Chłodnica....
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 14 mar 2007, 23:14
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brodnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ja robie to tak ; spuszczam stary płyn ,w głowicy obok termostatu mam śrubkę na klucz 10 wykręcam ją .Powoli leje nowy płyn ,jak zaczyna wylatywać otworem po śrubie zakręcam ją ,uzupełniam do pełna i odpalam. Silnik chodzi ja czekam aż górny wąż przy chłodnicy zacznie się nagrzewać tz. że termostat otworzył się i wtedy ukł. jest na 100% dobrze odpowietrzony. Wiem że niektórzy niewnikają w odpowietrzanie tylko leją i szpula ale wtedy do czasu jak się nie otworzy termostat to moze być tak że pół gara albo i cały niema chłodzenia ,a to wiadomo czym grozi. Niektóre crosy mają jeszcze podgrzewanie gażnika wtedy do głowicy są doprowadzone 1 lub 2 wężyki to nalewając nowy płyn wystarczy jeden odłączyć przy głowicy i też bedzie ok.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
- Motocykl: aReMZi tufifti K8
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Witam
Ciekawy temat zwłaszcza że mnie tez dotyczy U mnie wygląda to troche gorzej bo nie dość, że po każdym uzupełnieniu płynu część wylewa się przelewem to jeszcze chyba zaczęło się lać a raczej delikatnie sączyć spod głowicy Czyli z tego co napisaliście bedzie to niedrożny układ ? Mógłby mi ktoś z was podpowiedzieć jak to doprowadzić do ładu ?? od czego zacząć sprawdzanie ? Może macie jakieś swoje metody
A czy moglibyście powiedzieć jakie powinno być +/- minimalne ciśnienie w cylindrze ? bo jak już bede robił i będe miał rozebraną góre to od razu wymieniłbym tłoka jeśli będzie taka potrzeba .... Moto to Suzuki TSR 125 więc nie liczyłem moto godzin zrobionych na tłoku
Z góry dzięki
Pozdrawiam jankiel
Ciekawy temat zwłaszcza że mnie tez dotyczy U mnie wygląda to troche gorzej bo nie dość, że po każdym uzupełnieniu płynu część wylewa się przelewem to jeszcze chyba zaczęło się lać a raczej delikatnie sączyć spod głowicy Czyli z tego co napisaliście bedzie to niedrożny układ ? Mógłby mi ktoś z was podpowiedzieć jak to doprowadzić do ładu ?? od czego zacząć sprawdzanie ? Może macie jakieś swoje metody
A czy moglibyście powiedzieć jakie powinno być +/- minimalne ciśnienie w cylindrze ? bo jak już bede robił i będe miał rozebraną góre to od razu wymieniłbym tłoka jeśli będzie taka potrzeba .... Moto to Suzuki TSR 125 więc nie liczyłem moto godzin zrobionych na tłoku
Z góry dzięki
Pozdrawiam jankiel
-
Autor tematumatimoto5
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: czw, 6 kwie 2006, 16:16
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Właśnie nie dawno zmieniałem simmering przy dekopresatorze i musiałem zdjąć chłodnice to przy okazji zmieniłem też płyn, ale nie odpowietrzałem nic Mam takie pytanko gdzie tam jest termostat
Chyba to jednak uczszelka pod głowicą Jutro jade umówić sie do serwisu, bo w mechanice 4t jestem zielony. Ile tak mniej więcej moze kosztować wymiana
Chyba to jednak uczszelka pod głowicą Jutro jade umówić sie do serwisu, bo w mechanice 4t jestem zielony. Ile tak mniej więcej moze kosztować wymiana
Yamaha Yz 250F 2014
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 42
- Rejestracja: sob, 9 gru 2006, 11:24
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Witam. Jest jeszcze jedna opcja... Odpal motor zagrzej go i daj mu tak na srednie obroty... obejrzyj głowice z każdej strony i sprawdz czy nie wydziela się płyn z POD jednej z nakrętek... Może być taki przypadek w momencie przepalenia sie uszczelki gdyż wtedy robi się luka i płyn krążący w komorach głowicy dostaje się do szpilki i pod wpływem ciśnienia jest wyrzucany do góry i wycieka pod nakrętką... Pozdrawiam...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
Jaka role spełnia termostat?Pozatym ze otwiera układ chlodzenia?
Co by sie stało jak by nie było termostatu i płyn by krazył cały czas?
Co by sie stało jak by nie było termostatu i płyn by krazył cały czas?
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
- Motocykl: HONDA CRM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: sob, 23 lut 2008, 17:53
- Motocykl: KTM lc4 400 1994
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
Gdy nie masz termostatu to silnik dłużej nagrzewa sie do temperatury roboczej. A czy uszczelka pod głowicą jest uszkodzona możesz sprawdzić w prosty sposób. Rozgrzej silnik do temp. roboczej przejedz sie aż płyn będzie miał te 90 stopni i otwórz korek na chłodnicy ( uważając żeby sie nie poparzyć) musi wyjść ciśnienie z układu spowodowane rozszerzalnością temp. płynu zamknij korek i przejedz sie kawałek jak ciśnienie nadal będzie tzn. że kompresja z cylindra dostaje sie do układu chłodzenia i jest problem. Wadliwy może być też płyn bo może mieć niską temp. wrzenia i sie gotuje. Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 11
- Rejestracja: wt, 27 maja 2008, 00:25
- Motocykl: yamaha yzf 450 F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białogard
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
witam mam takie pytanko odnośnie hondy cr 125 r z 1994 roku pod spodem silnika od strony pompy wody znajduje się bardzo malutki otworek <taki troche grubszy niż igła > i z niego ucieka mi płyn chłodniczy możecie wytłumaczyć mi co to jest do czego służy dzięki i pozdro
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
Siema
Do wymiany jest bankowo simmering na wałku pompy wody i najprawdopodobniej wałek też ma już dosyć.
Pozdrawiam
Do wymiany jest bankowo simmering na wałku pompy wody i najprawdopodobniej wałek też ma już dosyć.
Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 11
- Rejestracja: wt, 27 maja 2008, 00:25
- Motocykl: yamaha yzf 450 F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białogard
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
a więc rozebrałem silnik... zamiast oleju zleciał olej ale z benzyną?! simering na pompie tu od strony wału wygladał jakby był krzywo wsadzony... mam nadzieje ze to to!! ogolnie motor nie kopcił ale simeringi na pompie wody też nie wygądały za ciekawie tzn jeden był rozwalony... jak złoże pewnie się okaże... jak macie jakieś sugestie lub podpowiedzi walcie śmieało z góry wielkie dzięki pozdro
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: sob, 28 paź 2006, 00:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Chłodnica....
Nie rób tak bo się poparzysz !przemoR888 pisze: Rozgrzej silnik do temp. roboczej przejedz sie aż płyn będzie miał te 90 stopni i otwórz korek na chłodnicy ( uważając żeby sie nie poparzyć) musi wyjść ciśnienie z układu spowodowane rozszerzalnością temp. płynu zamknij korek i przejedz sie kawałek jak ciśnienie nadal będzie tzn. że kompresja z cylindra dostaje sie do układu chłodzenia i jest problem. Wadliwy może być też płyn bo może mieć niską temp. wrzenia i sie gotuje. Pozdrawiam