Naprawa motocykla, co dalej?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Jaro5 » sob, 23 mar 2013, 08:20

Ja filtr kupuję w sklepie w miejscowości Turek
Cena ,równe 10 zlociszy

Autor tematu
Biszcz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: wt, 29 maja 2012, 19:29
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Biszcz » ndz, 24 mar 2013, 15:30

A olej 5100 10W40 jak myślicie? Za słaby?

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: motocyklecross » ndz, 24 mar 2013, 15:58

witam
z tego co czytalem to czesci naprawde tanio sprzedal czesci a cena za robocizne calkowicie normalna

czasami najlatwiej zrzucic na mechanika tylko teraz jedna podstawowa sprawa
czy powiedziales zlota regulke czyli "wymienic wszystko co trzeba" czy chciales zeby go poprostu uruchomil

koszty konkretnego remontu 4suwa potrafia dojsc do 7-8 tys zl jesli tyle wrzucimy w silnik mamy GWARANCJE ze wszystko bedzie idealnie bo zmienimy cylinder zawory itd itp
skoro fabryka nio daje gwarancji na crossowki oraz producenci tlokow i lancuchow rozrzadu oraz napedowych tez zatrzegaja sobie prawo do "uzywania ich towaru takim jak jest na wlasne ryzyko"

nie bronie mechanika ale moze uswiadomi to uzytkownikom ze remont motocykla to nie wymiana tloka rozrzadu korby i zaworów.... to jest SERWIS

remont to cala procedura... pomiary kazdego elementu i wymiana 3/4 silnika.... pozostaja kartery i pare innych pierdol

obsluga maszyn wyczynowych i ich eksploatacja to temat na ksiazke jednak jedno jest pewne TO JEST TRUDNE

nawet motocykl prosto z salonu mozna zajechac w 2 motogodziny.... to nie stanowi problemu
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
Biszcz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: wt, 29 maja 2012, 19:29
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Biszcz » pn, 25 mar 2013, 09:27

Wszystko rozumiem, ale po 1 baku po remoncie wszystko buzuje w chłodnicy bo uszczelkę wywaliło, czy teraz to wywalanie oleju i dymienie. Nie wiem czyja to wina. Po 6 baku od remontu znowu robić silnik bo tłok się skończył czy coś innego? Może napiszecie że to normalna, co kilka baków robić remont, lub co wyjazd w las.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Majster128 » pn, 25 mar 2013, 11:57

Normalną sprawą to jest zrobić porządny remont (wymiana tego co zużyte) u porządnego fachowca w tej dziedzinie.
Jak przyszydzisz na jednym lub na drugim to będziesz i 15 razy rozbierał.

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: motocyklecross » wt, 26 mar 2013, 17:52

wystarczy czasami zuzyty oring zostawic na ukladzie smarowania i za 20 min padnie silnik po remonie za 5 tys nawet.....

podstawowa sprawa czy byla sprawdzona pompa oleju te modele maja wrazliwa pompe

objawy ktore opisales oczywiscie nie powinny wystapic jednak oszczednosci czy to na czesciach czy na serwisie niestety sie mszcza

sprawa jest zbyt lakonicznie opisana i jedyna opcja to rozebrac ten silnik na srubki i zlozyc od nowa nie oszczedzajac na czesciach ktore sa do wymiany

swoja droga opisywalem kiedys ze wyczyny typu exc 525 sx 450 wr 400/ 426 nie lubia zeliwa....
czesto tuleja osiada lub poprostu peka

w dr lc4 xt i innych czolgopodobnych smiga bez problemu
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
Biszcz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: wt, 29 maja 2012, 19:29
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Biszcz » śr, 27 mar 2013, 23:41

Czyli najlepiej nicasil? A jaki olej by był najlepszy na takie wypady spokojne w las? No to już problem mechanika 3 raz za robotę nie będę płacił, zrobiłem błąd że za tą wymianę uszczelki zapłaciłem, bak wyjeżdżony po remoncie i płyn buzuje i ja mam kryć koszta? Co by się stało z tym silnikiem jak by był upalany na torach, jak przy normalnej jeździe tyle problemów.

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: motocyklecross » czw, 28 mar 2013, 00:30

NIE WYPOWIADAM SIE NA TEMAT USTALEN FINANSOWYCH Z MECHANIKIEM
te motocykle moga pracowac wylacznie na cylindrach z powloka nicasilowa
olej najlepiej castrol r4 10 w 50 uzywam od zawsze i zero stresów
problem buzujacej wody nie lezy w uszczelce a jest to wina osiadajacej tuleji
wymiana cylindra dopiero zalatwi sprawe
zdaje sobie sprawe ze to wszystko sa kosztowne sprawy jednak fizyki nie da sie oszukac...
jesli mechanik uprzedzal ze jest tuleja a klient chcial skladac tak jak jest cokolwiek by nie zrobil i tak bylaby kicha...
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
Biszcz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: wt, 29 maja 2012, 19:29
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Biszcz » sob, 20 kwie 2013, 13:05

I się wyjaśniło. Ten mechanik zdjął górę silnika, ja wziąłem cylinder z tłokiem do mierzenia do ASO i po zmierzeniu wyszło że jest stożek w tulei. U góry ma 0.06 a u dołu ma 0.09. Mechanik twierdzi że po 6 bakach się tak powycierało a w czasie remontu było wszystko spasowane. Ja twierdze że tuleje kiepsko zakład dorobił.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Rams » ndz, 28 kwie 2013, 22:27

Nie kiepsko zakład wykonał tuleje tylko, żeliwo w takich sprzęt szybko pada. Tuleja słabo odprowadza ciepło, zwiększone jest tracie pomiędzy tłokiem, silnik pracuje w wyższych temperaturach więc sam sobie odpowiedz co się dzieje wtedy z tłokiem.

Autor tematu
Biszcz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: wt, 29 maja 2012, 19:29
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa motocykla, co dalej?

Post autor: Biszcz » pn, 6 maja 2013, 21:27

Podjąłem decyzję że złożę tak jak jest, i pytanie do was jakim olejem zalać, żeby to jakoś chodziło i uszczelniło??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”