CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: cichy929 » pt, 2 lis 2012, 12:13

Taką mam sprawę, bo to moje pierwsze CRF (450 2004r).
Czy to możliwe że tu nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej i tłok po prostu sobie kompresuje to powietrze?

Drugie pytanie, dotyczy fotografii cylindra big bore firmy cylinder works. Na nikasilu widać dziwne kształty, nie czuć ich pod palcem, są jakby pod szkłem. Na wierzchu widać ślady honowania.
Nie byłem jeszcze na pomiarach, bo nie bardzo mam czas.
Na tłoku nie widać zużycia.
Powinienem się tym przejmować, wygląda jakby nikasil był źle nałożony?
Tam gdzie pierścien nie pracował nie ma tych śladów, progu też nie czuć.

Pytanie trzecie, czy ktoś ma jakiś pomysł na przetestowanie oiljet-a, czy dobrze rozpyla itp. oraz pomiar ciśnienia na magistrali olejowej, żeby nie rozpoławiać silnika, celem przeprowadzenia oględzin pompy olejowej.


komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: komuch » sob, 3 lis 2012, 03:13

Ogólnie to woj nicasil wygląda na popękany

jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: jac » sob, 3 lis 2012, 12:14

Tez tak pomyslałem,.Nie chciłem sie pierwszy wypowiedzieć bo z racjii zawodu(lakiernik)wygladało mi to na peknięcia jakie sa w lakiernictwie.Wady takie powstaja w wyniku niepoorawnych procesów lub uzycia nieodpowiednich materiałów(rozcięczalnik,utwardzacz,okresy suszenia)
Tutaj w procesie nakładania powłoki moze coś poszło nie tak,lub niewłaściwa eksploatacja,,,(może go nakładali w poniedziałek ,,na kacu,,)

Autor tematu
cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: cichy929 » ndz, 4 lis 2012, 07:53

Ale czemu tak się stało, to wszystko jest prawie nowe. Jedno jest pewne, z tej firmy cylindra nie kupię. Zastanawiam się czy to regenerować. Za 1k mogę mieć oryginalny cylinder z tłokiem i chyba tak zrobię.
Pewnie stracę trochę mocy na dole, ale jak mają się dziać takie rzeczy to ja dziękuję.
Jednak oryginał robi różnicę.

Autor tematu
cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: cichy929 » pt, 9 lis 2012, 11:29

Pomierzyłem cylinder. Wyszło 100,01 w każdym miejscu, zero owalizacji zero zużycia.
Co ciekawe na płaszczy tłoka nie widać zużycia a zeszło z niego 4 setki i ma 99,92.
Człowiek który to mierzył powiedział, że pierwszy raz widzi coś takiego i wygląda to na pęknięcia.

STACHU125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
Motocykl: różne
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: STACHU125 » pt, 9 lis 2012, 16:11

Drugi raz cos takiego widze,a ten pierwszy raz to byla yzf250 po 30 min jazdy na zawodach bez wody i z peknieta chlodnica :D Nie ryzykowalem i kupilem drugi cylinder,a ten dalem do polozenia nicasilu i na polke- jako rezerwa.pzdr

Autor tematu
cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: cichy929 » pt, 9 lis 2012, 16:56

O dzięki. To jest cena informacja. Poprzedni właściciel mógł przegrzać silnik.
Sprawdzę od razu pompę wody.

Pytanie czy muszę sprawdzić pompę oleju?
Gdyby nie było smarowania objawy były chyba inne, przypalony olej itp.?

STACHU125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
Motocykl: różne
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: STACHU125 » pt, 9 lis 2012, 19:19

Jakby nie bylo smarowania to cylinder ,tlok oraz korbe moglbys wyrzucic po 5min jazdy.

Autor tematu
cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: cichy929 » pn, 12 lis 2012, 14:04

STACHU125 pisze:Jakby nie bylo smarowania to cylinder ,tlok oraz korbe moglbys wyrzucic po 5min jazdy.
Ale gdyby ciśnienie było tylko trochę za niskie, to mogłoby doprowadzić do przegrzania cylindra.
Może dysza źle rozpylała.

adoado0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Chojnice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Post autor: adoado0 » pn, 12 lis 2012, 18:01

Tak delikatnie powiązane z tematem - na zagranicznych forach nigdzie nie spotkałem się z dobrą opinię na temat 'Cylinder Works' - zresztą sama cena dość dużo sugeruje - może własnie i tu jest to problemem? Generalnie z tego co czytałem to wiele osób pisało, ze cylindry są przedwcześnie do wyrzucenia. Mam nadzieję, że nie sieję tutaj jakichś plotek :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”