Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: tomasz12 » sob, 8 gru 2012, 10:56

Należało by zdemontować cylinder, następnie go pomierzyć. Osobiście trudno jest mi się odnieść do słów "lekkie wżery", natomiast jeżeli uszczelniacze są OK, problemu należy szukać w cylindrze i tłoku. Cylinder powinien być okrągły, na całej powierzchni, w przypadku owalizacji powyżej wartości podanej w serwisówce należy go wymienić, często zdarza się tak, że otwór w cylindrze po jakimś czasie staje się owalny i dodatkowo stożkowaty, taki cylinder jest już do wymiany.

Motocykl będzie brał olej nie koniecznie wtedy gdy tłok jest już bardzo zużyty, (luz na poziomie 0.1-0.14). Spotkałem się z sytuacją gdy luz wynosił 0.06(przebieg 45Mth) a właśnie pierścienie były zużyte, co nie jest takie łatwe do zdiagnozowania. Cylinder był okrągły, wyrobienie na poziomie 0.01, z widocznymi śladami po honowaniu. Sprawa dotyczyła hondy crf250. Po założeniu nowego tłoka problem z dymieniem zniknął. Co do cylindra, to moim zdaniem, albo tuleja (tańsze rozwiązanie) albo nowy cylinder, nikasil się po prostu nie opłaca w 4T.

Awatar użytkownika
Autor tematu
oki954
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: ndz, 2 gru 2012, 17:05
Motocykl: rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Ślask
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: oki954 » sob, 8 gru 2012, 13:16

Czyli nie pozostaje mi nic innego tylko zamowic cały zestaw cylindrowy z tłokiem i uszczelkami :? Nie jest tani bo szukałem do mojej suzi prawie 1900zl :( a czemu twoim zdaniem nie opłaca sie robic nicasilu??? Tłok mam nowy załorzony i wszystko było dobrze pomierzone jesli chodzi o cylinder. Tuleja to do Traktoru mozna wstawiać a nie do takich sprzetow zabojstwo :!: Co do tych ''lekkich wżer'' jak to ująłem to jest ich kilka wielkosci głowki od szpilki moze troszke wieksze i sa wyczuwalne pod palcem jak sie przejedzie po nich.
:think:

Awatar użytkownika
tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: tomasz12 » sob, 8 gru 2012, 15:34

Kilka ubytków wielkości główki od szpilki, nie dyskwalifikuje cylindra i ma niewielki wpływ na jego pracę.

Awatar użytkownika
Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: Konrad324 » sob, 8 gru 2012, 15:34

Chyba taniej Ci wyjdzie dolać setkę oleju co jakiś czas niż wymieniać cylinder z tłokiem.

Awatar użytkownika
Endriuu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: czw, 1 mar 2012, 20:23
Motocykl: rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: Endriuu » sob, 8 gru 2012, 16:10

Może honowanie cylindra na ostatnią selekcję, tak aby zlikwidowac wzery i do tego nowy tłok.

Awatar użytkownika
Autor tematu
oki954
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: ndz, 2 gru 2012, 17:05
Motocykl: rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Ślask
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: oki954 » sob, 8 gru 2012, 17:56

Konrad324 pisze:Chyba taniej Ci wyjdzie dolać setkę oleju co jakiś czas niż wymieniać cylinder z tłokiem.
Kolego motor chciałem sprzedac po remacie bo ogólnie jezdze CRF 450. Chyba nie chcial bys przyjechac do kogos w celu zakupu 4t a tu po odpaleniu 2 sowa zobaczyc..Rmz i tak musze zrobic bo nikomu takiego gowna nie sprzedam! A co do tego Honowania i nastepny tłok jak kolega Endriuu napisał ktos robil taki zabieg??? Wrocław okolice jest jakis porządny warsztat co by sie podjoł tego wyzwania i nie spierdzielił roboty.
:think:

Awatar użytkownika
Autor tematu
oki954
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: ndz, 2 gru 2012, 17:05
Motocykl: rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Ślask
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: oki954 » ndz, 9 gru 2012, 23:15

Jutro zwalam głowice i nowy zestaw cylindrowy zamawiam :D jak poskladam sprzet napisze czy usterka znikla i jak chodzi motor
:think:

Awatar użytkownika
Autor tematu
oki954
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: ndz, 2 gru 2012, 17:05
Motocykl: rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Ślask
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: oki954 » sob, 15 gru 2012, 18:16

Witam usterka usunieta okazało sie ze w cylindrze zrobiło sie delikatne jajo i nicasil sie juz sypał totalnie :? założyłem nowy zestaw cylindrowy VERTEX i po kłopocie :D nic nie kopci i nie dymi motor chodzi super lepszego ma kopa i lepszy sprez :)
:think:

Awatar użytkownika
cwirex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białka :D
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuiki rmz 250 kopci z wydechu

Post autor: cwirex » śr, 19 gru 2012, 00:39

Ja też zalecam aby zainwestować w nowy cylinder, na pewno nie jest to sprawa płynu bo jak napisał kolega wcześniej to po pierwsze kopcił by na biało a po drugie robiło by Ci się ciśnienie w układzie chłodzenia i wywaliło by Ci płyn, a co do takich wżer to jak dodasz lekko jajowaty cylinder to nie spodziewaj się że przy takich silnikach nie pociągnie Ci oleju.

Z drugiej zaś strony u mnie w CRF 250 miałem problem z uszczelniaczami zaworowymi, na początku jak poszedł mi olej to robiłem remont silnika razem z uszczelniaczami, później zaczął mi kopcić, posprawdzałem wszystko i okazało się że były felerne uszczelniacze zaworowe i przepuszczały po kilku wyjazdach szybka wymiana i wszystko było OK. pozdr ;)
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:

GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”