WR 400 Remont kapitalny silnika

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: wawzon » ndz, 27 sty 2013, 12:46

Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego na znakach ma dobrze ustawione a krzywki są inaczej niż powinny(nie są w takiej samej pozycji ) ?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3294
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Majster128 » ndz, 27 sty 2013, 13:16

Problem w tym, że ani znaki, ani krzywki nie są dobrze.

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: tomasz12 » ndz, 27 sty 2013, 13:19

Jeśli podczas robienia fotografii napinacz był zwolniony tj. napinał łańcuch, to masz prawdopodobnie przestawione koło zębate względem wałka, jak opisywał Majster.
Kierując się tym co widzę na zdjęciu, wałek ssący zostaw tak jak jest, natomiast wydechowy cofnij o jeden ząb do tyłu, tak aby krzywka uniosła się w górę. Odległość pomiędzy górnymi znakami na kołach zębatych, zmniejsz z 13 na 12 nitów łańcuszka.
Tak zmontowany rozrząd, należy obrócić kilkukrotnie wałem korbowym i ponownie ustawić na znakach, jeżeli nie było kolizji, pozostaje uruchomić silnik.

Na tych ustawieniach jakie są na zdjęciu, kolizji nie będzie a silnik powinien odpalić, ja bym to sprawdził.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » wt, 29 sty 2013, 21:03

tomasz12 pisze:wałek ssący zostaw tak jak jest, natomiast wydechowy cofnij o jeden ząb do tyłu, tak aby krzywka uniosła się w górę.
Sugerując się zdjęciem Majstra muszę obrócić ssący o 1 ząb w lewo a wydechowy zostawić.

Najpewniej ktoś przy wymianie łożysk na wałkach zamienił koła zębate miejscami stąd złe pokrywanie się znaków, zaczynam dostawać drgawek. :rolleyes:

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3294
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Majster128 » wt, 29 sty 2013, 21:11

Mówiłem, że nie będzie łatwo.
Tak jak pisze tomasz nie może być 13 nitów od pomiędzy zębami zębatek.

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: tomasz12 » wt, 29 sty 2013, 21:34

Wydechowy należy przestawić, ssanie jest w miarę ok. Ustawienia na znaki i fotki przy zwolnionym napinaczu (łańcuszek naciągnięty).

Awatar użytkownika
Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » wt, 29 sty 2013, 22:37

Mam nadzieję że trafiłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2a7df.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 25edd.html

Na 2 zdjęciu Majstra krzywki są nieco niżej, czy mi się tylko wydaję ?

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: tomasz12 » wt, 29 sty 2013, 22:41

No tak, to mniej więcej powinno wyglądać. :D

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3294
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Majster128 » wt, 29 sty 2013, 22:48

Będzie to działać, chodź od ideału daleko.

Awatar użytkownika
Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Konrad324 » śr, 30 sty 2013, 15:40

Ja miałem przestawiony ssący o 3 zęby i motor jeździł więc u ciebie osiągami nie powinno jakoś odczuwalnie odbiegać od oryginału.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » śr, 30 sty 2013, 22:46

Silnik już siedzi w ramie, dzięki Panowie za pomoc :D bez was bym nie sprostał temu rozrządowi. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wojtek z
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 14 lut 2013, 10:48
Motocykl: wr426
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: wojtek z » pt, 15 lut 2013, 20:06

Clairvoyant pisze:Silnik już siedzi w ramie, dzięki Panowie za pomoc :D bez was bym nie sprostał temu rozrządowi. Pozdrawiam.
Witam i jak tam odpaliła maszyna?
Po tym temacie też przestawiłem z 13 na 12 zębów pomiędzy znakami w wr426.
I mam pytanie czy to jest ustawienie wałków wr na yz? Bo na forum sm było po 13 ogniw między znakami(i w takim ustawienia też śmigałem jakiś czas).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”