Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :(

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: johnny15 » sob, 24 lis 2012, 19:03

tak! idealnie

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: johnny15 » ndz, 25 lis 2012, 17:42

a normalne jest że jak wcisnę sprzęgło i włączę bieg i pcham moto do przodu to tak jakby był na biegu bez wciśniętego sprzęgła?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: kris514 » ndz, 25 lis 2012, 17:59

Tak jest to normalne(chociaż u mnie w moto prowadzi się jak na luza) Piszesz że gaźnik ok bo nie ruszałeś (a ja bym tam zajrzał) dodatkowo teraz jest już zimniej i moto gorzej pali (zła regulacja gaźnika). A tak w ogóle to pokaż zdjęcie świecy...

A jeśli chodzi o odpalanie to spróbuj tak że najpierw paliwo potem moto na bok aż się przeleje następnie z 10 razy manetą do końca ustawić tłok w gmp i kopiesz (dobrze jak byś się czego trzymał) bo w tedy więcej mocy zostanie kopce przekazane.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: tobiasz86 » ndz, 25 lis 2012, 18:01

johnny15 pisze:a normalne jest że jak wcisnę sprzęgło i włączę bieg i pcham moto do przodu to tak jakby był na biegu bez wciśniętego sprzęgła?
Nie, po wciśnięciu sprzęgła powinien zachowywać się prawie jak na "luzie" delikatnie większy opór toczenia powinien być, ale koło bez problemu powinno się obracać!

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: kris514 » ndz, 25 lis 2012, 18:03

Tylko weź pod uwagę że mowa o zimnym, dawno nie odpalanym motorze(gdzie tarcze dawno nie widziały oleju)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: johnny15 » ndz, 25 lis 2012, 18:07

kris514 pisze:Tak jest to normalne(chociaż u mnie w moto prowadzi się jak na luza) Piszesz że gaźnik ok bo nie ruszałeś (a ja bym tam zajrzał) dodatkowo teraz jest już zimniej i moto gorzej pali (zła regulacja gaźnika). A tak w ogóle to pokaż zdjęcie świecy...

A jeśli chodzi o odpalanie to spróbuj tak że najpierw paliwo potem moto na bok aż się przeleje następnie z 10 razy manetą do końca ustawić tłok w gmp i kopiesz (dobrze jak byś się czego trzymał) bo w tedy więcej mocy zostanie kopce przekazane.
No niema co pokazywać świecy ;p jest biała i mokra w benzynie, jeszcze na niej wgl nie chodził. Spróbuję twojego sposobu :)

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: kris514 » ndz, 25 lis 2012, 18:17

Chodzi mi o to że połączenie benzyny z płynem dawało by podobne skutki (i białą maź na świecy)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

cwirex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białka :D
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: cwirex » śr, 19 gru 2012, 07:07

Co do wielkości iskry to zależy co masz na myśli pod słowem bycza bo jak jest duża i biała, to jest bardzo jałowa i to nie jest dobrze, powinna być mała ale aż niebieska, wtedy iskra jest bardzo mocna.

Co do przeskakiwania rozrządu to graniczy z cudem gdyż w hondzie jest tylko jeden wałek i łańcuszek oplata go praktycznie w połowie, jak dodamy do tego dwa ślizgi i napinacz który naciąga się przy każdym najmniejszym zwolnieniu łańcucha to można zapomnieć o przeskoczeniu, chyba że któraś z tych części nie działa poprawnie.

Według mnie źle poskładałeś rozrząd, ale również może być to wina świecy, sprawdź czy jest mokra po odpalaniu (na kopa oczywiście), nigdy nie pal moto na pych !!!!!! pozdr ;)
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:

GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl


mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: mateuszvs » śr, 19 gru 2012, 11:21

A dlaczego nie można palić moto na pych :?:

bo rozumiem że samochodu z silnikiem diesla się nie zapala na pych, bo ciśnienie sprężania wynoszące powyżej 20 bar (w moim 1.9 tdi wynosi 30bar) jest dość duże i pasek może nam przeskoczyć. Z silnikami benzynowymi odpada nam duże ciśnienie, bo tu wynosi nawet 1/3 ciśnienia diesla, ok 10-13 bar, ale zagrożenie sprawia pasek rozrządu, który zawsze może się okazać zbyt wyeksploatowany.

Ale dlaczego by nie palić na pych silnika benzynowego i to jeszcze na łańcuchu a nie na pasku?

Pytam bo już niejednokrotnie czytam na tym forum że palenie na pych to najgorsze co możemy zrobić naszemu silnikowi, niektórym nawet rozrząd przeskakuje przy takim zapalaniu.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

psyke
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
Motocykl: yz 250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: psyke » śr, 19 gru 2012, 13:12

A chodzi o to, że w motocyklu po to jest kopniak, ze moto ma odpalic od kopa. Jeżeli nie odpala to coś jest nie tak. Potem ciągniesz na siłe moto za samochodem i silnik się może uszkodzić jeszcze bardziej....

mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: mateuszvs » śr, 19 gru 2012, 21:04

psyke, oczywiście masz rację że jak nie odpala z kopki to coś nie bangla.

Ale jest wiele innych sytuacji kiedy możemy odpalić moto na pych bo tak jest szybciej, łatwiej, albo ogólnie jest to jedyna możliwość. Mam kumpla który lubi gubić kopki w swoim ktm-ie :mrgreen:
jak na stromym podjeździe podnoszę moto po upadku to też jest mi ciężko kopnąć, napewno o wiele łatwiej jest się stoczyć z góry i odpalić na biegu. Kolejny przykład to zalany silnik. Możemy kopać w nieskończoność, czekać na odparowanie benzynki, albo odpalić na pych :wink: co kto woli :)

No więc dalej czekam na wytłumaczenie czemu NIGDY mam nie palić moto na pych.
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :

Post autor: Lanrets » śr, 19 gru 2012, 23:26

Ja od czasu do czasu też odpalam moto z pychu, po prostu tak jest wygodniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”