co zrobic z cylindrem
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Czytaj uważnie posty . . .
Cylinder po honowaniu ma zdjętą minimalną warstwę niacislu i można go wtedy uzytkować spokojnie dalej z nowym tłokiem i to właśnie pozytyw nicasilu!
Cylinder po honowaniu ma zdjętą minimalną warstwę niacislu i można go wtedy uzytkować spokojnie dalej z nowym tłokiem i to właśnie pozytyw nicasilu!
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
koega ewidentnie szuka jak zejść z kosztów i dalej jeździć. Więc wymiaruj pakuj tłok i jeździj. Nikt Ci nie zagwarantuje trwałości tego rozwiązania i ile polatasz, choć najkorzystniej było by rzetelnie zrobić i polatac sezon
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
- Motocykl: KTM SX 150 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztynek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Poczytłem trochę o tej metodzie motomana i jest ona całkowicie sprzeczna z tym co większość tu na forum pisze czy z tym co w serwisówce.4tSTUNT pisze: Docieranie to jak masz moto na nicasilu to wyjeździsz 1-2 baki i sprzęt dotarty oczywiście bez mega pałowania maszyny i sprzęt musi być zagrzany jak chce się odkręcić bardziej. możesz poczytać o docieraniu metodą motomana
. Oczywiście na początku częsta zmiana oleju :D
We wtorek lub środę dostanę cylek na nicasilu robionym w Langcourt i muszę go dotrzeć jak najszybciej, ponieważ mam 3 miesiące na ewentualną reklamację.
W tej chwili sam już nie wiem jak to zrobić, wg. motomana - ognień od razu żeby pierścienie się dobrze osadziły ? czy polatać trochę (2-3 zbiorniki paliwa) nie wykręcając więcej niż 1/2 manetki.
Co oznacz częsta zmiana oleju ? Ostatni olej jaki używałem to Ipone samourai racing i chyba taki mogę lać cały czas ?
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009
jest - KTM SX 150 2009
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Docieraj 1-2 baki a później ogień. Z tym że to odkręcanie do 1/2 manetki to też tylko z połowę baku a później już możesz trochę bardziej powkręcać z tym że nie trzymaj go za długo na tych wysokich obrotach i staraj się, o ile to możliwe całego zakresu obrotów. Czy nie duś silnika na niskich i nie żyłuj na wysokich.
po docieraniu (czyli np po tych dwóch bakach) zmień olej( w przypadku 4t), a dalej to już wg. zaleceń serwisówki.
po docieraniu (czyli np po tych dwóch bakach) zmień olej( w przypadku 4t), a dalej to już wg. zaleceń serwisówki.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Sprzeczna wd serwisówki, bo np jeśli mot ma niedoróbki fabryczne do logiczne, że po takim docieraniu zaraz one wyjdą i moto wyladuje na gwarancji. Jeśli moto solidnie jest złozone bd hulać aż miło.
Częsta zmiana oleju to znaczy częsta .
Ja ci powiem jak ja bedę docierał swoja maszynę jak złożę a robię gerealny remont silnika.
Po pierwsze zalewam moto olejem mineralnym. Dalej pierw będę pyrakał, 1b, 2b, 3b aż do ostatniego na małych obrotach by zagrzać silnik. Nastepnie gdy silnik bedzie zagrzany jazda w miare spokojna ale nie dziadkowym tepem tylko normalnie bez przeciążania silnika. Czasem mu bardziej cała się odkręci przez np 2 sekundy, potem wbije się kolejny bieg i hamowanie silnikiem.
Po przejechaniu tym stylem połowy zbiornika zamierzam zlać olej mineralny i zalać go kolejną dawką oleju mineralnego i zatankować motor do pełna. Tym razem wyjeździć cały zbiornik paliwa. Po wyjeżdżeniu całego zbiornika, zalać go do piero olejem syntetyczny. Wyjeździć na syntetyku 5mth i zminic olej na dalej syntetyczny, a potem zmiany oleju już normlanie co 10-15mth
Ogólnie po 1.5-2bakach moim zdnaie moto bedzie dotarte i już na syntetyku bedzie można dawać mu ostrzej w palnik a po przelatniu już 5mth kita na maksa.
Najważniejsze to to by silnik był zagrzany i by na zimnym nie odkręcać mu.
To taki mój zaplanowany sposób jako kompromis motomana i moje widzimisie
Częsta zmiana oleju to znaczy częsta .
Ja ci powiem jak ja bedę docierał swoja maszynę jak złożę a robię gerealny remont silnika.
Po pierwsze zalewam moto olejem mineralnym. Dalej pierw będę pyrakał, 1b, 2b, 3b aż do ostatniego na małych obrotach by zagrzać silnik. Nastepnie gdy silnik bedzie zagrzany jazda w miare spokojna ale nie dziadkowym tepem tylko normalnie bez przeciążania silnika. Czasem mu bardziej cała się odkręci przez np 2 sekundy, potem wbije się kolejny bieg i hamowanie silnikiem.
Po przejechaniu tym stylem połowy zbiornika zamierzam zlać olej mineralny i zalać go kolejną dawką oleju mineralnego i zatankować motor do pełna. Tym razem wyjeździć cały zbiornik paliwa. Po wyjeżdżeniu całego zbiornika, zalać go do piero olejem syntetyczny. Wyjeździć na syntetyku 5mth i zminic olej na dalej syntetyczny, a potem zmiany oleju już normlanie co 10-15mth
Ogólnie po 1.5-2bakach moim zdnaie moto bedzie dotarte i już na syntetyku bedzie można dawać mu ostrzej w palnik a po przelatniu już 5mth kita na maksa.
Najważniejsze to to by silnik był zagrzany i by na zimnym nie odkręcać mu.
To taki mój zaplanowany sposób jako kompromis motomana i moje widzimisie
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Ile wypowiedzi tyle sposobów docierania.
krecik55 - zwróć uwagę, że 4tSTUNT pisze o silniku 4T. Żebyś czasem nie ustosunkował się do porady hamowania silnikiem.
krecik55 - zwróć uwagę, że 4tSTUNT pisze o silniku 4T. Żebyś czasem nie ustosunkował się do porady hamowania silnikiem.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
- Motocykl: KTM SX 150 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztynek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
No właśnie, dlatego pytałem o ten olej bo nie załapałem.
Czy ja mam w takim razie zalać gorszy olej do mieszanki na początku, a później tego Ipone'a którego lałem do tej pory ?
Czy ja mam w takim razie zalać gorszy olej do mieszanki na początku, a później tego Ipone'a którego lałem do tej pory ?
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009
jest - KTM SX 150 2009
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
O kurdę sorki, ale plame dałem, nie spostrzegłem że mowa o 2T, juz tematy mi sie piernicza .
W 2T z tego co pamiętam olej na początku też musi być tak dobry jak i w późniejszym uzytkowaniu, a także w 2T na dotarciu chyba lekko mocniejsza mieszankę się robiło.
W 2T z tego co pamiętam olej na początku też musi być tak dobry jak i w późniejszym uzytkowaniu, a także w 2T na dotarciu chyba lekko mocniejsza mieszankę się robiło.
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Mistrz prostej
- Posty: 122
- Rejestracja: pn, 24 mar 2008, 18:40
- Motocykl: KTM SX 150 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztynek
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Popytałem trochę o tym docieraniu i faktycznie każdy robi to na swój sposób, ja chyba zrobię to tak:
- wylatam 4 zbiorniki po 4L paliwa na mieszance 1:40 myślę że taka mieszanka wystarczy, jestem amatorem i nawet przed awarią nie wykręcałem motoru a świeca była cała czarna przy takiej mieszance
- przed jazdą podobno najważniejsze to zagrzać motor tj. odpalamy na ssaniu i zostawiamy do momentu aż zgaśnie, następnie odpalamy ponownie i robimy delikatne przegazówki kilka minut do momentu kiedy wyczujemy że motor jest odpowiednio rozgrzany i reaguje na odkręcanie gazu tak jak trzeba, później siadamy na moto i jeździmy nie wykręcając manety powyżej 1/2
- teraz przy tych temperaturach podobno trzeba zmienić dyszę żeby moto dostawał więcej paliwa, można też zmienić świecę na cieplejszą
- myślę że te 1/2 manety to z jeden max dwa zbiorniki (4-8L) później powoli odkręcać ale bez przytrzymywania, pałowania na max obrotach.
Co myślicie o takim docieraniu ?
- wylatam 4 zbiorniki po 4L paliwa na mieszance 1:40 myślę że taka mieszanka wystarczy, jestem amatorem i nawet przed awarią nie wykręcałem motoru a świeca była cała czarna przy takiej mieszance
- przed jazdą podobno najważniejsze to zagrzać motor tj. odpalamy na ssaniu i zostawiamy do momentu aż zgaśnie, następnie odpalamy ponownie i robimy delikatne przegazówki kilka minut do momentu kiedy wyczujemy że motor jest odpowiednio rozgrzany i reaguje na odkręcanie gazu tak jak trzeba, później siadamy na moto i jeździmy nie wykręcając manety powyżej 1/2
- teraz przy tych temperaturach podobno trzeba zmienić dyszę żeby moto dostawał więcej paliwa, można też zmienić świecę na cieplejszą
- myślę że te 1/2 manety to z jeden max dwa zbiorniki (4-8L) później powoli odkręcać ale bez przytrzymywania, pałowania na max obrotach.
Co myślicie o takim docieraniu ?
było - Suzuki RM 125 K2
jest - KTM SX 150 2009
jest - KTM SX 150 2009
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Nie jestem biegły w tym temacie więc jak coś to mnie poprawiajcie:
- mieszankę myślę, że wypadało by zrobić bogatszą z 1:30 później po dotarciu jeździć na 1:35 a na samym początku wylatać z jeden pełen zbiornik z 7 litrów na żwirowych drogach o małych kątach nachylenia i wzniesienia (chodzi mi żeby nie jeździć w np. grząskim piachu co by obciążało silnik lub jakieś podjazdy) i nie odkręcać więcej niż 1/2 manetki, ale zmieniać w miarę często prędkość obrotową w tym zakresie 1/2 manetki, później z 4 litry wypalić odkręcając do 3/4 manetki i też zmieniać zakres obrotowy w zakresie tych 3/4 w miarę często i znów spalić 4 litry, ale już co jakiś czas otwierać na maksa przepustnice i wykorzystywać cały zakres obrotów silnika. (W całym okresie docierania unikać grząskich piachów, podjazdów i innych nawierzchni które obciążają silnik ). Czyli w okresie docierania zużyjemy lekko ponad 2 zbiorniki czyli już 1/10 żywotności tłoka będzie za nami jak się nie mylę.
- tak to ważne, żeby rozgrzać silnik przed jazdą, ja temperaturę cylindra określam na oko dotykając go bo wiem jak gorący jest w lato przy upalaniu co daje mi jakiś punkt odniesienia, możesz robić przegazówki delikatne podczas rozgrzewania
- świecy nie zmieniaj, taka ciepłota jaką określił producent niech siedzi, dyszy też nie ruszaj, jeśli nie ruszałeś ustawień gaźnika podczas demontażu to możesz mu wzbogacić mieszankę o pół obrotu śruby
A nowy tłok który chodzi w nicasilu ile się dociera i jak ?
Co jeśli czyścimy gaźnik podczas wymiany cylindra jak go wyregulować kiedy nie możemy kręcić silnika ? (Na forum widziałem jakieś manuale co określały jak ustawiać gaźnik w zależności od tego na jakiej wysokości n.p.m jeździmy, czyli wg. tego ustawiać gaźnik po złożeniu ?)
- mieszankę myślę, że wypadało by zrobić bogatszą z 1:30 później po dotarciu jeździć na 1:35 a na samym początku wylatać z jeden pełen zbiornik z 7 litrów na żwirowych drogach o małych kątach nachylenia i wzniesienia (chodzi mi żeby nie jeździć w np. grząskim piachu co by obciążało silnik lub jakieś podjazdy) i nie odkręcać więcej niż 1/2 manetki, ale zmieniać w miarę często prędkość obrotową w tym zakresie 1/2 manetki, później z 4 litry wypalić odkręcając do 3/4 manetki i też zmieniać zakres obrotowy w zakresie tych 3/4 w miarę często i znów spalić 4 litry, ale już co jakiś czas otwierać na maksa przepustnice i wykorzystywać cały zakres obrotów silnika. (W całym okresie docierania unikać grząskich piachów, podjazdów i innych nawierzchni które obciążają silnik ). Czyli w okresie docierania zużyjemy lekko ponad 2 zbiorniki czyli już 1/10 żywotności tłoka będzie za nami jak się nie mylę.
- tak to ważne, żeby rozgrzać silnik przed jazdą, ja temperaturę cylindra określam na oko dotykając go bo wiem jak gorący jest w lato przy upalaniu co daje mi jakiś punkt odniesienia, możesz robić przegazówki delikatne podczas rozgrzewania
- świecy nie zmieniaj, taka ciepłota jaką określił producent niech siedzi, dyszy też nie ruszaj, jeśli nie ruszałeś ustawień gaźnika podczas demontażu to możesz mu wzbogacić mieszankę o pół obrotu śruby
A nowy tłok który chodzi w nicasilu ile się dociera i jak ?
Co jeśli czyścimy gaźnik podczas wymiany cylindra jak go wyregulować kiedy nie możemy kręcić silnika ? (Na forum widziałem jakieś manuale co określały jak ustawiać gaźnik w zależności od tego na jakiej wysokości n.p.m jeździmy, czyli wg. tego ustawiać gaźnik po złożeniu ?)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Witam. Moim zdaniem za bardzo się rozdrabniacie nad tym docieraniem. Jeśli pasujecie tłoki na 0,05 lub 0,06 to wystarczy 10 min docierania. Ale wiadomo że każdy się boi o swój nowy tłoczek. Ja też więc docieram 1 bak czasem nie cały. Na końcu baku już odkręcam normalnie. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
popieram, ja docieram parę km i ogieńMoim zdaniem za bardzo się rozdrabniacie nad tym docieraniem
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^