Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
-
Autor tematuNikodem00
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
- Motocykl: KAWSAKI KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Witam wszystkich serdecznie
jakiś czas temu zakupiłem za drobną kwotę kawasaki kx 125 ze starszych modeli a dokładnie 88r rama odnowiona po wymianie łożysk itd itp ale z uszkodzonym silnikiem. oddałem silnik do kapitalnego remontu do jednego z najlepszych okolicznych mechaników 2T. wymienił już:
-łożyska wału PROX
-nowa tulej cylindra
-simeringi w całym silniku
-tłok VERTEX
i jeszcze kilka łożysk itd itp...
Natomiast problem polega w korbowodzie. kupiłem go już z korbowodem PROX wd. mechanika jest w idealnym stanie i nie nadaje się do wymiany bo ktoś musiał ją wymienić świeżo przed uszkodzeniem. chodzi o dolne łożysko korbowodu gdzie jest osadzone na wale. jakie powinno być to łożysko??? aktualnie jest tam łożysko (igiełkowe) gdzie roleczki są jedna przy drugiej praktycznie bez odstępów- łożysko bez koszyczka. mój mechanik słynie z naciągania czasami ludzi korzystając z ich nie wiedzy. i wpiera mi że tam łożysko powinno być z koszyczkiem to te rozleci się po 3 kilometrach. ja się nie znam na łożyskach tego typu i nie wiem jaką dać mu odpowiedź. czy zostawić to łożysko i składać dalej czy jednak je wymienić???? jeśli tak to jakie ja mam teraz łożysko skoro jest bez koszyczka??? za wstawienie nowego łożyska chce 200zł łożysko + robocizna bo wał trzeba rozkładać itd. ale jeśli złoży silnik jak mi udowodni że to łożysko zmienił????? przez moją pracę nie jestem w stanie być u niego i patrzeć jak składa i co składa. może ktoś się na tym zna i mi pomoże ?????? będę bardzo wdzięczny.
Zdanie zaczyna się kolego dużą literą.
Kolejne posty z błędami nie będą akceptowane.
Edit: Majster128
jakiś czas temu zakupiłem za drobną kwotę kawasaki kx 125 ze starszych modeli a dokładnie 88r rama odnowiona po wymianie łożysk itd itp ale z uszkodzonym silnikiem. oddałem silnik do kapitalnego remontu do jednego z najlepszych okolicznych mechaników 2T. wymienił już:
-łożyska wału PROX
-nowa tulej cylindra
-simeringi w całym silniku
-tłok VERTEX
i jeszcze kilka łożysk itd itp...
Natomiast problem polega w korbowodzie. kupiłem go już z korbowodem PROX wd. mechanika jest w idealnym stanie i nie nadaje się do wymiany bo ktoś musiał ją wymienić świeżo przed uszkodzeniem. chodzi o dolne łożysko korbowodu gdzie jest osadzone na wale. jakie powinno być to łożysko??? aktualnie jest tam łożysko (igiełkowe) gdzie roleczki są jedna przy drugiej praktycznie bez odstępów- łożysko bez koszyczka. mój mechanik słynie z naciągania czasami ludzi korzystając z ich nie wiedzy. i wpiera mi że tam łożysko powinno być z koszyczkiem to te rozleci się po 3 kilometrach. ja się nie znam na łożyskach tego typu i nie wiem jaką dać mu odpowiedź. czy zostawić to łożysko i składać dalej czy jednak je wymienić???? jeśli tak to jakie ja mam teraz łożysko skoro jest bez koszyczka??? za wstawienie nowego łożyska chce 200zł łożysko + robocizna bo wał trzeba rozkładać itd. ale jeśli złoży silnik jak mi udowodni że to łożysko zmienił????? przez moją pracę nie jestem w stanie być u niego i patrzeć jak składa i co składa. może ktoś się na tym zna i mi pomoże ?????? będę bardzo wdzięczny.
Zdanie zaczyna się kolego dużą literą.
Kolejne posty z błędami nie będą akceptowane.
Edit: Majster128
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Nie ma takiej siły by to łożysko pracowało bez koszyczka.
Za taką kwotę to wolisz już korbowód nowy kupić i mieć spokój. Tam było już coś kombinowane.
Za taką kwotę to wolisz już korbowód nowy kupić i mieć spokój. Tam było już coś kombinowane.
-
Autor tematuNikodem00
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
- Motocykl: KAWSAKI KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Czyli nie ma takiej opcji żeby tam było łożysko bez koszyczka?
Nie zapominaj się.
Nie zapominaj się.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Nie ma takiej opcji, czy to jeździło dłużej.
Za niedługo stanie. To było robione na sztuke.
Za niedługo stanie. To było robione na sztuke.
-
Autor tematuNikodem00
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
- Motocykl: KAWSAKI KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Ok. Jeśli zapadnie decyzja o wymianie łożyska na takie z koszyczkiem to jakie najlepiej wybrać bo czytałem że jest kilka opcji?
- Koszyk stalowy
-Koszyk teflonowy
- Koszyk (polamidowy) - chyba
Co jest najlepsze do takiego silnika który kręci takie wysokie obroty?
- Koszyk stalowy
-Koszyk teflonowy
- Koszyk (polamidowy) - chyba
Co jest najlepsze do takiego silnika który kręci takie wysokie obroty?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Wg mnie to łożysko się wcześniej zatarło i zostało rozszlifowane i ktoś włożył większe wałeczki.
Także montaż tam łożyska o rozmiarach nominalnych raczej nie wchodzi w grę.
W oryginałach jest tak koszyk stalowy, tyle mogę powiedzieć.
polamidowy - chodziło raczej o poliamidowy.
Także montaż tam łożyska o rozmiarach nominalnych raczej nie wchodzi w grę.
W oryginałach jest tak koszyk stalowy, tyle mogę powiedzieć.
polamidowy - chodziło raczej o poliamidowy.
-
Autor tematuNikodem00
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
- Motocykl: KAWSAKI KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Zastanawia mnie dlaczego taki "SZPEC" (mój mechanik) który naprawia od dobrych 20 lat crossy 2T i sam ścigał się zawodowo twierdzi że samo łożysko z koszyczkiem załatwi sprawe i korba jest ok. Skoro przecież wał i tak będzie rozpoławiał itd?????
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Bez rozpołowienia wału nie ma co gdybać, łożysko 30-40zł TKRJ.
-
Autor tematuNikodem00
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 38
- Rejestracja: sob, 19 sty 2013, 21:18
- Motocykl: KAWSAKI KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
czuli warto samo łożysko??? skoro mechanik twierdzi że korba jest ok i nie ma śladów zużycia??? z drugiej strony to korba przeważnie pada bo wysiada łożysko tak? no chyba że pęknie
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Wiesz, tutaj my nic nie możemy powiedzieć, bo to że tam już nie było koszyczka to może świadczyć o tym, iż ten korbowód nie jest wcale nowy, a ma już sporo suwów za sobą. Jak był jeżdżony na dużych luzach to jego wytrzymałość została naruszona.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z łożyskiem korbowodu
Poza skrajnymi przypadkami jedyny "ślad" zużycia korbowodu to właśnie luz na łożysku stopy lub jego zatarcie. Skoro łożysko jest nie takie jak powinno być, to ciężko ocenić czy po jego wymianie wszystko będzie grać. Myślę że najbezpieczniejsze rozwiązanie to wymiana korbowodu na nowy.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej