Chłodnica....
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
ja tam nic nie lałem to poprzedni właściciel. Płyn jakiś zielony taki cały, jak mountain Dew. podobno koncentrat (?)
To mówisz, że jest ok?
To mówisz, że jest ok?
BANDIT
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
niby ok, ale jak chcesz być pewny to spuść ten zielony płyn i wlej płynu do chlodnic jak trzymasz motor w pomieszczeniu gdzie temp spada poniżej 0 to lepiej nie lej wody tylko płyn do chłodnic.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
a czy czymś sie różni woda w chłodnicy od płynu ( oczywiscie poza tym ze płyn nie zamarznie) głównie chodzi mi o to czy ma to jakis wpływ dla silnika, bo może płyn lepiej "oddaje" ciepło??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 82
- Rejestracja: wt, 27 mar 2007, 16:58
- Motocykl: YAMAHA YZ 125 #85
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
płyn do chłodnic dodatkowo zapobiega utlenianiu się metalów i nie po płynie nie zostaje kamień ani innego rodzaju syf.
pzdr
pzdr
Ostatnio zmieniony czw, 26 lut 2009, 23:08 przez kawasakikx80, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST - BMX
BYŁO - YAMAHA YZ 125 2004#85
YAMAHA YZF 250 2002 #85
SUZUKI RM 125 1995 #85
KAWASAKI KX 80 1999
SERWIS MOTOCYKLI PIŁA 509920606 I PW
CZĘSCI, UBRANIA I AKCESORIA DO MX, ATV !! TANIO !!
BYŁO - YAMAHA YZ 125 2004#85
YAMAHA YZF 250 2002 #85
SUZUKI RM 125 1995 #85
KAWASAKI KX 80 1999
SERWIS MOTOCYKLI PIŁA 509920606 I PW
CZĘSCI, UBRANIA I AKCESORIA DO MX, ATV !! TANIO !!
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: pn, 8 wrz 2008, 10:50
- Motocykl: YZ 125 T1
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: spytkowice k. rabki
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
woda ma niższą temperaturę wżenia od płynu to raz, dwa pozostawia kamień kotłowy który osadza się w układzie chłodzenia, niszczy on chłodnicę i pogarsza wymianę ciepła, nasi dziadkowie i ojcowie używali wody do chłodzenia silników bo nie mieli płynów ale od czasu do czasu czyścili układ chłodzenia woda np z octem i było w miarę ok, mam nadzieję że odpowiedziałem na Twoje pytanie
Prostowanie dyfuzorów, toczenie, frezowanie...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
Przede wszystkim płyn zawierający glikol jest "śliski" przez co smaruje ośkę pompy wodnej obracającej sie w simmeringu (uszczelniaczu) co wydatnie przedłuża jego czas życia .
Nie ma konieczności wlewania 100% płynu do układu ale może to być pół na pół z wodą i juz simmering nie będzie sie tak szybko wycierał . A ponadto te wszystkie inne właściwości o których pisali koledzy. I jeszcze jak motór jest na płynie i przypadkiem nie zauważysz że np. wąż cieknie lub jakaś inna przyczyna doprowadziła do zagotowania i wyrzucenia płynu na zewnątrz to natychmiast poczujecie charakterystyczny zapach płynu a na wodzie nic nie czuć . pozdrawiam
Nie ma konieczności wlewania 100% płynu do układu ale może to być pół na pół z wodą i juz simmering nie będzie sie tak szybko wycierał . A ponadto te wszystkie inne właściwości o których pisali koledzy. I jeszcze jak motór jest na płynie i przypadkiem nie zauważysz że np. wąż cieknie lub jakaś inna przyczyna doprowadziła do zagotowania i wyrzucenia płynu na zewnątrz to natychmiast poczujecie charakterystyczny zapach płynu a na wodzie nic nie czuć . pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
panowie ile wchodzi tam tego płynu? kupiłem 2L DYNAGEL-u mam nadzieję że starczy?
czy muszę na coś specjalnie zwrócić uwagę przy napełnianiu ? (odpowietrzenie chłodnicy, układu, itp?)
czy muszę na coś specjalnie zwrócić uwagę przy napełnianiu ? (odpowietrzenie chłodnicy, układu, itp?)
BANDIT
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
Litr powinien starczyc . Czasem masz srubke do odpowietrzenia na glowicy, a czasem jej nie masz. Jak zalejesz to odpal motocykl, kontroluj stan plynu i patrz czy chlodnice sie nagrzewaja. Jak zlapia temperature to jest ok.
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
ok, dzięki. Śrubki nie zlokalizowałem. W tym moto nie ma termostatu i dwóch obiegów Złoże cylinder, reszcze do kupy i zaleję. Mam nadzieję że odpali bez problemu i wtedy bede patrzył czy płyn ma przepływ.
BANDIT
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
odświeżę temat o chłodnicy, bo mam proste i szybkie pytanie.
Po zgaszeniu moto połówka (prawa - podłączona do pompy) stygnie szybko i jest już zimna, gdy w tym samym czasie lewa, do której podłączony jest cylinder, jest wciąż ciepła.
W którą stronę jest obieg płynu ? bo może lewa poprostu trzyma temperaturę od cylindra?
Zaraz po jeździe obie są tak samo ciepłe i podobnie się rozgrzewają.
Po zgaszeniu moto połówka (prawa - podłączona do pompy) stygnie szybko i jest już zimna, gdy w tym samym czasie lewa, do której podłączony jest cylinder, jest wciąż ciepła.
W którą stronę jest obieg płynu ? bo może lewa poprostu trzyma temperaturę od cylindra?
Zaraz po jeździe obie są tak samo ciepłe i podobnie się rozgrzewają.
BANDIT