Kilka problemów z YZ 125 z 2000r

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
KoGOOD/Kogut
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pt, 16 mar 2007, 14:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ciechanowiec/Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Kilka problemów z YZ 125 z 2000r

Post autor: KoGOOD/Kogut » śr, 25 kwie 2007, 15:14

Witam!mam kilka problemów ze swoja Yamahą i chialem sie poradzic:
-tylny hamulec rusza sie i ma luzy,srobe sa dokrecone ale zastanawiam sie czy on ma sie ruszac.miedzy srubami a hamulcem sa gumy wiec tak ma byc?
-chcce podwyzyc zawieszenie,czy tylko wystarczy 'podkrecic" tylni amortyzator?
-czy da sie jakos poprawic,osiagi silnika?kolega regulował gaznik(taki mechanik samouk)musze przyznac ze od razu lepiej:) ale jednak troche mało...
-swieca odkreca sie sama,po dluzszej jezdzie mozna ja swobodnie wykrecic reką:(

co byscie o tym mysleli?prosze o pomoc :?
Yamaha YZ 125 2000r-Na początek dobra :D
---------------------------------------------------
http://www.bikepics.com/members/KoGOOD/

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » śr, 25 kwie 2007, 15:48

Tylni hamulec moze miec maly luz na boki. A jesli ma luzy góra i dół dosyc duze tzn. ze musisz go zregenerować ,czyli musisz nadspawać ten zacisk gdzie jest prowadnica i go przeszlifować tak aby był minimalny luz. (jak wsuwasz w wahacz to tam masz prowadnice na zacisku i na whaczu, pewnie ci sie juz wyrobil ten materiał na zacisku i powstał luz).

Co do drugiego pytania to tak. Jesli tył bedzie troche wyzej niz normalnie to powinno sie lepiej skrecac (na stronie głównej masz napisane jak powinno byc zawiecho ustawione pod swoja wage)

Jesli chcesz poprawić osiągi silnika to musisz zainwestować w np. ukł wydechowy tuningowy, membrane tuningowa, głowice tuningowa itp.
Jesli chcesz z seryjnej jakos osiagi poprawić to nie bardzo... Najlepiej setka chodzi na fabrycznych ustawieniach pod warunkiem ze ma wszystko seryjne (tak mi sie wydaje),a jak bylo coś krecone kombinowane to moga czasem spasc osiagi.... i moze dlatego jak twoj kolega cos pokrecil w gazniku zaczela lepiej chodzic. Jeszcze dobra świeca tez cos tam polepsza.
Jesli chodzi o silnik to musisz sprawdzić czy tłok jest dobrze spasowany... jak juz dostal duzego luzu to moze zniszczyc nikasil i poprostu jest bardzo wyczuwalny spadek mocy.

Ze swieca to prawdopodobnie masz zepsuty gwint w głowicy :/ Bo to jest nienormalne... nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 25 kwie 2007, 16:44

co do tego hamulca ecik to powinienes wiedziec ze jak sie wlozy ten caly uklad w prowadnice i skreci kolo to nie ma prawa sie to ruszac bo jest skrecone jemu chodzi o luz na samym zacisku co jest normalka ze on chodzi tak jakby plywajacy zacisk.....
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
KoGOOD/Kogut
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pt, 16 mar 2007, 14:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ciechanowiec/Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: KoGOOD/Kogut » śr, 25 kwie 2007, 18:06

dzieki:) ja wlasnie wrocilem od motoru, i musze wymienic ślizg łancucha:/ a kasy nie ma:)
Yamaha YZ 125 2000r-Na początek dobra :D
---------------------------------------------------
http://www.bikepics.com/members/KoGOOD/

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » śr, 25 kwie 2007, 20:17

Jak chcesz poprawić osiągi to wymień tłok, bo jezeli zaczynasz a yz jest zasłaba to albo jeździśz po asafalcie albo masz już słabą kopreche.

Autor tematu
KoGOOD/Kogut
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pt, 16 mar 2007, 14:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ciechanowiec/Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: KoGOOD/Kogut » śr, 25 kwie 2007, 20:44

jednak chodzi lux,przeczyscilem dzis filter i ..zapierdala:)
Yamaha YZ 125 2000r-Na początek dobra :D
---------------------------------------------------
http://www.bikepics.com/members/KoGOOD/

kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kruszon » śr, 25 kwie 2007, 20:47

KoGOOD/Kogut pisze:jednak chodzi lux,przeczyscilem dzis filter i ..zapierdala:)
To zajebiście :D
A nasączyłeś go chociaż?? :P
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Autor tematu
KoGOOD/Kogut
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pt, 16 mar 2007, 14:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ciechanowiec/Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: KoGOOD/Kogut » czw, 26 kwie 2007, 18:00

nie bardzo mam czym:/ wiesz zaczynam zabawe z motocrossem...nawet na slizgach oszczedzam i robie sobie sam:) a mam takie pytanie...Kto bedzie 5-6 maja w siemiatyczach?
Yamaha YZ 125 2000r-Na początek dobra :D
---------------------------------------------------
http://www.bikepics.com/members/KoGOOD/

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 26 kwie 2007, 18:15

Taa, nie nasączaj filtra bo nie masz czym...Jak nie masz czym nasączać filtra, to za chwilę nie będziesz miał czym jeździć.
Chyba że stać Cię na nowy nicasil plus tłok, i masz kaprys by wydac około 1200 PLN tak dla checy.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » czw, 26 kwie 2007, 18:28

Ojjj. Takie to podejście . To jest crossówka, i w to sie niestety inwestuje .
A jak Ci szkoda 30 zł na polej do filtra to zeby tylko nantych 1200 zł sie skonczyło. A wogule z tym yz to troszke dziwnych rzeczy sie dzieje :/
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 26 kwie 2007, 22:24

Kogut, uprzedzając twoje pytanie, które niebawem zadasz: najtańszy, ale wcale nie najlepszy NIKASIL robią w Czechach, tłok i korbę to możesz kupić w Olek Motocykle. I są już takie tematy na forum. :? :?
Ta gąbka filtra bez nasączania NA NIC CI SIĘ ZDA, MA BYĆ NASĄCZONA ODPOWIEDNIM OLEJEM.
Wykręcająca się świeca - jak ma mieć power skoro kompresja spieprza Ci gwintem koło świecy?? Jeśli gwint zerwany to do zregenerowania. Są do tego specjalne wkładki Heli Coil. Dorabiają też tulejkę mosiężną o większej średnicy, roztaczają uszkodzony gwint w głowicy, i tam tę tulejkę sie montuje. W nią później wkręcasz świecę. O szczegóły pytaj w firmach regenerujących głowice samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”