co zrobic z cylindrem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
yoo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

co zrobic z cylindrem

Post autor: yoo » wt, 6 lis 2012, 20:40

Witam mam male pytanie dotyczace cylindra. Ma on lekkie rysy i nie wiem czy mam kupic nowy lub w stary wstawic tuleje (czy cos takiego sie sprawdza ? bo mechanik oferowal mi taka operacje). Nnastepne pytanie to czy istniej w takich cylindrach zrobienie lekkiego szlifu (chonowanie cylindra) ? I jezeli wstawilbym ten stary cylinder z rysami ,czy motor nie palilby przez to olej . Rysy sa lekko wyczowalne palcem. Rok motoru 2007. Zgory wielkie dzieki.
Załączniki
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14863 razy
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14863 razy
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14863 razy
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14863 razy
PB060521.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
PB060521.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (24.01 KiB) Przejrzano 14863 razy
PB060521.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
PB060521.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (24.01 KiB) Przejrzano 14863 razy

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: tomasz12 » wt, 6 lis 2012, 21:02

Witam, przede wszystkim trzeba zwymiarować ten cylinder, na podstawie zdjęć można przypuszczać, iż cylinder jest jajowaty. W takim przypadku pozostaje tulejowanie, lub zakup nowego cylindra.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: Majster128 » wt, 6 lis 2012, 21:06

Tłok musiał mieć już mega luz. W tym stanie nie nadaje się on już do eksploatacji.

jonekxmoto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: czw, 9 sie 2012, 14:35
Motocykl: Yamaha YZ450f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Słubice lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: jonekxmoto » śr, 7 lis 2012, 01:16

Raczej zainwestować i kupić nowy cylinder z nicasilem niż nabijać tuleje żeliwną.

aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: aju125 » śr, 7 lis 2012, 14:08

może zapytacie do czego używa motoru?
jeśli nie jeździ cały czas na torze to po co mu nowy cylinder, niech za 1/2 tego zrobi tulejowanie + dobranie tłoku i będzie pyrkał kilka sezonów robiąc tylko szlify i wymieniając tłoki :wink:
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

Autor tematu
yoo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: yoo » śr, 7 lis 2012, 16:50

Dzieki bardzo. Chodzi o to ze niedawno kupilem motor , niby na chodzie wszystko ok itp. A tu szykuje sie caly remont :D. Podejzewam ze cylinder bylby ok, tylko tlok byl tak zajechany ze przy rozbiurce zachaczyl lekko o karter i rozkruszyl sie na dole. Motorem jezdzilem jeden dzien pewnie tlok leciutko sie rozkruszyl, mi lub podczas jazdy poprzedniego wlasciciela i zrobil te rysy. ale raczej to droga wersja. Cylinder wygloda ok nie ma rantu nie jest zajechany tylko ma te rysy. Nie sa one tez takie straszne lekko wyczowalne palcem (ale czuc je i widac, paznokiec sie po nich slizga, nie zatrzymuje sie) . Nie jezdze zawodowo.

Mam pytanie czy idzie zrobic szlif w takim cylindrze ?
Czy jezeli zalozylbym ten cylinder jaki bylyby skutki (palil ojej ?, miejsza moc napewno i ???)
Jaka jest roznica mniedzy tuleja a normalnym cylindrem ( miejsza moc ? wieksze zuzycie tloka ? ) Jaki jest koszt tulejowania takiego cylindra ?
No i dzis zwymiaruje cylinder

Chcialbym juz nim jezdzic a nie na niego patrzec no i pytanie jak dociera sie taki motor ?
Jeszcze raz dzieki

pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: pt77 » śr, 7 lis 2012, 17:44

yoo pisze:Dzieki bardzo. Chodzi o to ze niedawno kupilem motor , niby na chodzie wszystko ok itp. A tu szykuje sie caly remont :D. Podejzewam ze cylinder bylby ok, tylko tlok byl tak zajechany ze przy rozbiurce zachaczyl lekko o karter i rozkruszyl sie na dole. Motorem jezdzilem jeden dzien pewnie tlok leciutko sie rozkruszyl, mi lub podczas jazdy poprzedniego wlasciciela i zrobil te rysy. ale raczej to droga wersja. Cylinder wygloda ok nie ma rantu nie jest zajechany tylko ma te rysy. Nie sa one tez takie straszne lekko wyczowalne palcem (ale czuc je i widac, paznokiec sie po nich slizga, nie zatrzymuje sie) . Nie jezdze zawodowo.

Mam pytanie czy idzie zrobic szlif w takim cylindrze ?
Czy jezeli zalozylbym ten cylinder jaki bylyby skutki (palil ojej ?, miejsza moc napewno i ???)
Jaka jest roznica mniedzy tuleja a normalnym cylindrem ( miejsza moc ? wieksze zuzycie tloka ? ) Jaki jest koszt tulejowania takiego cylindra ?
No i dzis zwymiaruje cylinder

Chcialbym juz nim jezdzic a nie na niego patrzec no i pytanie jak dociera sie taki motor ?
Jeszcze raz dzieki
Co to za motocykl? model, rok produkcji? Ogólnie jest tak: regeneracja powłoki nikasilowej około 800zl plus tłok około 500zł +uszczelki. Można tulejować koszt tulei około 300-400zł, wadą tulei będzie ciut gorsze odprowadzanie ciepła, możliwe też minimalnie mniejsze osiągi. Wszystko to jednak będzie nieodczuwalne przy amatorskiej jeździe. Zależy jakim budżetem dysponujesz, jak długo masz zamiar nim jeździc. Motocykl na tulei normalnie się dociera, zaś na nikasilu wystarczy na początku troszkę oszczedzać bak paliwa spokojniej i można odkręcać na maxa. Jak już rozkręciłeś to lepiej porób, szkoda skladac w takim stanie, inwestowac w uszczelki. Nikt nie jest w stanie przewidzieć ile to pochodzi i jak będzie chodzić
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: 4tSTUNT » śr, 7 lis 2012, 17:48

Cylinder jest na niciaslu.
Szlif robi się na tulei.
Honowanie na nicasilu.
Więc oddajesz cylek do pomierzenia i powedzą ci czy honowanie wystarczy i do tego nowy tłok czy trzeba regeneracje robić.

Przy takim cylku tak zjechanym na pewno będziesz miał mniejszą moc i ogólnie nie opłacalny biznes bo pewno zaraz wszytsko się rozleci.

Różnica między cylindrem na nicasilu a cylindrem na tulei spora. M.in na nicasilu masz lepsze smarowanie etc. Ale najważniejsza różnica to taka że na nicasilu sprzęt lepiej odprowadza ciepło, co wiąże się z mniejszym grzaniem moto i mniejszym prawdopodobieństwem zagotowania.

Sezonu teraz nie ma więc masz całą zimę na poskładanie moto :PP

Docieranie to jak masz moto na nicasilu to wyjeździsz 1-2 baki i sprzęt dotarty oczywiście bez mega pałowania maszyny i sprzęt musi być zagrzany jak chce się odkręcić bardziej. możesz poczytać o docieraniu metodą motomana
. Oczywiście na początku częsta zmiana oleju :P:D
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: Konrad324 » śr, 7 lis 2012, 17:55

Jak będziesz wyrzucał ten cylinder to ja chętnie przyjmę bo już drugi sezon na gorszym jeżdżę a boje się że kolejnych zawodów może nie wytrzymać.

Autor tematu
yoo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: yoo » śr, 7 lis 2012, 17:59

Idzie wogole jezdzic na takim cylindrze ? Czy jezeli zalozylbym ten cylinder jake bylyby skutki (palil ojej ?, miejsza moc napewno i ???)

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: tomasz12 » śr, 7 lis 2012, 18:08

Nie można zrobić szlifu tego cylindra, cylinder tulejowany może się przegrzewać, ten cylinder jest prawdopodobnie jajowaty (czyt. do wymiany lub tulejowania.) Proszę dodać fotkę tego wyszczerbionego tłoka, jeżeli to możliwe dołączyć wymiar cylindra oraz tłoka gdy będą zwymiarowane. Pęknięty lub wyszczerbiony tłok na ”płaszczu”, może być skutkiem zbyt długiej eksploatacji tłoka. Za duży luz.
Koszt tulejowania takiego cylindra to około 350zł.

Autor tematu
yoo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: co zrobic z cylindrem

Post autor: yoo » śr, 7 lis 2012, 19:22

Jezli da rade zhonowac ten cylinder to warto to zrobic ? czy po honowaniu wytrzyma mi pol roku i bedzie do wywalenia ?



Jezeli zalozylbym cylinder ktory jest na zdjeciach czego moglym sie spodziewac ? (czy palilby ojej ?, mialby mniejsza moc i ???)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”