcze hamulcowe są proste ponieważ koszt jednej to ok 200-250zł.
Lepiej nastawić się pesymistycznie i się w razie czego miło zaskoczyć niż być optymistycznym i się rozczarować.

Awatar użytkownika
Autor tematu
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: levis » sob, 6 kwie 2013, 09:14

No dobra, to podsumujmy co należy sprawdzić i w jaki sposób przy kupnie motocykla:

- stan szprych, czy nie są luźne,
- luz na łożyskach - czy koła nie mają luzów
- opony (czy w crossach również patrzy się na rocznik, tak samo jak na oponach szosowych ?)

- stan łożyska główki ramy - czy nie ma luzów, czy chodzi dość lekko i nie strzela
- stan łożysk wahacza - czy nie ma luzów poprzecznych

- stan klocków i tarcz - czy nie mają progów i czy klamka nie jest miękka (zwykle oznacza to zwichrowane tarcze).

- stan plastików - czy nie połamane i pospinane trytkami

- stan zawieszenia - czy lagi nie ciekną, nie są za miękkie - to samo dotyczy tylnego amorka

- sprzęgło - czy chodzi płynnie, nic nie zgrzyta i normalnie rusza


No dobra, a jak można sprawdzić silnik. Mam urządzenie do pomiaru kompresji + sprawdzenie czy nadmiernie nie kopci ? Nie wiem czy w 2T jest to jakimś wyznacznikiem :(

Jak sprawdzić czy jest nicasil czy tuleja ? Czy jak ktoś miał nicasil, to mógł nabić tuleję ?

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: Enduros70 » sob, 6 kwie 2013, 10:52

Nie wiem jakie masz obycie, ale ja przy oględzinach ściągam dyfuzor i przez kanał wydechowy jestem w stanie określić czy tuleja czy nicasil oraz stan tłoka. Kompresję też można mierzyć, lecz w crossach zbytnio nie zdaje egzaminu.
Dodatkowo sprawdź łożyskowanie amortyzatora i kołyski, bo to też swoje kosztuje w razie luzu. Stawiając motocykl na podnośniku ruszasz wahaczem gora-dół.

Awatar użytkownika
Autor tematu
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: levis » sob, 6 kwie 2013, 11:41

ok, a czy da się zobaczyć w kanale wydechowym kawałek tulei czy nie ?

Wiem, że tam będzie sporo nagaru itd, ale czy będzie widoczny próg ?

czy sprawdzić można tylko po kolorze oraz magnesowaniu...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: Majster128 » sob, 6 kwie 2013, 14:23

Jak tuleja została troche krzywo zamontowana to można ją wybadać, ale najłatwiejszym i najpewniejszym sposobem jest demontaż głowicy lub cylindra.

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: serwis motocykla w słabym stanie po kupnie

Post autor: Enduros70 » sob, 6 kwie 2013, 15:40

Po kolorze widać, ale magnes na wysięgniku Ci ułatwi sprawę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”