WR 400 Remont kapitalny silnika

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Konrad324 » śr, 9 sty 2013, 15:45

A masz nieszczelności że chcesz docierać, jak zalejesz od góry benzyną to przecieka ??

Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » śr, 9 sty 2013, 18:34

Jak już wcześniej wspominałem, gniazda mają mikro wżery i pozaokrąglane krawędzie, poza tym było słychać klepanie. Zrobiłbym zdjęcie ale chyba mam za słaby aparat lub nie umiem zrobić zdjęć z bliska.

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Lanrets » śr, 9 sty 2013, 19:32

Zaworów tytanowych się nie dociera, co najwyżej możesz przefrezować gniazda pod 3 kątami 32,60 i 45 stopni. Najlepsza metoda pomiaru szczelności zaworów, to metoda podciśnieniowa.

Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » czw, 17 sty 2013, 23:32

Dodaję fotkę jak był ustawiony rozrząd :lol:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2c09c.html

Oczywiście wał ustawiony na znaku "|" a łańcuszek nie wyciągnięty mocno.
Ktoś (bo nie sądzę że fabryka) zrobił znaki na mostkach od wałków, tylko po co?

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Konrad324 » pt, 18 sty 2013, 02:30

Zdarza się że zębatki się przekręcają na wałkach, więc weź to pod uwagę i po ustawieniu sprawdź czy krzywki się zgadzają, mają być idealnie na boki.

Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » ndz, 20 sty 2013, 11:23

Konrad324 pisze:Zdarza się że zębatki się przekręcają na wałkach, więc weź to pod uwagę i po ustawieniu sprawdź czy krzywki się zgadzają, mają być idealnie na boki.
Jak rozumiem chodzi tu o takie ustawienie ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7d4c1.html

Przy takim położeniu wałków znaki na kołach ustawione są tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d1228.html

Przy ustawianiu będę sugerował się krzywkami. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Majster128 » ndz, 20 sty 2013, 11:36

Konrad324 pisze:Zdarza się że zębatki się przekręcają na wałkach, więc weź to pod uwagę i po ustawieniu sprawdź czy krzywki się zgadzają, mają być idealnie na boki.
Ale kit wciskasz. Krzywki mają być lekko uniesione w górę.

Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » ndz, 20 sty 2013, 22:20

Majster128 pisze: Krzywki mają być lekko uniesione w górę.
Tak było ustawione, ale tylko na wałku ssącym.
Podobno YZF ma inne ustawienie faz rozrządu, może ktoś coś tam kombinował. Przed rozebraniem silnik miał moc, dobrze odpalał, równo pracował. Sam już nie wiem co o tym myśleć :?
Na mostkach jest takie coś http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9221a.html
W serwisówce nic na ten temat niema, co to za symbol PF ?

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: tomasz12 » ndz, 20 sty 2013, 22:27

To nie ma nic wspólnego z rozrządem, załóż normalnie na znaki tak jak pokazuje książka. Następnie daj fotkę jak to wygląda od strony kół zębatych oraz z przeciwnej strony, napinacz ma być zwolniony. Po obejrzeniu fotografii, będzie można ocenić czy jest prawidłowo poskładane.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Majster128 » ndz, 20 sty 2013, 22:29

To są moje warsztatowe przypadki:

Przekoszony wałek ssący.



Dobrze wałki.

Autor tematu
Clairvoyant
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Clairvoyant » ndz, 27 sty 2013, 10:06

U mnie wyszło to tak:
http://zapodaj.net/cda4c88ac5c28.jpg.html
Oczywiście wał korbowy ustawiony idealnie na znaku ( l )

http://zapodaj.net/82a8d8984eee2.jpg.html

Co o tym sądzicie ?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR 400 Remont kapitalny silnika

Post autor: Majster128 » ndz, 27 sty 2013, 12:18

To nie będzie działać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”