Problem z cylindrem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Karol RM 250
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
Motocykl: RM 125 '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z cylindrem

Post autor: Karol RM 250 » czw, 27 gru 2012, 11:23

Witam.
Ostatnio zakładając cylinder z setki zauważyłem na mim takie pęknięcie, które mocno mnie zaniepokoiło. Pęknięcie jest dość spore i rozchodzi się prawie na połowie średnicy całego cylindra. Mimo to ten cały pasek, jeśli można tak to nazwać jest ruchomy i można nim poruszać. Wysokość tego paska waha się w granicach ok 0.2 mm do 0.3 mm. Dodam jeszcze że ten ruchomy element jest ewidentnie częścią samej powłoki nicasilu a nie korpusu cylindra (jeśli się mylę to mnie poprawcie ). Myślę ze fotki zobrazują problem trochę bardziej dokładnie. Nadmienią jeszcze ze cylinder jest świeżo po honowaniu.
I tu moje pytanie do was. Co zrobić z tym fantem.
Jakie macie ewentualne propozycje rozwiązania tego problemu i czy sama ta usterka mogła powstać podczas honowania.
Możliwe że spotkaliście się już z takim problemem dlatego pytam się was o radę.
DSCF2340 (Medium).JPG
DSCF2340 (Medium).JPG (42.03 KiB) Przejrzano 4985 razy
DSCF2340 (Medium).JPG
DSCF2340 (Medium).JPG (42.03 KiB) Przejrzano 4985 razy
DSCF2352 (Medium).JPG
DSCF2352 (Medium).JPG (35.26 KiB) Przejrzano 4985 razy
DSCF2352 (Medium).JPG
DSCF2352 (Medium).JPG (35.26 KiB) Przejrzano 4985 razy
Załączniki
DSCF2351 (Medium).JPG
DSCF2351 (Medium).JPG (41.57 KiB) Przejrzano 4985 razy
DSCF2351 (Medium).JPG
DSCF2351 (Medium).JPG (41.57 KiB) Przejrzano 4985 razy
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"

Awatar użytkownika
danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: danzel » czw, 27 gru 2012, 13:32

To chyba nie jest oryginalny nicasil czy się mylę?
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: Majster128 » czw, 27 gru 2012, 13:43

Uszkodzenie mogło powstać przy honowaniu, ale główną przyczyną było raczej odczepienie się nicasilu od cylindra.
Takie odpryski się zdarzają czy to na oryginalnych, czy regenerowanych cylindrach.

Awatar użytkownika
Bzyka
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: sob, 2 sty 2010, 21:37
Motocykl: TDR 125.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice Czę100chowy.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: Bzyka » czw, 27 gru 2012, 13:46

Myśle, że honowanie się do tego przyczyniło. Nicasyl po prostu się "odkleił" w tym miejscu, i możliwe że z powodu już jego osłabienia (która selekcja ?). Co prawda na tej powierzchni pierścienie nie wykonują tarcia, ale myślę, że nie ma co i kłania się nowy nicasyl. Bo po złożeniu tego może się stać tak, że zacznie on odpadać dalej i dalej, aż w końcu się zatrze ;)

Jak bym palnął jakąś głupotę to niech mnie ktoś poprawi ;P
CZ 125/516 :(

Awatar użytkownika
Autor tematu
Karol RM 250
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
Motocykl: RM 125 '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Przemyśl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: Karol RM 250 » czw, 27 gru 2012, 15:56

Nicasil jest oryginalny. W tej chwili miał być wsadzony tłok Wossnera selekcja D (55.95 mm ).

Bzyka tak jak piszesz zamontowanie tego cylindra do motocykla niosło by z sobą wielkie ryzyko późniejszej awarii, dlatego odpada to na samym początku.

W grę wchodzą dokładnie trzy rozwiązania :
- nowy cylinder
- nowy nicasil
- albo wprasowanie tulei , ale to rozwiązanie jest ostateczne.
Które z nich polecacie?
Jeżeli chodzi o nicasil to macie jakieś namiary na firmy z których usług korzystaliście i możecie je śmiało polecić ?
Z tego co wiem w Polsce tego nie robią a cylindry wysyłane są do Anglii, Niemiec albo Czech.
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"

Awatar użytkownika
Bzyka
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: sob, 2 sty 2010, 21:37
Motocykl: TDR 125.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice Czę100chowy.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: Bzyka » czw, 27 gru 2012, 17:41

Myśle, że jak cylinder jest świeży ( ori nicasyl jest jeszcze) to najlepiej go zregenerować (nałożyć nowy nicasyl). Ale gdzie co i jak to Ci nie powiem bo nigdy nawet nie miałem motocykla z nicasylem ;D Koledzy z forum na pewno doradzą :wink:
A jeśli chodzi o tuleje to osobiście polecam Katowice P. Woryne Motor-tech ;) Zresztą jak wiele osób
CZ 125/516 :(

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2185
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: kris514 » czw, 27 gru 2012, 19:16

Jak tuleja to tylko motortech jak nicasil to nie czeski(odchodzi)
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
STACHU125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
Motocykl: różne
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: STACHU125 » czw, 27 gru 2012, 20:37

Witam,co do regeneracji-bedzie trzeba wyspawac czesc ktora sie oddzielila i wtedy nalozyc nicasil(warstwa nicasilu to ok 0,10mm)koszt to ok 1300-1500pln -moim zdaniem niekorzystna,bo niewiadomo ile to wytrzyma. Samo nalozenie nicasilu nic nie da ,bo brakuje tam przeciez na oko 1-2mm materialu!! Osobiscie kupilbym nowy cylinder-to podstawowa opcja,druga opcja to tuleja-którą wiekszosc z tego forum lubi :P :P .
ps zadzwon tutaj 75 7212293 lub
kom: 508383078, jak mielismy Suzuki to gosc zalatwial mi pare razy nowe ori cylindry w dobrych cenach ok 1500pln .pzdr

Awatar użytkownika
Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: Rams » pt, 28 gru 2012, 12:40

Koszt nicasilu to około 1100zł w Angli http://www.langcourt.com/ . Przez motox kontaktuj się.

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: sebek1516 » pt, 28 gru 2012, 13:02

Który rocznik sztuki?
Weź pod uwagę że ktoś już pisał że starszych cylindrów gorzej może się trzymać nicasil.
jesteś jej pierwszym właścicielem że twierdzisz, że to pierwsza powłoka?

Dolar dobrze stoi rozglądaj sie na ebay.COM oraz ebay.CO.UK i ebay.DE

http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Cylin ... b4&vxp=mtr
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: Enduros70 » pt, 28 gru 2012, 13:48

Na ebayu najtaniej do 2007 za 540$ masz, wysyłka gratis. Strasznie drogie te cylindry do rm, ja do yz kupiłem za 260$ + 60 wysyłka.

Awatar użytkownika
Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z cylindrem

Post autor: Konrad324 » pt, 28 gru 2012, 13:49

STACHU125 pisze:Samo nalozenie nicasilu nic nie da ,bo brakuje tam przeciez na oko 1-2mm
Dlatego też nadspawują przed nałożeniem nicasilu.
STACHU125 pisze:1300-1500pln
W motozonie robią już za 650 z wysyką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”