Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: Tarantula » pn, 11 lut 2013, 10:25

Witam
Otóż w mojej nowo nabytej Cagivie nie było ładowania, spowodowane to było złym podpięciem kabli do prostownika, ale jak już poprawnie podpiąłem przewody ładowanie dochodzi do 18V, gdzie moim zdaniem powinno wynosić 14-14,8. I tu moje pytanie czy z tym da się jeszcze coś zrobić czy pozostaje wymiana ?
PS; Regulator był firmy ,,TourMax,, więc jego cena wynosi ~300złotych (osiem przewodów 3-do fazy żółte, 1-czarny, 2-czerwone+, 2-zielone-) A do czego jest ten czarny, czy o kontrolka do ładowania ?

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: Enduros70 » pn, 11 lut 2013, 12:35

Jakbyś dorwał schemat instalacji to by doszedł, do czego ten przewód. Regulator do wymiany, tak samo się zepsuje jeśli będzie się jeździć bez akumulatora jakiś czas (w motocyklach nie potrzebujących go do pracy).

Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: Tarantula » pn, 11 lut 2013, 17:13

A mam takie pytanie do zaprzyjaźnionych elektryków z forum :)
U mnie w regulatorze idą po dwa przewody do plusa i dwa do minusa, a jak bym założył regulator z pojedynczymi przewodami ? tylko że takie regulatory z pojedynczymi przewodami idą do motocykli do 250ccm. I właśnie czy to jest spowodowane, czy większe pojemności silnika( jak u mnie 650ccm) produkują większe natężenie prądu ?

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: BartekJ » wt, 12 lut 2013, 00:55

Czarny to nie jest do kontrolki ładowania. W 99% przypadków to przewód, do którego podłącza się "plus po stacyjce". Ma się na nim pojawić "plus" z akumulatora, jak przekręcisz stacyjkę. Służy to do włączenia, aktywacji, czy jak kto woli, uruchomienia regulatora napięcia. Innymi słowy, podajesz tam plus, i regulator zaczyna prostować i regulować napięcie, oczywiście na uruchomionym silniku ;).

A co do zmiany regulatora na taki o mniejszej ilości przewodów to zależy, jaką masz moc prądnicy. Celowo plus i minus są dublowane, żeby te dość duże prądy płynęły nie jednym przewodem.

Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: Tarantula » wt, 12 lut 2013, 09:23

Właśnie podłączyłem ten czarny przewód pod plus prosto do akumulatora, i co się okazało ładowanie zmalało ale do 13,98V( bez włączonych świateł, ani innych poborów prądu)
Czy to dobre ładowanie ? Czy trochę choćby przy małe ?

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: Enduros70 » wt, 12 lut 2013, 10:06

Ciekawy ten regulator. To napięcie mierzyłeś na wolnych obrotach ?

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: BartekJ » śr, 13 lut 2013, 01:08

Ładowanie mierzy się przy obrotach w okolicach 4-5tyś (przeważnie tak producenci podają). Ma ładować jak jedziesz, a nie jak stoisz na wolnych. W praktyce zdarza się, że na wolnych ma nieco większe ładowanie jak na roboczych. Jak przy obciążeniu światłami ładowanie będzie w przedziale 13,6/13,7 do 14,4/ 14,5 to jest dobrze :).

Autor tematu
Tarantula
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 5 gru 2011, 17:40
Motocykl: Suzuki DR 600 1986
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cagiva Elefant 650, problem z ładowaniem

Post autor: Tarantula » śr, 13 lut 2013, 07:44

Właśnie przy takich obrotach mierzyłem (4-5tyś) Ale dziś podłączę go już tak na stałe i wszystko tak jak powinno być i spróbuje trochę pojeździć po śniegu :o i zobaczę jak będzie się to wszystko później przedstawiać :D

Dziś spróbowałem nim trochę pojeździć :) i no niby wszystko dobrze, daje radę :) po śniegu fajna zabawa tylko dziewczyna cały dzień na mnie zła chodzi :D może tylko t ładowanie jest trochę przy małe ale na teraz dobrze, jak będą jakiś z tym problemy to coś pomyślę. Dzięki za wszystkie wskazówki.

Ale pamiętajmy jutro Walentynki, pamiętajmy o naszych Motorkach i o Kobietach :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”