CRF 250 głowica, uszkodzone zawory.
-
Autor tematumike007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz, 11 paź 2009, 23:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
CRF 250 głowica, uszkodzone zawory.
Może ktoś ma pomysł co mogło się stać.
- Po wymianie uszczelniacza na wale (wcześniej moto chodziło idealnie) po ustawieniu rozrządu odpalenie motocykla, odpala od strzała, przegazowany pare razy. Po zgaszeniu i odpaleniu moto po chwili brak kompresji i czuc opor na gornym polozeniu tloka, po zdjęciu głowicy skrzywione zawory.
Zawory zostały zmienione na nowe, prowadnice ok, zawory chodzą swobodnie, ustawienie rozrządu i ustawienie luzów zaworowych w granicach normy, odpalanie motor odpala i uszkadza oba zawory wydechowe.
I pytanie, czy jest mozliwe aby w dole silnika coś było zle zlozone, i przeklamania sa na rozrzadzie, tzn. zle wskazuja znaki?
Ewentualnie kto ma jakiś pomysł co mogło się stać, w tej chwili do zregenerowania są 2 gniazda zaworowe i do wymiany wszystkie zawory.
- Po wymianie uszczelniacza na wale (wcześniej moto chodziło idealnie) po ustawieniu rozrządu odpalenie motocykla, odpala od strzała, przegazowany pare razy. Po zgaszeniu i odpaleniu moto po chwili brak kompresji i czuc opor na gornym polozeniu tloka, po zdjęciu głowicy skrzywione zawory.
Zawory zostały zmienione na nowe, prowadnice ok, zawory chodzą swobodnie, ustawienie rozrządu i ustawienie luzów zaworowych w granicach normy, odpalanie motor odpala i uszkadza oba zawory wydechowe.
I pytanie, czy jest mozliwe aby w dole silnika coś było zle zlozone, i przeklamania sa na rozrzadzie, tzn. zle wskazuja znaki?
Ewentualnie kto ma jakiś pomysł co mogło się stać, w tej chwili do zregenerowania są 2 gniazda zaworowe i do wymiany wszystkie zawory.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 głowica, uszkodzone zawory.
Witam, proszę napisać, czy po zmontowaniu rozrządu , silnik został przekręcony na sucho , ręcznie, bez odpalania? Opisana sytuacja wygląda tak jak gdyby nie został zwolniony napinacz rozrządu lub gdyby łańcuszek nie wskoczył na dolne koło zębate.
-
Autor tematumike007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz, 11 paź 2009, 23:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 głowica, uszkodzone zawory.
na sucho wyglądało ze jest wszystko ok, nie słychać było uderzeń o zawory, dopiero po odpaleniu słychać było ze coś uderza.
Napinacz rozrządu na 100% jest dobry i był spuszczony (sprawdzane to było).
Napinacz rozrządu na 100% jest dobry i był spuszczony (sprawdzane to było).
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 głowica, uszkodzone zawory.
Przesunięcie wałka względem koła zębatego można wykluczyć, gdyż przed remontem nie było z tym problemu. Ciekawi mnie czy po usterce, podczas rozkręcania silnika rozrząd był przestawiony? Jeżeli nie, sugeruję sprawdzić czy tłok był poprawnie założony i czy zawory są prawidłowo dobrane (czy mają takie same wymiary jak oryginalne).
-
Autor tematumike007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz, 11 paź 2009, 23:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 głowica, uszkodzone zawory.
zawory na 100% dobrze dobrane (i sytuacja identyczna jak przy poprzednich zaworach), tłok nie byl rozbierany wogole od poprzedniego remontu i byl napewno ok. Rozrząd byl na znakach ustawiony, teraz jak i przy poprzednim uszkodzeniu zaworów.
Narazie rozkręcimy oba boki z silnika bez wyciagania z ramy, jesli do niczego nie dojdziemy to rozkrecic bedzie trzeba silnik na czesci pierwsze i zlozyc od nowa.
Napewno gdzies zostal popelniony blad, tylko pytanie gdzie.
Chyba ze jeszcze jakis pomysl?
Narazie rozkręcimy oba boki z silnika bez wyciagania z ramy, jesli do niczego nie dojdziemy to rozkrecic bedzie trzeba silnik na czesci pierwsze i zlozyc od nowa.
Napewno gdzies zostal popelniony blad, tylko pytanie gdzie.
Chyba ze jeszcze jakis pomysl?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: CRF 250 głowica, uszkodzone zawory.
Sprawdź czy łańcuszek naszedł na wał, czy zębatka na wale jest ok, stan łańcuszka, i zerknij jeszcze raz na ten napinacz.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl