Suzuki TS 125 jak odblokować

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: enduroguy » śr, 9 maja 2007, 08:39

Suzuki TS nie ma blokady zwiazanej z modulem zaplonowym, wiec nie powinno byc wogole poprzecinanych kabelkow. Doobry dyfuzor to pusty dyfuzor ;) . Odblokowywalem juz kilka motocykli i nie mas sztuki ktorej oproznienie dyfuzora by zaszkodzilo! Jezeli motocykl kreci Ci 8500 to ja bym raczej stawial ze jest cos nie tak ze stanem technicznym ewentualnie regulacja
pzzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

jankiel
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
Motocykl: aReMZi tufifti K8
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: jankiel » śr, 9 maja 2007, 12:01

No nie wiem ... nie chciałbym sie z tobą sprzeczać ale co jak co TSR ma blokadę na module ;) (nie wszystkie moduły mają blokady blokady miały moduły z oznaczeniem kończącym się na "19D40" - chyba tylko takie występowały w TSR a jeśli nawet nie to pewnie są najpopularniejsze :P ) i jestem prawie pewien, że w tym wypadku się mylisz :P

Pozdrawiam

Autor tematu
Kilo1000g
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: czw, 3 maja 2007, 18:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kilo1000g » śr, 9 maja 2007, 21:02

A jak wygląda zablokowany dyfuzor, co w nim jest, jakieś siatki? Co do modułu wychodzą z niego dwa czarno białe kable jeden jest pojedynczy i jest na wsówke która jest wypięta (jest nie podłączony) drugi wchodzi w wiązke i dalej do gniazda jak go wypnę motocykl gaśnie. a symbole które podałeś są zupełnie inne niż u mnie. jak już mówiłem góra była robiona i kompresja jest naprawdę dobra. A po czym poznać że membrama jest zużyta i czy to może osłabić motorek. interesuje mnie dlaczego w papierach ma 13KM(i naprawdę tyle ma) a inne motorki też ts125r z takim samym silniczkiem identyczne mają 30KM. widziałem jednego który przeszedł tuning w serwisie i wycisnęli z niego 42KM. a jeśli bym miał problem ze stanem technicznym to co może sie jeszcze zużyć aż tak że spadek mocy jest tak odczówalny??? Mam jeszcze jeden problem na postoju jak dam full gaz to motorek u góry przerywa lekko (nie miałem tego problemu nigdy) napewno nie jest to świeca bo wymieniałem.
Motór jest wieczny. Czy Suzi ts 125r jest wieczne???????????

jankiel
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
Motocykl: aReMZi tufifti K8
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: jankiel » czw, 10 maja 2007, 16:21

Kilo1000g pisze:A jak wygląda zablokowany dyfuzor, co w nim jest, jakieś siatki? Co do modułu wychodzą z niego dwa czarno białe kable jeden jest pojedynczy i jest na wsówke która jest wypięta (jest nie podłączony) drugi wchodzi w wiązke i dalej do gniazda jak go wypnę motocykl gaśnie. a symbole które podałeś są zupełnie inne niż u mnie. jak już mówiłem góra była robiona i kompresja jest naprawdę dobra. A po czym poznać że membrama jest zużyta i czy to może osłabić motorek. interesuje mnie dlaczego w papierach ma 13KM(i naprawdę tyle ma) a inne motorki też ts125r z takim samym silniczkiem identyczne mają 30KM. widziałem jednego który przeszedł tuning w serwisie i wycisnęli z niego 42KM. a jeśli bym miał problem ze stanem technicznym to co może sie jeszcze zużyć aż tak że spadek mocy jest tak odczówalny??? Mam jeszcze jeden problem na postoju jak dam full gaz to motorek u góry przerywa lekko (nie miałem tego problemu nigdy) napewno nie jest to świeca bo wymieniałem.
Hehe w to 42 KM to mi się wierzyć nie chce :) no ale mniejsza z tym .... To co masz wpisane moim zdaniem zależy tylko od tego na jaki kraj były wypuszczone ;) i nawet jeśli by twoja była "zduszona"do tych 13 KM to wcale nie powinno być problemu aby osiągnąć tyle co inne bo przecież silnik jest taki sam ;) RGV podobno ma taki sam silnik i ma 33KM wiec TSR będzie miało koło tych 30 :).
40 paru na pewno nie bo tyle to nawet RMka nie ma :twisted:

Jeśli chodzi o moduł (to na czarno-srebrnej naklejce na czarnum powinieneś mieć coś w stylu 32900 19D40) to nie proponuje wypicać tego 2 czarno-białego kabla (ze środka) :P zostaw tylko wypięty ten jeden z rogu .... to już wystarczy moduł masz odblokowany, wydech też więc pewnie masz jakiś problem bardziej natury stanu technicznego ... ale niestety co dokładnie to ciężko mi powiedzieć... musisz wszystko sprawdzić dokładnie...

Pozdrawiam

mycku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 14 maja 2007, 21:34
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki TS 125 R

Post autor: mycku » śr, 16 maja 2007, 20:52

Witam jestem posiadaczem takiego suzuki ts 125 r 1996r. No i napiszę ci troszke prawdy o nim bo widze tu dużo mitów i domysłów :P
1. Pytasz o kwestję odblokowania motocykla więc tak:
motorek był blokowany na module zapłonowym blokada polega na tym że moduł zaczyna opuźniac zapłon wraz ze wzrostem obrotów. Opuźnianie to zaczyna się w suzuki od 8000obr/min i ze wzrostem obrotów zwieksza opuźnienie przy około 8500obr/min zapłon jest już opuźniony o 30stopni oznacza to wiec spadek mocy i grzanie się motocykla jeśli jedziemy trzymając go powyrzej 8000obr/min. Moja ts 125r z zablokowanym modułem
jechała 100km/h i miała przy tej prędkośći około 8200obr/min i nie chciała
wykrecic wiecej. Modułu niestety nie da się odblokowac jedyne moduły w suzuki jakie da się odblokować to te w suzuki RG 125. Więc jedyną opcją odblokowania naszego motoru jest wstawienie nowego modułu. Ja osobiscie zamontowałem u siebie tuningowy moduł do yamahay aerox kosztował 50zł i nie opuźnia zapłonu:) oczywiscie motor można odblokować też w servisie koszt około 350zł 200zł moduł i 150zł roboćizna a wiec troszkę drożej. Jednak pozostaje jeszcze jeden problem ponieważ ja odblokowując swoje suzuki wzorowałem się na silniku z RG 125 gdyż jest prawie taki sam :) jedyne różnice to zapłon i cylinder. Moje suzuki po odblokowaniu modułu jechało około 110km/h czyli tylko 10km szybciej :/ wiec zaczełem szukac dalszych blokad. Okazało się ze cylinder w suzuki ts jest tak zrobiony iż kołnież cylindra przysłania wlot paliwa jednak można to przerobic za pomocą zwykłej szlifierki. Jeśli chcesz dokładne zdięci jak to zrobic to pisz na priv. Motor po takim zabiegu zaczna się wkrecac do 11000obr/min i jedzie około 130km/h może udało by się wycisnąc wiecej mocy ale to już kwestja wydechu ja niestety posiadam nie oeginalny wydech a mianowicie dyfuzor i jest znacznie mniejszy niż orginał. Jeśli ty posiadasz orginalny to miał bym do ciebie prośbę abyś sprawdził jaką on ma pojemnosc i mi napisał. Wystarczy że go sciagniesz nalejesz wody do pełna i wylejesz do jakiegoś naczynia z podziałką litrażową. Był bym bardzo wdzieczny za taką informację.
2. A teraz co do twojego gł. problemu czyli braku mocy.
Uważam że jest to spowodowane nieszczelnością głowicy te motory mają do tego skłonność ja osobiscie mam podobny problem gdyż pompuje mi kompresje do układu chłodniczego ale już jestem na dobrej drodze co do rozwiązania problemu: uszczlka na zamówienie, głowica i cylinder do wyrównania na magnesówce i bedzie szczelnie :)
Jeśli macie jakies problemy z tym motorem to walcie do mnie :)

Sorki za ortografie ale mam dyslekcje i to jest mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.

jankiel
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
Motocykl: aReMZi tufifti K8
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki TS 125 R

Post autor: jankiel » śr, 16 maja 2007, 21:48

mycku pisze:Witam jestem posiadaczem takiego suzuki ts 125 r 1996r. No i napiszę ci troszke prawdy o nim bo widze tu dużo mitów i domysłów :P
1. Pytasz o kwestję odblokowania motocykla więc tak:
motorek był blokowany na module zapłonowym blokada polega na tym że moduł zaczyna opuźniac zapłon wraz ze wzrostem obrotów. Opuźnianie to zaczyna się w suzuki od 8000obr/min i ze wzrostem obrotów zwieksza opuźnienie przy około 8500obr/min zapłon jest już opuźniony o 30stopni oznacza to wiec spadek mocy i grzanie się motocykla jeśli jedziemy trzymając go powyrzej 8000obr/min. Moja ts 125r z zablokowanym modułem
jechała 100km/h i miała przy tej prędkośći około 8200obr/min i nie chciała
wykrecic wiecej. Modułu niestety nie da się odblokowac jedyne moduły w suzuki jakie da się odblokować to te w suzuki RG 125. Więc jedyną opcją odblokowania naszego motoru jest wstawienie nowego modułu. Ja osobiscie zamontowałem u siebie tuningowy moduł do yamahay aerox kosztował 50zł i nie opuźnia zapłonu:) oczywiscie motor można odblokować też w servisie koszt około 350zł 200zł moduł i 150zł roboćizna a wiec troszkę drożej. Jednak pozostaje jeszcze jeden problem ponieważ ja odblokowując swoje suzuki wzorowałem się na silniku z RG 125 gdyż jest prawie taki sam :) jedyne różnice to zapłon i cylinder. Moje suzuki po odblokowaniu modułu jechało około 110km/h czyli tylko 10km szybciej :/ wiec zaczełem szukac dalszych blokad. Okazało się ze cylinder w suzuki ts jest tak zrobiony iż kołnież cylindra przysłania wlot paliwa jednak można to przerobic za pomocą zwykłej szlifierki. Jeśli chcesz dokładne zdięci jak to zrobic to pisz na priv. Motor po takim zabiegu zaczna się wkrecac do 11000obr/min i jedzie około 130km/h może udało by się wycisnąc wiecej mocy ale to już kwestja wydechu ja niestety posiadam nie oeginalny wydech a mianowicie dyfuzor i jest znacznie mniejszy niż orginał. Jeśli ty posiadasz orginalny to miał bym do ciebie prośbę abyś sprawdził jaką on ma pojemnosc i mi napisał. Wystarczy że go sciagniesz nalejesz wody do pełna i wylejesz do jakiegoś naczynia z podziałką litrażową. Był bym bardzo wdzieczny za taką informację.
2. A teraz co do twojego gł. problemu czyli braku mocy.
Uważam że jest to spowodowane nieszczelnością głowicy te motory mają do tego skłonność ja osobiscie mam podobny problem gdyż pompuje mi kompresje do układu chłodniczego ale już jestem na dobrej drodze co do rozwiązania problemu: uszczlka na zamówienie, głowica i cylinder do wyrównania na magnesówce i bedzie szczelnie :)
Jeśli macie jakies problemy z tym motorem to walcie do mnie :)

Sorki za ortografie ale mam dyslekcje i to jest mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.
Witam

Ojojoj, mity to teraz ty piszesz :] Nie zgodze się z tym co piszesz ... Moja TSRka kręciła ponad 11 tys. bez tych wszystkich patentów z modułami od aroxa :D :lol: Po prostu wystarczy odblokować moduł. Jak chcesz jeszcze zwiększyć moc to mozesz wywalić wszystko z dyfuzora i założyć przelotową końcówkę. No chyba że były różnie blokowane .... Najlepiej to odezwij sie do mnie na pw to pogadamy.

Jeśli chodzi o dyfuzor to z tego co mi sie wydaje to sama pojemność to za mało, dyzufor powinien miec jeszcze chyba odpowiednie kształty ....

Pozdrawiam

mycku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 14 maja 2007, 21:34
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mycku » czw, 17 maja 2007, 15:44

Moja tsr nawet na zablokowanym module kręciła 11tyś obr ale tylko na 1 2 3 biegu na pozostałych juz tyle sie nie kreciła na 6 biegu tylko 8tyś a po wymianie modułu to nawet na 6 biegu wkreci się do 11tyś i jedzie 130km/h i to na prostej drodze a nie z przepaści :P

Jeśli uważasz ze da się odblokowac orginalny moduł i wiesz jak to zrobic to bendę wdzieczny za info :)

sisu32
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 18
Rejestracja: ndz, 20 maja 2007, 22:13
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: sisu32 » śr, 23 maja 2007, 22:34

I jak kolego poradziłeś jurz sobie z motorem. Ja tesz mam taki sprzęcior i podobny problem.

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » śr, 23 maja 2007, 22:49

nie posiadam tsr'ki ale biorac na logike... masz nie szczelnosc na cylindrze poprzed ta wyrombana uszczelke, ew. splanuj glowice (moze jest krzywa). dlatego tez wypluwa ci wode z chlodnic przez korek - takie sa objawy.
pzd.
elo elo YZ 4 5 0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”