Strona 4 z 5

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: ndz, 27 sty 2013, 12:46
autor: wawzon
Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego na znakach ma dobrze ustawione a krzywki są inaczej niż powinny(nie są w takiej samej pozycji ) ?

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: ndz, 27 sty 2013, 13:16
autor: Majster128
Problem w tym, że ani znaki, ani krzywki nie są dobrze.

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: ndz, 27 sty 2013, 13:19
autor: tomasz12
Jeśli podczas robienia fotografii napinacz był zwolniony tj. napinał łańcuch, to masz prawdopodobnie przestawione koło zębate względem wałka, jak opisywał Majster.
Kierując się tym co widzę na zdjęciu, wałek ssący zostaw tak jak jest, natomiast wydechowy cofnij o jeden ząb do tyłu, tak aby krzywka uniosła się w górę. Odległość pomiędzy górnymi znakami na kołach zębatych, zmniejsz z 13 na 12 nitów łańcuszka.
Tak zmontowany rozrząd, należy obrócić kilkukrotnie wałem korbowym i ponownie ustawić na znakach, jeżeli nie było kolizji, pozostaje uruchomić silnik.

Na tych ustawieniach jakie są na zdjęciu, kolizji nie będzie a silnik powinien odpalić, ja bym to sprawdził.

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: wt, 29 sty 2013, 21:03
autor: Clairvoyant
tomasz12 pisze:wałek ssący zostaw tak jak jest, natomiast wydechowy cofnij o jeden ząb do tyłu, tak aby krzywka uniosła się w górę.
Sugerując się zdjęciem Majstra muszę obrócić ssący o 1 ząb w lewo a wydechowy zostawić.

Najpewniej ktoś przy wymianie łożysk na wałkach zamienił koła zębate miejscami stąd złe pokrywanie się znaków, zaczynam dostawać drgawek. :rolleyes:

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: wt, 29 sty 2013, 21:11
autor: Majster128
Mówiłem, że nie będzie łatwo.
Tak jak pisze tomasz nie może być 13 nitów od pomiędzy zębami zębatek.

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: wt, 29 sty 2013, 21:34
autor: tomasz12
Wydechowy należy przestawić, ssanie jest w miarę ok. Ustawienia na znaki i fotki przy zwolnionym napinaczu (łańcuszek naciągnięty).

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: wt, 29 sty 2013, 22:37
autor: Clairvoyant
Mam nadzieję że trafiłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2a7df.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 25edd.html

Na 2 zdjęciu Majstra krzywki są nieco niżej, czy mi się tylko wydaję ?

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: wt, 29 sty 2013, 22:41
autor: tomasz12
No tak, to mniej więcej powinno wyglądać. :D

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: wt, 29 sty 2013, 22:48
autor: Majster128
Będzie to działać, chodź od ideału daleko.

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: śr, 30 sty 2013, 15:40
autor: Konrad324
Ja miałem przestawiony ssący o 3 zęby i motor jeździł więc u ciebie osiągami nie powinno jakoś odczuwalnie odbiegać od oryginału.

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: śr, 30 sty 2013, 22:46
autor: Clairvoyant
Silnik już siedzi w ramie, dzięki Panowie za pomoc :D bez was bym nie sprostał temu rozrządowi. Pozdrawiam.

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

: pt, 15 lut 2013, 20:06
autor: wojtek z
Clairvoyant pisze:Silnik już siedzi w ramie, dzięki Panowie za pomoc :D bez was bym nie sprostał temu rozrządowi. Pozdrawiam.
Witam i jak tam odpaliła maszyna?
Po tym temacie też przestawiłem z 13 na 12 zębów pomiędzy znakami w wr426.
I mam pytanie czy to jest ustawienie wałków wr na yz? Bo na forum sm było po 13 ogniw między znakami(i w takim ustawienia też śmigałem jakiś czas).