Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
danny_KXF
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 31 gru 2012, 15:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: danny_KXF » czw, 3 sty 2013, 11:17

Cześć. Postanowiłem przeprowadzić mały remoncik w swojej KXF, ponieważ od nowości 07r nie był rozbierany silnik. Nie trzymała obrotów i ciężko ją było odpalić, pozatym co jazde musiałem dolewać oleju do silnika, ponieważ ubywało go bardzo szybko ( zero wycieków ) .

Dane: Kawasaki KX250F 07r.

I teraz moje pytania:
1. Gdzie znajde jakis opis/zdjęcia z instrukcją ustawienia rozrządu?
2.Co może być spowodowane ubywaniem oleju? Tłok z jednej strony ma tylko małe "zabrązowienie" od oleju, a uszczelniacze na zaworach w miare dobre są ( jest lekki opór jeśli przesuwam uszczelniacz po zaworze )
3.Jak reguluje się zawory? Ponieważ widze, że uzytkownicy piszą o regulacji zaworów co 8-10 Mth, a u mnie są tylko krzywki i nigdzie niema jakiej kolwiek możliwości regulacji ( może nie widze... niewiem ).
4. Ciężkie odpalanie i nie trzymanie obrotów to wina ? Tłoka ? Nie sprawdzałem kompresji przed rozebraniem niestety, lecz w lecie, gdzie temperatura była ok 25 C w miare odpalała, lecz teraz gdy jest zimno, żeby odpalić ją niema innej możliwości jak na pych.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: 4tSTUNT » czw, 3 sty 2013, 14:09

1. Manual prawde ci powie
2. Może przepala Ci olej, pierścienie nie trzymają, jakiś uszczelniacz jest walniety i olej przelewa gdzieś się.
3. U ciebie regulacja zaworów jest chyba poprzez płytki.
4. Zła mieszanka, może świeca też swoje wysłużyła.
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

mlody11132
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 154
Rejestracja: ndz, 5 cze 2011, 22:49
Motocykl: Husqvarna cr 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: slask
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: mlody11132 » czw, 3 sty 2013, 15:18

Tak jak kolega wyżej,regulacja płytkowa,płytki pod szklankami,szklanki pod wałkami,ale moja rada taka,jak nie wiesz jak i gdzie się zawory reguluje,to tym bardziej nie wiesz jak,domyślam się ze cylindra nie zwymiarujesz aby dobrać tłok.wiec polecał bym gdzieś oddać.to ze poskładasz i zapali nie oznacza ze wszystko jest ok,błędy wyjdą z czasem.ale powodzenia:P
TŁOK CRF 250 475ZŁ I KAZDA INNA CZESC DO WSZYSTKIEGO !!TANIE CZESCI!!!WYSYŁKA!!.kuba wykona.wszelkiego rodzaju remonty,wymiany rozrzadu,oleju,ustawi zawory,generalne remonty silników motocross i qadów..kontakt.gg:268486.
telefon:724041234

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: sebek1516 » czw, 3 sty 2013, 17:32

Niemożliwe żeby nie był rozbierany od 07. Ale po tym co piszesz wychodzi na generalkę.
A po pytaniu o zawory radze Ci się za to nie brać bo nie masz pojęcia o podstawach niezbędnych od eksploatacji a co dopiero serwisu. Bez urazy oczywiście ;)
Więc poszukaj mechanika bo trzeba cały silnik przejrzeć a wcześniej przesłuchać.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
danny_KXF
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 31 gru 2012, 15:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: danny_KXF » czw, 10 sty 2013, 20:56

Tłok włożyłem nominał oryginał Kawasaki. Na starym tłoku pisze 7, a na nowym 12 więc strzelam, że to rocznik prod. więc od nowości silnik nie rozbierany.

Już rozumiem zasade regulacji zaworów, trzeba kupić jakiś zestaw tych płytek i wtedy miedzy krzywke, a szklanki wkłada się szczelinomierz ? Ktoś zna cene tych płytek ok, ew. link do nich.

Kiepskie odpalanie mogło być spowodowane przestawieniem wałka ssącego o jeden ząbek?

Silnik poskładałem tylko mam problem z odpaleniem, ustawiłem wszystko lecz zawory zostawiłem tak jak były narazie, ale to chyba za bardzo nie przeszkadza ( tak sądze ) odpaleniu. Wydech robi się ciepły po paru kopnięciach lecz nie chce złapać, na pych także nie , ktoś ma jakiś pomysł ?

Cześć.

Silnik rozebrany i poskładany. Gdzie dostane te płytki do regulacji zaworów? Drogie to?

Mam jednak problem, ustawiłem rozrząd po swojemu tzn. wg. własnych cech bo nie wiedziałem jak maja być oryginalnie. Ogarnąłem tą serwisówke co podesłał kolega wyżej i zauważyłem, że miałem przestawiony wałek ssacy o ząbek. Jutro ustawie to tak jak ma być i spróbuje odpalić ;)

Mniej więcej ogarniam tą regulacje zaworów. Mam zmierzyć grubość tej co teraz mikrometrem tak? a luzy zaworowe sprawdzić szczelinomierzem, pomiędzy krzywką / wałkiem, a szklanką zaworu? I dobrać odpowiednią żeby były dobre luzy tak ?


Edytuj posty.
Edit: Majster128

4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: 4tSTUNT » pt, 11 sty 2013, 07:37

Rok produkcji na tłoku możliwe.

Link do płytek http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... i+zaworowe

Jak by ci się rozrząd przestawił moto raczej wcale by nie odpalało lub bardzo ciężko i to możliwe, ale pewno słabo ci paliło od wyjechanych i nieregulowanych zaworów.

..... Trochę lipę kolego robisz... Pakujesz kasę w silnik a nie masz na ten temat zerwo wiedzy! Jak można złożyć silnik i nie wyregulować zaworów! Trochę ogarnij ten temat . . Znając życie twoje zawory to żyletki i jeszcze nie regulowane.
Mówi ci coś moment dokręcania szpilek silnika i śrub od głowicy? Jak nie masz problem jak tak odnajdź związek z regulacją zaworów.

Co do całej refulacji płytakami był na ten temat temat na forum w którym dosyć obszernie wszystko było wyjaśnione.

http://www.motox.com.pl/garaz-motox-com ... orady.html
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: tobiasz86 » pt, 11 sty 2013, 13:21

A mierzyłeś cylinder? Czy tłok kupiłeś na przysłowiową pałe. Jeśli tam miałeś oryginalny tłok od nowości (chodź nie chce mi się w to wierzyć) to cud, że to się jeszcze kupy wszystko trzymało. Cylinder może być już mocno zjechany a zawory to się pewnie na półkę nadają, chyba że bardzo mały przebieg od nowości. Zmierz luz zaworu, jak nie będzie się mieścił w tolerancji to musisz zmniejszyć/zwiększyć płytkę (o różnicę) aby były zachowane odpowiednie luzy- to jest podstawa dobrego palenia, jeśli prawidłowo rozrząd masz ustawiony.

wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: wawzon » pt, 11 sty 2013, 15:24

Tu masz filmik jak ustawia się zaworki http://www.youtube.com/watch?v=aEW-P7yGtAk

Autor tematu
danny_KXF
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 31 gru 2012, 15:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: danny_KXF » pt, 11 sty 2013, 21:22

Tłok kupiłem nominał, ponieważ tak doradzili mi w serwisie, nie było potrzeby pakowania większego. Zawory już wiem jak się reguluje, więcej mi nie trzeba ;)

Jeśli chodzi o dokręcanie śrub głowicy,cylindra to dokręcałem je kluczem dynamometrycznym.

Cylinder jest w stanie ideał, dlatego nie było potrzeby ładowania innego tłoka niż nominał.

Uszczelniacze na zaworach prawie wogóle nie trzymały, po założeniu nowych mocno trzymią, więc mam nadzieje, że sezon oblatam na nich.

Autor tematu
danny_KXF
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 31 gru 2012, 15:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: danny_KXF » pt, 11 sty 2013, 21:25

Pierwszy raz bawie się z silnikiem 4t, który posiada łańcuszek rozrządu ( dotychczas popychacze tylko ) oraz regulacje poprzez te płytki, dlatego jest ten silnik dla mnie troche nie jasny ..

Naucz się edytować posty, bo za niedługo możesz dostać bana.
Ostrzeżenie.

Edit: Majster128

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: sebek1516 » pt, 11 sty 2013, 21:46

Totalny bezsens ten temat. To jest jak nauka rzeźbienia korespondencyjnie...
Zero podstaw i pomocy fizycznej od ludzi doświadczonych. Jeśli wszystko zrobisz i nic nie walnie to śmiało leć do lotto z takim fartem. Wstaw zdjęcia cylindra, tłoka...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Remont KXF . Co i jak ? Kilka pytań.

Post autor: 4tSTUNT » sob, 12 sty 2013, 12:41

danny_KXF pisze:Pierwszy raz bawie się z silnikiem 4t, który posiada łańcuszek rozrządu ( dotychczas popychacze tylko ) oraz regulacje poprzez te płytki, dlatego jest ten silnik dla mnie troche nie jasny ..

Naucz się edytować posty, bo za niedługo możesz dostać bana.
Ostrzeżenie.

Edit: Majster128

Każdysilnik 4T ma łańcuch rozrządu . . . Czasem były stosowane także paski rozrządu, oraz chyba w jakiś starych boxerach było rozwiąznie przez koła zęabte . .

Zawory wiesz jak regulować super a masz sprawdzone czy wgl nadają się do dalszej eksploatacji?
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”