Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
-
Autor tematuFragerenduro9
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 21 lut 2012, 20:45
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Cześć!
Postanowiłem wyjąć silnik z ramy i zobaczyć jak to wygląda dokładnie w środku. ( motor dobrze palił , wydawało się wszystko ok ). Miała to być raczej rutynowa kontrola ( nie znałem liczby mth tłoku ) aczkolwiek już przez okienko wydechowe coś mi nie pasowało w wyglądzie tłoka. Zdjąłem cylinder i... po 1 zobaczyłem tłok w takim stanie...
- http://imageshack.us/f/26/20130127203230.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... 03238.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 03247.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 03258.jpg/
Mógłby ktoś powiedzieć co było przyczyną takiego stanu tłoka ? Zbyt duża liczba mth nabita , źle spasowany ?
I w jaki sposób mogę się dowiedzieć która to selekcja tłoka i jakiej firmy to tłok ? U góry jest napisane : " 8086DA " poniżej , pod tym " 11203-16 " i na dole " EXH " wewnątrz tłoka tylko " W665-1 ". Ktoś wie co te symbole oznaczają ? Da się coś z tego rozczytać ?
Teraz korba... miłe zaskoczenie choć nie do końca... okazało się , że korba jest firmy Hot-Rods i nie wyczułem ( może naprawdę minimalne luzy góra - dół ). Tylko... zastanawia mnie ta rdza? Czy co to jest ? Tak to powinno wyglądać ? Co to jest ten nalot , to jest normalne , że się coś takiego tworzy ?
- http://imageshack.us/photo/my-images/41 ... 03144.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/56 ... 03158.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/50 ... 03205.jpg/
No i cylinder... z tego co sprzedawca mówił gdy kupowałem jest tuleja ( wątpię aby kłamał ale gdybyście mogli to potwierdzić ). Nie są wyczuwalne głębsze rysy pod palce , jednak martwi mnie ten kawałek rdzy...
- http://imageshack.us/photo/my-images/29 ... 04446.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 04503.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 04651.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 04656.jpg/
Mógłby ktoś się wypowiedzieć na te powyższe pytania które pisałem nad zdjęciami ? Rozumiem , że teraz muszę zrobić szlif cylindra i dobrać tłok , a jak z tą korbą ? Czy ta rdza , ten nalot jest normalny po jakimś tam czasie użytkowania ? Prosiłbym o jakieś opinie , wypowiedzi.
Pozdrawiam
Postanowiłem wyjąć silnik z ramy i zobaczyć jak to wygląda dokładnie w środku. ( motor dobrze palił , wydawało się wszystko ok ). Miała to być raczej rutynowa kontrola ( nie znałem liczby mth tłoku ) aczkolwiek już przez okienko wydechowe coś mi nie pasowało w wyglądzie tłoka. Zdjąłem cylinder i... po 1 zobaczyłem tłok w takim stanie...
- http://imageshack.us/f/26/20130127203230.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... 03238.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 03247.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 03258.jpg/
Mógłby ktoś powiedzieć co było przyczyną takiego stanu tłoka ? Zbyt duża liczba mth nabita , źle spasowany ?
I w jaki sposób mogę się dowiedzieć która to selekcja tłoka i jakiej firmy to tłok ? U góry jest napisane : " 8086DA " poniżej , pod tym " 11203-16 " i na dole " EXH " wewnątrz tłoka tylko " W665-1 ". Ktoś wie co te symbole oznaczają ? Da się coś z tego rozczytać ?
Teraz korba... miłe zaskoczenie choć nie do końca... okazało się , że korba jest firmy Hot-Rods i nie wyczułem ( może naprawdę minimalne luzy góra - dół ). Tylko... zastanawia mnie ta rdza? Czy co to jest ? Tak to powinno wyglądać ? Co to jest ten nalot , to jest normalne , że się coś takiego tworzy ?
- http://imageshack.us/photo/my-images/41 ... 03144.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/56 ... 03158.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/50 ... 03205.jpg/
No i cylinder... z tego co sprzedawca mówił gdy kupowałem jest tuleja ( wątpię aby kłamał ale gdybyście mogli to potwierdzić ). Nie są wyczuwalne głębsze rysy pod palce , jednak martwi mnie ten kawałek rdzy...
- http://imageshack.us/photo/my-images/29 ... 04446.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 04503.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 04651.jpg/
- http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 04656.jpg/
Mógłby ktoś się wypowiedzieć na te powyższe pytania które pisałem nad zdjęciami ? Rozumiem , że teraz muszę zrobić szlif cylindra i dobrać tłok , a jak z tą korbą ? Czy ta rdza , ten nalot jest normalny po jakimś tam czasie użytkowania ? Prosiłbym o jakieś opinie , wypowiedzi.
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 163
- Rejestracja: pn, 19 gru 2011, 17:44
- Motocykl: CRF 250 .05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Podkarpacie.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Na tłoku są ślady tak jak by zawory wydechowe ocierały.Co do cylindra tak to jest tuleja
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Tłok to Wossner, sel. A 66,34. Te ślady tarcia w okolicach sworznia to typowe przy puchnięciu tłoka, za mały luz montażowy /zły olej / uboga mieszanka p-p / nie sprawny układ chłodzenia lub po prostu ostre grzanie. Co do rdzy to musiał długo stać nie jeżdżony po zgaszeniu w niskich temperaturach, przez co para się skropliła, lub przy remoncie wał leżał w jakichś dziwny warunkach również długi okres czasu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 200
- Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
A co do korby to jeżeli jest wyczuwalny luz i jeszcze ta rdza to myślę że może nie za długo pożyć.A jak łożyska na wale?
-
Autor tematuFragerenduro9
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 21 lut 2012, 20:45
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Olej lałem Castrola Racing 2T , mieszanka 1:40 , układ chłodzenia sprawny , ostro raczej też nim nie dawałem więc... chyba luz montażowy : /
Motor zawsze stał w ogrzewanym garażu , ale miałem taką przygodę , że podczas pokonywania rzeczki przewróciłem się z motorem... : /
Korba nie ma luzów - góra dół , żadnych przebarwień też nie dostrzegłem tylko ta rdza... :/ Jak bardzo niebezpieczne to jest ? Mógłbym zamontować na tej korbie nowy tłok ?
Motor zawsze stał w ogrzewanym garażu , ale miałem taką przygodę , że podczas pokonywania rzeczki przewróciłem się z motorem... : /
Korba nie ma luzów - góra dół , żadnych przebarwień też nie dostrzegłem tylko ta rdza... :/ Jak bardzo niebezpieczne to jest ? Mógłbym zamontować na tej korbie nowy tłok ?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
A łożysko stopy korbowodu nie jest skorodowane ? Przez nacięcie w stopie można zobaczyć jak tam igiełki wyglądają, ale to tak na oko. Jak nie czujesz luzów to jeździj na nim, lecz po jakimś czasie zalecam sprawdzenie czy stan się nie pogorszył.
Nie odpowiedziałeś na pytanie poprzednika co do łożysk wału.
Nie odpowiedziałeś na pytanie poprzednika co do łożysk wału.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
A jak mnie wzrok nie myli to tam widac na jednej z fot pęknięcie tej tulei między kanałami.Jakoś nikt tego nie napisał.A tłok klasycznie przytarty,by nie powiedzieć zatarty
Chcesz jezdzić tym motorkiem,to moze poszukaj jakiegos cylindra normalnego i dojdz z regulacjami do ładu,bo innaczej będziesz jezdził ale niezbyt długo pomiedzy szlifami tego cylindra.Taka jest moja opinia w tej sprawie
Pozdrawiam
Chcesz jezdzić tym motorkiem,to moze poszukaj jakiegos cylindra normalnego i dojdz z regulacjami do ładu,bo innaczej będziesz jezdził ale niezbyt długo pomiedzy szlifami tego cylindra.Taka jest moja opinia w tej sprawie
Pozdrawiam
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Nie otwierałem zdjęć z cylindrem to się nie wypowiadałem, ale faktycznie po obejrzeniu widać pęknięcie/rysę.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Łożyska na wale zapewne mają luz, co za tym idzie i tłok i korba na tym ucierpiały.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
- Motocykl: Yamaha YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Osobiście, gdyby to był mój motor to wymieniłbym wszystko. Tłok, korba(możliwe, że nawet z wałem), łożyska, cylinder.
Bałbym się tym jeździć.. i jeszcze czekać na wybuch silnika...
Bałbym się tym jeździć.. i jeszcze czekać na wybuch silnika...
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F
http://bikepics.com/members/piterq1991/
http://bikepics.com/members/piterq1991/
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 49
- Rejestracja: sob, 17 gru 2011, 11:18
- Motocykl: rm 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krzyszkowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Mój tłok wyglądał tak samo ,nawet był bardziej przytarty.
Ale cylinder miałem o niebo lepszy niz u ciebie z tego co widze po zdj,poszedł do honowania obecnie sel.D
Dodam ze korba była ok , a co do tłoka to mogło to być przez łożyska wału które były powodem rozebrania śilnika, dlatego sprawdź wał.
Ale cylinder miałem o niebo lepszy niz u ciebie z tego co widze po zdj,poszedł do honowania obecnie sel.D
Dodam ze korba była ok , a co do tłoka to mogło to być przez łożyska wału które były powodem rozebrania śilnika, dlatego sprawdź wał.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ocena stanu tłok , korby , cylindra... co dalej ?
Mam cylinder po honowaniu na nicasilu. Moto huska 125. Tłok wossner będzie. Jaki dać luz montażowy, 0,05 czy lepiej 0,06
Więcej grzechów nie pamiętam...