KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
nowik441
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: wt, 5 cze 2012, 22:13
Motocykl: KTM Sx 450. 05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Post autor: nowik441 » wt, 19 mar 2013, 18:58

Witam napotkał mnie kolejny problem z pista tylnią od KTM łożyska się rozsypały i mam taki problem. simering/uszczelniacz wchodzi luźno i ma prześwity miedzy piastą, łożysko też luźno wchodzi ale to nacetruje piste. A co do simeringa są jakieś patenty na to ? jakimś silikonem ? nie mam pomysłu może ktoś ma jakiś pomysł?

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Post autor: Konrad324 » wt, 19 mar 2013, 19:28

Częsta przypadłość z tego co widzę, simering musisz na jakimś kleju zamontować coś typu guma APP, on i tak nie wypadnie bo go tulejka trzyma albo po prostu kup minimalnie większy jak jest możliwość. Grunt żeby łożysko mocno siedziało bo może pęknąć piasta nawet.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Post autor: jacekz80 » wt, 19 mar 2013, 19:32

A co się stało?Uszkodzone łozysko wyrobiło piaste?Ogólnie to piasty w KTMie są z gównolitu i zamienił bym je najlepiej na jakieś tuningowe.

Autor tematu
nowik441
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: wt, 5 cze 2012, 22:13
Motocykl: KTM Sx 450. 05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Post autor: nowik441 » wt, 19 mar 2013, 21:53

no będę musiał na jakiś klej gumowy i tez będę szukał minimalnie większego. Całe łożysko się rozjechało i wyciągałem je w szczątkach z dwie kulki tylko zostały

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Post autor: tobiasz86 » śr, 20 mar 2013, 20:02

jacekz80 pisze:A co się stało?Uszkodzone łozysko wyrobiło piaste?Ogólnie to piasty w KTMie są z gównolitu i zamienił bym je najlepiej na jakieś tuningowe.
Albo z nowszego modelu, nie pamiętam czy w 525 czy 530 już były poprawione, jest dużo info w necie na ten temat, poczytaj.

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Post autor: kamil250 » czw, 21 mar 2013, 07:37

Najlepiej kup nową piastę nie ma co rzeźbić.
Jeśli jednak koniecznie chcesz przy tej zostać, to polecam do uszczelniacza Loctite do złączy współosiowych, np. Loctite 638 jeśli szczelina nie przekracza 0,25mm. Jeśli przekracza to szukaj innych patentów.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 520 2000r.- Piasta i uszczelniacz.

Post autor: ghollum » czw, 21 mar 2013, 09:52

Grubsze piasty były od 2003r. włącznie, co do wybitych gniazd łożysk to najczęściej jest to efekt wybijania/wbijania ich na zimno wedle zasady: "nic na siłę, weź większy młotek" sam to niedawno przerabiałem u siebie, skończyło się na wymianie koła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”