YZ 250 Olej
-
Autor tematuyz_125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: pt, 2 lip 2010, 18:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YZ 250 Olej
Siema !
Z racji tego, że dzisiaj pierwszy wiosenny dzień w tym roku postanowiłem zobaczyć jak mój sprzęt się trzyma po zimie.
Po odpaleniu i rozgrzaniu zrobiłem rundke po podwórku i stanąłem na chwile na podjezdzie, zostawiłem moto na wolnych i sobie chodził.
Po chwili zauważyłem, że spod moto (a dokładnie z tej rurki co wychodzi z lewej strony cylindra) kapie jakiś płyn.
Konsystencja oleju, kolor taki jak glony i mętny
W chłodnicy mam zalany zielony płyn (sprawdzałem czy pompa działa i działa elegancko), w skrzyni mam zielony olej motula, do mieszanki używam czerwonego (ale to już chyba nie ma znaczenia).
Miałem zamiar sobie polatać tak gdzieś do maja (bo tłok jeszcze świeży :p ) i pózniej zrobić ogólny serwis + wymiana tłoka.
Mam małą panike teraz, że jestem narażony na dodatkowe duże koszta, więc Panowie uspokujcie mnie i powiedzcie, że skrzynia / cylinder są w nienaruszonym stanie Moto świeże (gdzieś 2006r.) i regularnie serwisowane także żaden trup.
Pozdrawiam.
Z racji tego, że dzisiaj pierwszy wiosenny dzień w tym roku postanowiłem zobaczyć jak mój sprzęt się trzyma po zimie.
Po odpaleniu i rozgrzaniu zrobiłem rundke po podwórku i stanąłem na chwile na podjezdzie, zostawiłem moto na wolnych i sobie chodził.
Po chwili zauważyłem, że spod moto (a dokładnie z tej rurki co wychodzi z lewej strony cylindra) kapie jakiś płyn.
Konsystencja oleju, kolor taki jak glony i mętny
W chłodnicy mam zalany zielony płyn (sprawdzałem czy pompa działa i działa elegancko), w skrzyni mam zielony olej motula, do mieszanki używam czerwonego (ale to już chyba nie ma znaczenia).
Miałem zamiar sobie polatać tak gdzieś do maja (bo tłok jeszcze świeży :p ) i pózniej zrobić ogólny serwis + wymiana tłoka.
Mam małą panike teraz, że jestem narażony na dodatkowe duże koszta, więc Panowie uspokujcie mnie i powiedzcie, że skrzynia / cylinder są w nienaruszonym stanie Moto świeże (gdzieś 2006r.) i regularnie serwisowane także żaden trup.
Pozdrawiam.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 Olej
Jakby poszedł uszczelniacz na wale lub uszczelka głowicy to kopciłaby gęstym dymem z wydechu. No chyba, że o czymś nie wspomniałeś. Teraz leci więcej, gdyż jest chłodno, a Ty zapewne nie dajesz jej dobrze po gazie co sprzyja powstawaniu nagaru.
-
Autor tematuyz_125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: pt, 2 lip 2010, 18:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 Olej
Enduros70 pisze:Jakby poszedł uszczelniacz na wale lub uszczelka głowicy to kopciłaby gęstym dymem z wydechu. No chyba, że o czymś nie wspomniałeś. Teraz leci więcej, gdyż jest chłodno, a Ty zapewne nie dajesz jej dobrze po gazie co sprzyja powstawaniu nagaru.
Dzięki za odpowiedzi !
Ciężko mi określić czy dym jest jakiś dużo gęstszy, robie bogatą mieszanke (ok. 35:1)
Zastanawiał mnie najbardziej kolor tego co wyciekło... bo miałem w secie podobną sytuację i skończyło się nieciekawie (jestem 100% userem, mechanizmów które działają w moim sprzęcie dopiero się uczę )
-
Autor tematuyz_125
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: pt, 2 lip 2010, 18:37
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 Olej
Dodam jeszcze, że w zimie raz latałem na mrozie i przed zimą łatwiej sie odpalało moto, wystarczyło jedno kopnięcie. Teraz za 1 razem nie da rady, muszę najpierw powoli ustawić tłok, włączyć ssanie i dopiero odpala.
Z racji tego, ze jutro pewnie będe chciał jeździć to zadam jeszcze pytanie.
Czy istnieje jeszcze jakiś prosty sposób żeby sprawdzić czy to nie uszczelniacz/uszczelka bez rozkręcania silnika ?
Jakie mogą być kosekwencje jazdy z w/w awarią ?
Z racji tego, ze jutro pewnie będe chciał jeździć to zadam jeszcze pytanie.
Czy istnieje jeszcze jakiś prosty sposób żeby sprawdzić czy to nie uszczelniacz/uszczelka bez rozkręcania silnika ?
Jakie mogą być kosekwencje jazdy z w/w awarią ?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 Olej
Wszystko idzie poznać po spalinach jak się zna, spalany płyn chłodniczy, dym biały. Spalany olej przekładniowy, dym ciemny, szaro-brązowy, czuć po zapachu.