zawory tytan + stal można ??
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
Wydechy raczej tytanowe bo coś ktoś wspominał że te stalowe się mogą nie zdążyć domknąć i spotkają z tłokiem.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
Też słyszałem o tej legendzie jednak że wszyscy słyszeli a nikogo to nie spotkało.sebek1516 pisze:Wydechy raczej tytanowe bo coś ktoś wspominał że te stalowe się mogą nie zdążyć domknąć i spotkają z tłokiem.
ADV/Adventure
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
Żeby wyeliminować tą możliwość zakłada się do stalowych trochę twardsze sprężyny.
Jednak tam gdzie mają być tytany polecam zakładać tytany.
Jednak tam gdzie mają być tytany polecam zakładać tytany.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
Wszystkie zawory powinny być albo tytanowe albo stalowe, radzę zastosować się do tej reguły.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
A co by się stało jak by np. ssące były stalowe, a wydech był tytanowy?tomasz12 pisze:Wszystkie zawory powinny być albo tytanowe albo stalowe, radzę zastosować się do tej reguły.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
Prawidłowo powinno być tak, aby obydwa wałki rozrządu obracały się z podobnym oporem. Jeżeli pozmieniane zostaną zawory oraz sprężyny na twardsze, ten mechanizm zostanie zaburzony i silnik może wpadać w wibracje, w niektórych zakresach obrotów. Skutki mogą być smutne dla użytkownika. Kiedyś przerabiałem temat z jedną 250, po odpaleniu zrozumiałem że tak jeździć się nie da, według mnie jeżeli komuś się sprawdziło takie rozwiązanie to jest to jedynie przypadek.
Zdarza się, iż producenci stosują zawory stalowo-tytanowe i tytanowe, w jednej jednostce, jednak waga zaworów oraz twardość sprężyn są ściśle określone dla danego modelu silnika.
Zdarza się, iż producenci stosują zawory stalowo-tytanowe i tytanowe, w jednej jednostce, jednak waga zaworów oraz twardość sprężyn są ściśle określone dla danego modelu silnika.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
Możliwe. W sumie każdy układ ma jakąś swoją częstotliwość rezonansową i lepiej nie wchodzić w jej zakres.
Znam wiele moto, które tak właśnie jeżdżą na pomieszanych zaworach. Zawsze jednak jak klient chce taką zamianę zrobić to trzeba mówić od razu, że nie bierze się za to żadnej odpowiedzialności.
Znam wiele moto, które tak właśnie jeżdżą na pomieszanych zaworach. Zawsze jednak jak klient chce taką zamianę zrobić to trzeba mówić od razu, że nie bierze się za to żadnej odpowiedzialności.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
Ja po odpaleniu miałem wrażenie jakby silnik miał się zaraz rozlecieć, co było tego przyczyną wiedziałem od razu. Po zastosowaniu zaworów tytanowych (takich jak były) wraz z oryginalnymi sprężynami silnik działał poprawnie.
-
Autor tematulapkos
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: sob, 8 paź 2011, 00:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
chyba mnie przekonaliście i dokupię 3 stalowe ssące (wcześniej kupiłem 2 nowe stalowe wydechy proxa)
Macie może jakieś doświadczenia z firmą psychic ??
Macie może jakieś doświadczenia z firmą psychic ??
-
Autor tematulapkos
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: sob, 8 paź 2011, 00:26
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawory tytan + stal można ??
ogólnie sytuacja wyglądała w ten sposób, że po rozebraniu głowicy okazało się że na zestawie tytan wydech + tytan ssące , była pęknięta 1 spreżyna na wydechach i 1 na ssących(efekt lekko poprzycierane krzywki na wałkach na szczęscie tylko to) . Ssące tytany były ładne ... zostawiłem je w spokoju i miałem zamiar dziś zamówić do nich oryginalne sprężyny yamahy dedykowane zapewne do tytanów. Wcześniej zamówiłem 2 wydechy stalowe proxa... ale skoro mówicie, że to ryzyko mieszać to dokupię 3 stalówki ssące..
I poważnie zastanawiam się nad zaworami psychic... u olka sobie je chwalą, na forach też nie znalazłem narzekań ...
cena za 3 to ok. 345 zł ... wiseco,prox to juz okolo 600 zł ...co poradzicie ?
I poważnie zastanawiam się nad zaworami psychic... u olka sobie je chwalą, na forach też nie znalazłem narzekań ...
cena za 3 to ok. 345 zł ... wiseco,prox to juz okolo 600 zł ...co poradzicie ?