Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :(
-
- Mistrz prostej
- Posty: 109
- Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
- Motocykl: yz 250f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
mateuszvs, sam sobie odpowiedziałeś kiedy można palić moto na pych, a kiedy nie
pozdro
pozdro
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
jak czytam o przeskoczeniu rozrzadu podczas odpalania na pych to mi sie rzygac chce normalnie\
ludzie tworzycie dziwne teorie niczym nie podparte!!!!!!!!!!!!!!!
jedyna znana mi opcja na przeskoczenie rozrzadu podczas odpalania jest w SXF lub EXCf 250 KTMa z hydraulicznym napinaczem!!!! i 2 walkami gdzie faktycznie ISTNIEJE NIEWIELKA MOZLIWOSC NA PRZESKOK (chociaz jeszcze nie spotkalem takiej akcji) lancuch jest dlugi luzny po zdjeciu napinacza
NAWET WR 450 i YZ 450 majaca 2 walki na cienkim lancuszku rozrzadu nie ma tendencji do przeskokow... skad ten pomysl
a hamowanie silnikiem? przeciez wtedy tez moze przeskoczyc....
np w 450tce nawet bez napinacza nie przeskoczy lancuch bo jest za krotki i nie ma takiej opcji
jedynym przeciwskazaniem jest fakt ze motor ktory nie pali z kopa moze byc uszkodzony i wleczenie go powoduje dalsze spustoszenie!!!!!!!
w motocyklach z mechanicznym napinaczem rozrzadu jest znikoma szansa na taka akcje jak przeskok w dodatkuw motocyklach z 1 walkiem
dla porownania sprobojcie przestawic rozrzad w crf lub np SX 525 na wykreconym napinaczu bez odkrecania kolka rozrzadu.... nie da sie bo nie wystarczy lancucha
wielokrotnie odpalalem motocykl na pych np sxfa 450 2008 jak np padl mi akumulator i nic sie mu nie stalo
crfke rowniez jak zlamalem kopniaka w trasie
nie wspomne juz o innych sprzetach.....
glupi czlowiek nawet przy odpalaniu z kopa moze spieprzyc motocykl
dla zainteresowanych technika odpalania na pych....!!!
ustaw tlok tak jak do odpalania w gmp (o ile nie zlamales akurat kopniaka)
rozepchaj motocykl biegnac z boku i naskocz bokiem (po damsku) jednoczesnie wbijajac 2 lub 1 BEZ SPRZEGLA!!!!
motocykl powinien od razu zaskoczyc jesli to nie dziala wez kolegow do pomocy
wleczenie za autem jest bardziej niebedzpieczne dla kierowcy ze wzgledu na glebe i/lub glupote kierowcy w aucie niz dla motocykla jednak ten sposob to ostatecznosc
jak jakis mlotek rozpedzi do 60 motor i wbije jedynke to wiadomo co bedzie..... GLEBA!!!!
sorry za jezyk ale nie moge juz czytac niektorych "legend" chodzacych po tym forum
ludzie tworzycie dziwne teorie niczym nie podparte!!!!!!!!!!!!!!!
jedyna znana mi opcja na przeskoczenie rozrzadu podczas odpalania jest w SXF lub EXCf 250 KTMa z hydraulicznym napinaczem!!!! i 2 walkami gdzie faktycznie ISTNIEJE NIEWIELKA MOZLIWOSC NA PRZESKOK (chociaz jeszcze nie spotkalem takiej akcji) lancuch jest dlugi luzny po zdjeciu napinacza
NAWET WR 450 i YZ 450 majaca 2 walki na cienkim lancuszku rozrzadu nie ma tendencji do przeskokow... skad ten pomysl
a hamowanie silnikiem? przeciez wtedy tez moze przeskoczyc....
np w 450tce nawet bez napinacza nie przeskoczy lancuch bo jest za krotki i nie ma takiej opcji
jedynym przeciwskazaniem jest fakt ze motor ktory nie pali z kopa moze byc uszkodzony i wleczenie go powoduje dalsze spustoszenie!!!!!!!
w motocyklach z mechanicznym napinaczem rozrzadu jest znikoma szansa na taka akcje jak przeskok w dodatkuw motocyklach z 1 walkiem
dla porownania sprobojcie przestawic rozrzad w crf lub np SX 525 na wykreconym napinaczu bez odkrecania kolka rozrzadu.... nie da sie bo nie wystarczy lancucha
wielokrotnie odpalalem motocykl na pych np sxfa 450 2008 jak np padl mi akumulator i nic sie mu nie stalo
crfke rowniez jak zlamalem kopniaka w trasie
nie wspomne juz o innych sprzetach.....
glupi czlowiek nawet przy odpalaniu z kopa moze spieprzyc motocykl
dla zainteresowanych technika odpalania na pych....!!!
ustaw tlok tak jak do odpalania w gmp (o ile nie zlamales akurat kopniaka)
rozepchaj motocykl biegnac z boku i naskocz bokiem (po damsku) jednoczesnie wbijajac 2 lub 1 BEZ SPRZEGLA!!!!
motocykl powinien od razu zaskoczyc jesli to nie dziala wez kolegow do pomocy
wleczenie za autem jest bardziej niebedzpieczne dla kierowcy ze wzgledu na glebe i/lub glupote kierowcy w aucie niz dla motocykla jednak ten sposob to ostatecznosc
jak jakis mlotek rozpedzi do 60 motor i wbije jedynke to wiadomo co bedzie..... GLEBA!!!!
sorry za jezyk ale nie moge juz czytac niektorych "legend" chodzacych po tym forum
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
aha i prosze nie zrozumiec ze jestem zwolennikiem pchania motocykli jak nie pala...
czasami trzeba wszystko sprawdzic lub wykorzystac...
no chyba ze dzwonisz po lawete jak zgubisz kopniaka w terenie:D
czasami trzeba wszystko sprawdzic lub wykorzystac...
no chyba ze dzwonisz po lawete jak zgubisz kopniaka w terenie:D
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
Ryzyko przeskoczenia paska lub łańcucha rozrządu nie ma nic wspólnego ze stopniem sprężania ani z cyklem w jakim silnik pracuje. Przeciętny silnik benzynowy do rozruchu potrzebuje nadania mu przez rozrusznik około 80 obr/min (diesel wymaga trochę wyższej prędkości, około 200 obr/min) , natomiast uruchamiając silnik na pych odrazu rozpędzamy wał do około 1000 obr/min.mateuszvs pisze: Ale dlaczego by nie palić na pych silnika benzynowego i to jeszcze na łańcuchu a nie na pasku?
Niebezpieczeństwo przeskoczenia wynika z dużego przyspieszenia jakie wstępuję na wale korbowym i układach z nim połączonych podczas odpalania na pych. W bardzo krótkim okresie czas rozpędzamy wał korbowy do dużo wyższej prędkości obrotowej niż robi to rozrusznik. Szczególnie stosując szkołę motocyklecross potęgujemy to zjawisko gdyż nie rozpędzamy wału stopniowo (poprzez puszczanie sprzęgła) tylko natychmiastowo poprzez wbicie biegu. Następuje nagłe szarpnięcie zatrzymanym wałem korbowym i dalej łańcuchem rozrządu i jego wałkiem. To jest moment, w którym potencjalnie łańcuch czy też pasek mogą przeskoczyć.
W przypadku silnika utrzymanego w dobrym stanie nie wydaje mi się aby było to realne niebezpieczeństwo. Sprawny napinacz, niewyciągnięty łańcuch/pasek i koła zębate/pasowe w dobrym stanie raczej zapewniają bezpieczeństwo tej procedury. To co można zrobić to uruchamiać silnik na wyższym biegu (co może utrudnić rozruch np zalanej fury) i jednak łączenie układu napędowego poprzez puszczanie sprzęgła a nie wbijanie biegu. Zmniejszy to szarpnięcie wałem.
Natomiast w zaniedbanych furach raczej bym nie ryzykował. Przeskok łańcucha/paska zdarza się więc jeśli ktoś ma wątpliwości co do stanu napędu rozrządu to niech lepiej używa kopniaka
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
odpalales kiedys 450 na pych? jak wlaczysz bieg ze sprzeglem w wiekszosci przypadkow zblokuje ci kolo.... a biegnac w buciorach crossowych nie rozpedzisz tak motocykla na drodze zeby wbic bieg ze sprzeglem nie tracac predkosci (a nawet jak ci sie uda momentalnie cie wyhamuje i silnik nie zaskoczy...)
dlatego wbijam bieg bez sprzegla i na ustawionym tloku (tak jak do odpalania) zeby silnik od razu zaczal sie krecic
teoria o zuzytych paskach i kolach moze sie sprawdza w samochodach... o nich sie nie wypowiadam
w motocyklach crossowych i enduro silnik jest o wieeele bardziej obciazany podczas jazdy niz przez rozruch na pych....
dobrze ktorys z kolegow wczesniej zauwazyl ze na podjazdach jak zgasnie motor i zjezdzamy w dol odpala sie silnik bez stresu (wtedy akurat ze sprzeglem) ale dlatego ze sprzeglem ze mamy wystarczajaca predkosc zeby je spokojniej puscic....
podczas pchania motocykla "solo" nawet po asfalcie na kostkach w buciorach crossowych i pelnym rynsztunku technika ze sprzeglem dla mnie odpada
nie znam przypadku przeskoczenia rozrzadu podczas takiego rozruchu
chyba ze ktos rozpedzi sprzet za autem na lice do 50 i szarpnie silnikiem wbijajac bieg.... ale to tez sytuacja teoretyczna i nie spotkalem jeszcze osobiscie takiego talentu ';)
przeskoki rozrzadu sie zdarzaja ale z moich doswiadczen z motocyklami w innych okolicznosciach
dlatego wbijam bieg bez sprzegla i na ustawionym tloku (tak jak do odpalania) zeby silnik od razu zaczal sie krecic
teoria o zuzytych paskach i kolach moze sie sprawdza w samochodach... o nich sie nie wypowiadam
w motocyklach crossowych i enduro silnik jest o wieeele bardziej obciazany podczas jazdy niz przez rozruch na pych....
dobrze ktorys z kolegow wczesniej zauwazyl ze na podjazdach jak zgasnie motor i zjezdzamy w dol odpala sie silnik bez stresu (wtedy akurat ze sprzeglem) ale dlatego ze sprzeglem ze mamy wystarczajaca predkosc zeby je spokojniej puscic....
podczas pchania motocykla "solo" nawet po asfalcie na kostkach w buciorach crossowych i pelnym rynsztunku technika ze sprzeglem dla mnie odpada
nie znam przypadku przeskoczenia rozrzadu podczas takiego rozruchu
chyba ze ktos rozpedzi sprzet za autem na lice do 50 i szarpnie silnikiem wbijajac bieg.... ale to tez sytuacja teoretyczna i nie spotkalem jeszcze osobiscie takiego talentu ';)
przeskoki rozrzadu sie zdarzaja ale z moich doswiadczen z motocyklami w innych okolicznosciach
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
apropo CRFki 250 co moge podpowiedziec
sugeruje zrzucic glowice i sprawdzic szczelnosc zaworow moze wymagaja dotarcia
jesli masz mozliwosc zmien swiece na inna moze traci iskre pod kompresja
luzy zaworowe sa bardzo wazne dla prawidlowego i bezproblemowego rozruchu
mozliwe ze zapchal ci sie gaznik (wiadomo jaki syf jest na niektorych stacjach sprzedawany)
niektore CRF sa oporne na odpalanie (szczegolnie te z USA sprowadzane)
ustaw srube skladu mieszanki w zakrecie od 1 obrotu do 2,5 ( proba co pol obrotu ) i sprawdz czy na ktoryms z ustawien motocykl nagle nie zalapie
ewentualnie metoda ustawiasz tlok w gmp kopniakiem
2-3 pelne ruchy manetka zeby pompka podac paliwo do cylindra i strzal z buta;)
niedawno w DRZ 400 mialem podobny problem na serwisie
okazalo sie ze jedna z dysz gaznika byla tak zasniedziala i zawalona syfem od srodka ze zaden chemiczny srodek nie mogl tego rozpuscic
trzeba bylo usunac to mechanicznie bardzo delikatnym wloskiem metalowym
taki zabieg wykonany niedelikatnie moze uszkodzic dysze tzn rozkalibrowac jednak w tym przypadku udalo sie tego uniknac
po montazu motocykl odpalal od dotyku
sugeruje zrzucic glowice i sprawdzic szczelnosc zaworow moze wymagaja dotarcia
jesli masz mozliwosc zmien swiece na inna moze traci iskre pod kompresja
luzy zaworowe sa bardzo wazne dla prawidlowego i bezproblemowego rozruchu
mozliwe ze zapchal ci sie gaznik (wiadomo jaki syf jest na niektorych stacjach sprzedawany)
niektore CRF sa oporne na odpalanie (szczegolnie te z USA sprowadzane)
ustaw srube skladu mieszanki w zakrecie od 1 obrotu do 2,5 ( proba co pol obrotu ) i sprawdz czy na ktoryms z ustawien motocykl nagle nie zalapie
ewentualnie metoda ustawiasz tlok w gmp kopniakiem
2-3 pelne ruchy manetka zeby pompka podac paliwo do cylindra i strzal z buta;)
niedawno w DRZ 400 mialem podobny problem na serwisie
okazalo sie ze jedna z dysz gaznika byla tak zasniedziala i zawalona syfem od srodka ze zaden chemiczny srodek nie mogl tego rozpuscic
trzeba bylo usunac to mechanicznie bardzo delikatnym wloskiem metalowym
taki zabieg wykonany niedelikatnie moze uszkodzic dysze tzn rozkalibrowac jednak w tym przypadku udalo sie tego uniknac
po montazu motocykl odpalal od dotyku
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz, 22 wrz 2013, 18:34
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
z moja crf 250 tez 2007r jest to samo wiec jak dojde do tego to napisze i ciebie prosze o to samo najlepiej na gg 22330874
-
- Mistrz prostej
- Posty: 103
- Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
no co, temat jak najbardziej aktualny bo w 09 (jeszcze gaźnik) jest podobnie. Czytam sobie i ciekaw jestem co w tych przypadkach pomogło.
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.
Jest CRF-250-09r.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 176
- Rejestracja: pt, 6 sty 2012, 20:24
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
Miałem z 2 tyg. temu CRF250 i też był problem z odpaleniem, wolnymi itp. Motor długo stał.
Wyregulowałem zawory, wyczyściłem gaźnik i wróciło wszystko do normy.
Wyregulowałem zawory, wyczyściłem gaźnik i wróciło wszystko do normy.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 103
- Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
gumis, jak czyściłeś gaźnik? rozkręciłeś i po hamsku oczyściłeś np. ręcznikiem papierowym czy cudowałeś z jakimiś ultradźwiękami?
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.
Jest CRF-250-09r.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z odpaleniem Honda CRF 250R. 2007r. RATUJMY JĄ :
Sprężonym powietrzem się czyści, 8 barów na cienkim wylocie już fajnie wydziera wszystko.