Big bore - dyskusje

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Big bore - dyskusje

Post autor: aju125 » ndz, 18 lis 2012, 20:30

Witam
Ostatnimi czasy zaintrygował mnie temat cylindrów o powiększonych wymiarach.
Jako że mam drugi cylinder do jednej z CR125 rozwiercę go odpowiednio i wsadzę zwymiarowaną tuleję... to hmmm wystaje zawór wydechowy przez okno? :roll:
Jak to wygląda w ori zestawach? Może się mylę że będzie z tym problem? Ale nie sądzę gdyż nadmiar szlifów na tulei powoduje już taki efekt.
A może gotowe cylindry występują z hpp (starsze CR)
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: Majster128 » ndz, 18 lis 2012, 22:53

Zawór musiałbyś odpowiednie podszlifować.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: renner250 » pn, 19 lis 2012, 14:28

Gra nie warta swieczki. Na tej badziewnej tuleji i tak nie bedziesz mial takich efektow jak na oryginalnym cylindrze. Jak z reszta sam napisales "Ale nie sądzę gdyż nadmiar szlifów na tulei powoduje już taki efekt."... wiec kazdy kto ma ostatnia selekcje na tuleji ma big bore? Wedlug mnie to zly pomysl.
I think I can fly! MX it's my life <3

klim
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
Motocykl: ktm 520
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: klim » pn, 19 lis 2012, 16:48

Dokładnie jak pisze renner250. Fabryczna tuleja jest zgrana wielkością z dyfuzorem, gaźnikiem, membraną i stosowanie więkrzych tulei mija się chyba z celem.

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: trak » pn, 19 lis 2012, 18:14

klim pisze:Dokładnie jak pisze renner250. Fabryczna tuleja jest zgrana wielkością z dyfuzorem, gaźnikiem, membraną i stosowanie więkrzych tulei mija się chyba z celem.
W motocyklach cross itp. nie ma fabrycznie tulei tylko jest nałożona powloka nicasil. Tulej są np. w TTR itp. ale nie w CR.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: Majster128 » pn, 19 lis 2012, 18:19

renner250 pisze:wiec kazdy kto ma ostatnia selekcje na tuleji ma big bore? Wedlug mnie to zly pomysl.
Mylisz selekcje ze szlifami.

Ps. Używaj polskich znaków!

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: renner250 » pn, 19 lis 2012, 20:17

Nie myle selekcji ze szlifami tylko po prsotu nie jestem przyzwyczajony do pisania o gownianych rzeczach :) Dla mnie wsadzanie tuleji to robienie ze sprzetu kapcia, rzezba i w ogole sam bym sie nigdy nie podjal montowania tego na czyjes zyczenie.
I think I can fly! MX it's my life <3

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: andy2208 » pn, 19 lis 2012, 20:35

aju125 pisze:to hmmm wystaje zawór wydechowy przez okno? :roll:
Jak to wygląda w ori zestawach? Może się mylę że będzie z tym problem? Ale nie sądzę gdyż nadmiar szlifów na tulei powoduje już taki efekt.
Nie mylisz się. Przerabiałem temat w mojej starej YZ, w której była wstawiona tuleja. Przy dwóch ostatnich nadwymiarowych tłokach na tulei, czyli D150 oraz D200 trzeba było przyszlifować zawór wydechowy, bo haczyłby o niego tłok. Delikatnie, ale zawsze coś. Owe tłoki były pod szlif tulei, D150 miał wiekszą średnicę od nominału o 1,5mm, a D200 o 2,0mm.

Autor tematu
aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: aju125 » pn, 19 lis 2012, 21:21

no to nie będzie dłubania ;) muszę pobawić się czym innym
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: renner250 » pn, 19 lis 2012, 21:50

Rozne tuningi znacznie poprawiaja charakterystyke pracy silnika. Seta na takim cylindrze czy dobrym wydechu ladnie daje. Ale to po prostu kolego musisz zainwestowac w czesci do tego przeznaczone inaczej nie ma sensu sie tego dotykac bo nie tylko nie poprawisz osiagow sprzeta ale jeszcze pogorszysz. Jesli nie masz na to kasy to po prostu za te pieniadze za ktore chciales zrobic cos takiego lepiej zrobic podstawowe serwisowe rzeczy w sprzecie lub jesli nie widzisz takiej koniecznosci to zainwestowac to w wyglad i ladnie okleic lub pomalowac poszczegolne elementy.
I think I can fly! MX it's my life <3

Qbens
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: sob, 23 sty 2010, 19:01
Motocykl: CRF 450, R1
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: Qbens » pn, 19 lis 2012, 23:54

Podczepię się pod temat. Ma ktoś z was CRF 450 z Atheną 490 ? Jak to się sprawuje, jest odczuwalny przyrost mocy ? Mam taki cylinder i nie wiem czy go pakować czy po prostu zmienić tłok w swojej, a Athenę odpuścić bo w sumie mocy mi nie brakuje.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Big bore - dyskusje

Post autor: Majster128 » wt, 20 lis 2012, 00:04

W 450 myślę, że będzie tak jak mówisz. Nie braknie... :)
Zawczasu sprawdź czy masz jakieś selekcje tłoków do tej Atheny, bo z tego co wiem do wersji 290 selekcji brak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”