co zrobic z cylindrem
-
Autor tematuyoo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
co zrobic z cylindrem
Witam mam male pytanie dotyczace cylindra. Ma on lekkie rysy i nie wiem czy mam kupic nowy lub w stary wstawic tuleje (czy cos takiego sie sprawdza ? bo mechanik oferowal mi taka operacje). Nnastepne pytanie to czy istniej w takich cylindrach zrobienie lekkiego szlifu (chonowanie cylindra) ? I jezeli wstawilbym ten stary cylinder z rysami ,czy motor nie palilby przez to olej . Rysy sa lekko wyczowalne palcem. Rok motoru 2007. Zgory wielkie dzieki.
- Załączniki
-
- PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14866 razy
- PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14866 razy
-
- PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14866 razy
- PB060533.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (35.77 KiB) Przejrzano 14866 razy
-
- PB060521.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (24.01 KiB) Przejrzano 14866 razy
- PB060521.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (24.01 KiB) Przejrzano 14866 razy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Witam, przede wszystkim trzeba zwymiarować ten cylinder, na podstawie zdjęć można przypuszczać, iż cylinder jest jajowaty. W takim przypadku pozostaje tulejowanie, lub zakup nowego cylindra.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Tłok musiał mieć już mega luz. W tym stanie nie nadaje się on już do eksploatacji.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: czw, 9 sie 2012, 14:35
- Motocykl: Yamaha YZ450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Słubice lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Raczej zainwestować i kupić nowy cylinder z nicasilem niż nabijać tuleje żeliwną.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
może zapytacie do czego używa motoru?
jeśli nie jeździ cały czas na torze to po co mu nowy cylinder, niech za 1/2 tego zrobi tulejowanie + dobranie tłoku i będzie pyrkał kilka sezonów robiąc tylko szlify i wymieniając tłoki
jeśli nie jeździ cały czas na torze to po co mu nowy cylinder, niech za 1/2 tego zrobi tulejowanie + dobranie tłoku i będzie pyrkał kilka sezonów robiąc tylko szlify i wymieniając tłoki
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
Autor tematuyoo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Dzieki bardzo. Chodzi o to ze niedawno kupilem motor , niby na chodzie wszystko ok itp. A tu szykuje sie caly remont . Podejzewam ze cylinder bylby ok, tylko tlok byl tak zajechany ze przy rozbiurce zachaczyl lekko o karter i rozkruszyl sie na dole. Motorem jezdzilem jeden dzien pewnie tlok leciutko sie rozkruszyl, mi lub podczas jazdy poprzedniego wlasciciela i zrobil te rysy. ale raczej to droga wersja. Cylinder wygloda ok nie ma rantu nie jest zajechany tylko ma te rysy. Nie sa one tez takie straszne lekko wyczowalne palcem (ale czuc je i widac, paznokiec sie po nich slizga, nie zatrzymuje sie) . Nie jezdze zawodowo.
Mam pytanie czy idzie zrobic szlif w takim cylindrze ?
Czy jezeli zalozylbym ten cylinder jaki bylyby skutki (palil ojej ?, miejsza moc napewno i ???)
Jaka jest roznica mniedzy tuleja a normalnym cylindrem ( miejsza moc ? wieksze zuzycie tloka ? ) Jaki jest koszt tulejowania takiego cylindra ?
No i dzis zwymiaruje cylinder
Chcialbym juz nim jezdzic a nie na niego patrzec no i pytanie jak dociera sie taki motor ?
Jeszcze raz dzieki
Mam pytanie czy idzie zrobic szlif w takim cylindrze ?
Czy jezeli zalozylbym ten cylinder jaki bylyby skutki (palil ojej ?, miejsza moc napewno i ???)
Jaka jest roznica mniedzy tuleja a normalnym cylindrem ( miejsza moc ? wieksze zuzycie tloka ? ) Jaki jest koszt tulejowania takiego cylindra ?
No i dzis zwymiaruje cylinder
Chcialbym juz nim jezdzic a nie na niego patrzec no i pytanie jak dociera sie taki motor ?
Jeszcze raz dzieki
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Co to za motocykl? model, rok produkcji? Ogólnie jest tak: regeneracja powłoki nikasilowej około 800zl plus tłok około 500zł +uszczelki. Można tulejować koszt tulei około 300-400zł, wadą tulei będzie ciut gorsze odprowadzanie ciepła, możliwe też minimalnie mniejsze osiągi. Wszystko to jednak będzie nieodczuwalne przy amatorskiej jeździe. Zależy jakim budżetem dysponujesz, jak długo masz zamiar nim jeździc. Motocykl na tulei normalnie się dociera, zaś na nikasilu wystarczy na początku troszkę oszczedzać bak paliwa spokojniej i można odkręcać na maxa. Jak już rozkręciłeś to lepiej porób, szkoda skladac w takim stanie, inwestowac w uszczelki. Nikt nie jest w stanie przewidzieć ile to pochodzi i jak będzie chodzićyoo pisze:Dzieki bardzo. Chodzi o to ze niedawno kupilem motor , niby na chodzie wszystko ok itp. A tu szykuje sie caly remont . Podejzewam ze cylinder bylby ok, tylko tlok byl tak zajechany ze przy rozbiurce zachaczyl lekko o karter i rozkruszyl sie na dole. Motorem jezdzilem jeden dzien pewnie tlok leciutko sie rozkruszyl, mi lub podczas jazdy poprzedniego wlasciciela i zrobil te rysy. ale raczej to droga wersja. Cylinder wygloda ok nie ma rantu nie jest zajechany tylko ma te rysy. Nie sa one tez takie straszne lekko wyczowalne palcem (ale czuc je i widac, paznokiec sie po nich slizga, nie zatrzymuje sie) . Nie jezdze zawodowo.
Mam pytanie czy idzie zrobic szlif w takim cylindrze ?
Czy jezeli zalozylbym ten cylinder jaki bylyby skutki (palil ojej ?, miejsza moc napewno i ???)
Jaka jest roznica mniedzy tuleja a normalnym cylindrem ( miejsza moc ? wieksze zuzycie tloka ? ) Jaki jest koszt tulejowania takiego cylindra ?
No i dzis zwymiaruje cylinder
Chcialbym juz nim jezdzic a nie na niego patrzec no i pytanie jak dociera sie taki motor ?
Jeszcze raz dzieki
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Cylinder jest na niciaslu.
Szlif robi się na tulei.
Honowanie na nicasilu.
Więc oddajesz cylek do pomierzenia i powedzą ci czy honowanie wystarczy i do tego nowy tłok czy trzeba regeneracje robić.
Przy takim cylku tak zjechanym na pewno będziesz miał mniejszą moc i ogólnie nie opłacalny biznes bo pewno zaraz wszytsko się rozleci.
Różnica między cylindrem na nicasilu a cylindrem na tulei spora. M.in na nicasilu masz lepsze smarowanie etc. Ale najważniejsza różnica to taka że na nicasilu sprzęt lepiej odprowadza ciepło, co wiąże się z mniejszym grzaniem moto i mniejszym prawdopodobieństwem zagotowania.
Sezonu teraz nie ma więc masz całą zimę na poskładanie moto P
Docieranie to jak masz moto na nicasilu to wyjeździsz 1-2 baki i sprzęt dotarty oczywiście bez mega pałowania maszyny i sprzęt musi być zagrzany jak chce się odkręcić bardziej. możesz poczytać o docieraniu metodą motomana
. Oczywiście na początku częsta zmiana oleju :D
Szlif robi się na tulei.
Honowanie na nicasilu.
Więc oddajesz cylek do pomierzenia i powedzą ci czy honowanie wystarczy i do tego nowy tłok czy trzeba regeneracje robić.
Przy takim cylku tak zjechanym na pewno będziesz miał mniejszą moc i ogólnie nie opłacalny biznes bo pewno zaraz wszytsko się rozleci.
Różnica między cylindrem na nicasilu a cylindrem na tulei spora. M.in na nicasilu masz lepsze smarowanie etc. Ale najważniejsza różnica to taka że na nicasilu sprzęt lepiej odprowadza ciepło, co wiąże się z mniejszym grzaniem moto i mniejszym prawdopodobieństwem zagotowania.
Sezonu teraz nie ma więc masz całą zimę na poskładanie moto P
Docieranie to jak masz moto na nicasilu to wyjeździsz 1-2 baki i sprzęt dotarty oczywiście bez mega pałowania maszyny i sprzęt musi być zagrzany jak chce się odkręcić bardziej. możesz poczytać o docieraniu metodą motomana
. Oczywiście na początku częsta zmiana oleju :D
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Jak będziesz wyrzucał ten cylinder to ja chętnie przyjmę bo już drugi sezon na gorszym jeżdżę a boje się że kolejnych zawodów może nie wytrzymać.
-
Autor tematuyoo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Idzie wogole jezdzic na takim cylindrze ? Czy jezeli zalozylbym ten cylinder jake bylyby skutki (palil ojej ?, miejsza moc napewno i ???)
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Nie można zrobić szlifu tego cylindra, cylinder tulejowany może się przegrzewać, ten cylinder jest prawdopodobnie jajowaty (czyt. do wymiany lub tulejowania.) Proszę dodać fotkę tego wyszczerbionego tłoka, jeżeli to możliwe dołączyć wymiar cylindra oraz tłoka gdy będą zwymiarowane. Pęknięty lub wyszczerbiony tłok na ”płaszczu”, może być skutkiem zbyt długiej eksploatacji tłoka. Za duży luz.
Koszt tulejowania takiego cylindra to około 350zł.
Koszt tulejowania takiego cylindra to około 350zł.
-
Autor tematuyoo
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: wt, 6 lis 2012, 17:32
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: co zrobic z cylindrem
Jezli da rade zhonowac ten cylinder to warto to zrobic ? czy po honowaniu wytrzyma mi pol roku i bedzie do wywalenia ?
Jezeli zalozylbym cylinder ktory jest na zdjeciach czego moglym sie spodziewac ? (czy palilby ojej ?, mialby mniejsza moc i ???)
Jezeli zalozylbym cylinder ktory jest na zdjeciach czego moglym sie spodziewac ? (czy palilby ojej ?, mialby mniejsza moc i ???)