Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dziwne
-
Autor tematuMarcel RX
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 maja 2006, 17:13
- Motocykl: Yamaha YZF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dziwne
Witam a więc pokoleji.
2 miesiące temu miałem remont generalny tłok , cylinder , korba , łożyska na wale i uszczelniacze. Moto po remoncie chodzilo rewelacyjnie , wkręcało sie i wszystko ok. Ostatnio jezdzilem na torze zgasiłem moto zeby dolać paliwo , mała przerwa i po niej Crka zaczełą mi nie wkręcać sie na wysokich obrotach( było dużo błota i wody a więc pomyślałem że zabiło filtr powietrza lub zabiło gaźnik) Powrót do domu , czyszczenie filtra powietrza , czyszczenie gażnika moto odpalało super lecz dalej nie wkrecało sie na górnych obrotach , pomyślałem że to złe ustawienie dyszy od powietrza w gaźniku , zaczełem krecić powietrzem przejechałem kawałek, było cały czas tak samo , zgasiłem i później juz nie mogłem odpalić (zero odzewu ) Odkreciłem świece iskra była lecz dałem nowa i dalej nic nawet na pycha nie chciał palić , dopiero gdy podczepiłem sie do auta na linke to odpalił po czym gdy chciałem go rozgrzać na dużych obrotach na odkręconym gazie ,zdechł całkowicie i juz kaplica zero odzewu. Po odkręceniu świecy -iskra jak złoto (pomyślałem że to styki , bądź cewka) . Styki wszystkie przeczyściłem , cewke ,kabel i fajke przełożyłem od kolegi Cr i odpalił po dużych mękach dopiero po przepchaniu 50metrów i dalej kicha wogóle nie wkrecała sie na górze obrotów , po zgaszeniu znowu nie mogłem jej odpalić- cewka odpada. Pomyślałem ze to moduł zapłonowy nawalił bo słychać takie specyficzne dmuchanie w dyfuzor gdy go próbuje odpalić , lecz dałem mój moduł koledze żeby go sprawdził w swojej i wszystko jest z nim ok . Odkręciłem tłumik zeby sprawdzić tłok i wszystko z nim ok , zawory chodzą (wcześniej po przyjezdzie z toru je sprawdzałem i reagują na gaz (zawór mam sterowany elektronicznie). Membrane sprawdziłem , wymieniłem uszczelke od niej,guma jest ok i dalej nic, Sprawdziłem cała elektryke przy magnecie , odkrecałem ten impulsator przy magnecie ,wszystko jest ok ,zero luzów na magnecie. Paliwo dostaje iskra jest i nie pali ;/ kable od wyłącznika też odłączyłem. Paliwo prosto do cylindra też wlewałem i nic nie zagadał od kopa. Co to może być?? cos z magnetem?? bo mam jakies dziwne przeczucie ze to musi być coś z zapłonem bo tak dziwnie dmucha czasami w dyfuzor. Dawką też sie bawiłem i bez skutków
czekam na podpowiedzi.
2 miesiące temu miałem remont generalny tłok , cylinder , korba , łożyska na wale i uszczelniacze. Moto po remoncie chodzilo rewelacyjnie , wkręcało sie i wszystko ok. Ostatnio jezdzilem na torze zgasiłem moto zeby dolać paliwo , mała przerwa i po niej Crka zaczełą mi nie wkręcać sie na wysokich obrotach( było dużo błota i wody a więc pomyślałem że zabiło filtr powietrza lub zabiło gaźnik) Powrót do domu , czyszczenie filtra powietrza , czyszczenie gażnika moto odpalało super lecz dalej nie wkrecało sie na górnych obrotach , pomyślałem że to złe ustawienie dyszy od powietrza w gaźniku , zaczełem krecić powietrzem przejechałem kawałek, było cały czas tak samo , zgasiłem i później juz nie mogłem odpalić (zero odzewu ) Odkreciłem świece iskra była lecz dałem nowa i dalej nic nawet na pycha nie chciał palić , dopiero gdy podczepiłem sie do auta na linke to odpalił po czym gdy chciałem go rozgrzać na dużych obrotach na odkręconym gazie ,zdechł całkowicie i juz kaplica zero odzewu. Po odkręceniu świecy -iskra jak złoto (pomyślałem że to styki , bądź cewka) . Styki wszystkie przeczyściłem , cewke ,kabel i fajke przełożyłem od kolegi Cr i odpalił po dużych mękach dopiero po przepchaniu 50metrów i dalej kicha wogóle nie wkrecała sie na górze obrotów , po zgaszeniu znowu nie mogłem jej odpalić- cewka odpada. Pomyślałem ze to moduł zapłonowy nawalił bo słychać takie specyficzne dmuchanie w dyfuzor gdy go próbuje odpalić , lecz dałem mój moduł koledze żeby go sprawdził w swojej i wszystko jest z nim ok . Odkręciłem tłumik zeby sprawdzić tłok i wszystko z nim ok , zawory chodzą (wcześniej po przyjezdzie z toru je sprawdzałem i reagują na gaz (zawór mam sterowany elektronicznie). Membrane sprawdziłem , wymieniłem uszczelke od niej,guma jest ok i dalej nic, Sprawdziłem cała elektryke przy magnecie , odkrecałem ten impulsator przy magnecie ,wszystko jest ok ,zero luzów na magnecie. Paliwo dostaje iskra jest i nie pali ;/ kable od wyłącznika też odłączyłem. Paliwo prosto do cylindra też wlewałem i nic nie zagadał od kopa. Co to może być?? cos z magnetem?? bo mam jakies dziwne przeczucie ze to musi być coś z zapłonem bo tak dziwnie dmucha czasami w dyfuzor. Dawką też sie bawiłem i bez skutków
czekam na podpowiedzi.
Enduro Team Wiry..
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
- Motocykl: ktm 520
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
Jeżeli masz od kogo to najlepiej podmień cały stator. Miałem kiedyś problem z yz też miała iskrę ale nie odpalała. Winne były cewki na statorze.
-
Autor tematuMarcel RX
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 maja 2006, 17:13
- Motocykl: Yamaha YZF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
stator czyli ta cała elektryka w koło magneta? ( ten impulsator jak ja to nazywam i kabel który idzie do styków które pozniej lecą do modułu)?
Enduro Team Wiry..
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 72
- Rejestracja: śr, 7 mar 2012, 08:46
- Motocykl: ktm 520
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
Tak dokładnie. Przy demontażu zwróć uwagę na ustawienie bo zazwyczaj otwory pod śrubkami są jajowate. Można tam regulować wyprzedzenie zapłonu.
-
Autor tematuMarcel RX
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 maja 2006, 17:13
- Motocykl: Yamaha YZF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
powiem Ci że próbowałem tam dzisiaj coś przestawić i jest na sztywno niema zadnej regulacji według mnie ale prawda z góry jest jajowaty otwór a z dołu tylko pod śrube.
Enduro Team Wiry..
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
Zawór sterowany elektrycznie nie elektronicznie to ważne ! wiec honda cr po 2002roku Tego już nie piszesz.Nie piszesz czy tuleja czy jeszcze nikasil, jaki rozmiar tłoka. Jaka mieszanka i olej? A i jeszcze objaśnij jaśniej, która to dysza do powietrza jest?
Próbowałeś wszystkiego jak piszesz, nawet zaglądałeś do tłoka po zdjęciu dyfuzora :axe: i nic.
Według mnie silnik jest przytarty i niestety ale do puki nie zdejmiesz całego cylindra z głowicą to niczego się nie dowiesz. Bierz się za konkretną robotę , kabelki będziesz sprawdzał później
Próbowałeś wszystkiego jak piszesz, nawet zaglądałeś do tłoka po zdjęciu dyfuzora :axe: i nic.
Według mnie silnik jest przytarty i niestety ale do puki nie zdejmiesz całego cylindra z głowicą to niczego się nie dowiesz. Bierz się za konkretną robotę , kabelki będziesz sprawdzał później
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
Wiesz... musisz podpiąć moto jeszcze raz do samochodu i przejechać się tak ze dwa km najwyżej na 2 biegu i z prędkością przynajmniej 70 km/h. Wtedy ma się wszystko naprawić SAMO i ma hulać.
Na serio: Po co pchasz ręce w urządzenia, których działania nie rozumiesz? Jak można ciągnąć motor na smyka za samochodem?
Widocznie masz za dużo kasy i chcesz zrobić jeszcze jeden remont.
Polecam zaznajomić się ze wstępem teoretycznym dotyczącym budowy i działania gaźników, a motor puki co oddać w ręce dobrego mechanika. Chyba, że po prostu lubisz sobie remontować i wydawać hajs to ustosunkuj się do porady "amatora".
Na serio: Po co pchasz ręce w urządzenia, których działania nie rozumiesz? Jak można ciągnąć motor na smyka za samochodem?
Widocznie masz za dużo kasy i chcesz zrobić jeszcze jeden remont.
Polecam zaznajomić się ze wstępem teoretycznym dotyczącym budowy i działania gaźników, a motor puki co oddać w ręce dobrego mechanika. Chyba, że po prostu lubisz sobie remontować i wydawać hajs to ustosunkuj się do porady "amatora".
-
Autor tematuMarcel RX
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 maja 2006, 17:13
- Motocykl: Yamaha YZF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
he he Wy tylko umicie wydawać opinie na temat tych co piszą posty a nie na konkretne zagadnienia ... żenada .
Enduro Team Wiry..
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
To powiedz mi jak nazwiesz kręcenie śrubą regulacyjną w gaźniku nie wiedząc do czego ona służy ?
Ciągnięcie motoru na smyka za autem to baardzo konkretne zagadnienie, które należy wybić z głowy wszystkich, którzy o tym choćby pomyślą.
Ciągnięcie motoru na smyka za autem to baardzo konkretne zagadnienie, które należy wybić z głowy wszystkich, którzy o tym choćby pomyślą.
-
Autor tematuMarcel RX
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 maja 2006, 17:13
- Motocykl: Yamaha YZF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
śruba od regulacji mieszanki paliwowo -powietrznej a co do cylindra to widzialem motory które na zajechanych tłokach na maksa, odpalały bez problemu tyle ze traciły moc, nie było sensu od tego zaczynać, pozatym koniec tematu .
Popraw pisownię. Ostrzeżenie.
Edit: Majster128
Popraw pisownię. Ostrzeżenie.
Edit: Majster128
Enduro Team Wiry..
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
-
Autor tematuMarcel RX
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 maja 2006, 17:13
- Motocykl: Yamaha YZF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: świdnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 250- Nie Odpala , Iskra jest , Paliwo jest, -Dz
Odnowie temat ponieważ mam wątpliwości przed zakupieniem kompletnego statora. Pomierzyłem miernikiem jakie są napięcia i opory według serwisówki i wyszło mi że moduł nie dostaje napięcia z kabla od całego uzwojenia statora (napięcie powinno wynosić min 0,7 V a po pomierzeniu 0.02-0,04 maksymalnie) Pomyślałem żeby zmierzyć napiecia na kostce która wychodzi bezpośrednio z uzwojenia magneta i wyszło mi że , jest napięcie na kablach które idą do statora , natomiast dwa kable które wychodzą już z impulsatora do kostki to na nich mam tak jak wyżej 0,02 . Czyli co padł impulsator? nie przekazuje impulsów z statora? moge kupić sam impulsator? z uzwojenia wychodzi kostka na cztery styki(dwa ze statora a dwa z impulsatora) i nie wiem czy jest możliwość dokupienia samego impulsatora? Opory na kablach były w granicach podanych z serwisówki czyli kable są ok. Gdzie moge jeszcze dostać taki stator bo z zamiennikami używanymi jest ciężko obecnie na allegro. Czekam na opinie fachowców.
Enduro Team Wiry..
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...
Młode Chlopaki wielkiej pasji z ogromnymi marzeniami...