RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
dzem87
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 20 mar 2012, 21:09
Motocykl: RM-Z 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bruxelles
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Post autor: dzem87 » pn, 8 paź 2012, 21:44

Witam. Mam mały problem. Mianowicie moja rmz momentami już mnie dobija :? Problem tkwi w odpalaniu, nie to że nie chce palić bo jak zawory są wyregulowane to zazwyczaj pali od pierwszego kopnięcia czy ciepła czy zimna. Chodzi o to z jaką siłą trzeba kopać, bo u mnie to nie jest takie proste. Nie da się siedząc na motocyklu kopać raz za razem, zazwyczaj kopnięcie zatrzymuje się w momencie gdy zaczyna działać dekompresor. Zazwyczaj kopie do momentu oporu, przytrzymuje tak chwile aż powoli przeskoczy wtedy kopniak w górę i strzał, zazwyczaj pali od razu. No ale jak jeżdże na torze i niechcący ją zadusze to wtedy zaczyna się jazda, zazwyczaj wtedy ciężko pali i póki ją odpale to jestem kompletnie wypompowany. Ostatnio kumpel który też ma taką w siadł na moją to po odpaleniu powiedział że pali się jak 450, ja kopiąc jego czułem ogromną różnice. Czy może ktoś się spotkał z takim czymś :?: albo wie co jest grane... Motocykl niedawno przeszedł remont, wymienione zostały następujące części: wałki rozrządu, zawory, łańcuszek, głowica, tłok, korba, wszystkie łożyska i uszczelki, wymieniony nicasil, oba kartery (prawy był pęknięty w okolicy kopki, kopanie nie byo możliwe przez to, podejrzewam że powstało to od kopania na chama) wszystkie części nowe, przed remontem też kopało się ciężko. Dodam jeszcze że motocykl został sprowadzony z USA. Wszystkich zorientowanych w temacie proszę o pomoc.
Marcin Haraburda

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Post autor: andrzej555 » wt, 9 paź 2012, 08:43

kolega ma kxf250 08r odpala go ręką,nawet po glebie bardzo lekko mu pali,oczywiście silnik taki sam jak u ciebie,jeżeli tam, jest automatyczny dekompresator to może w nim tkwi cała przyczyna
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Post autor: grayfox » wt, 9 paź 2012, 09:27

sprawdź dekompresator, moze nie otwiera zaworu w odpowiednim zakresie. Wyczuj gdzie jest opór może źle coś złożyłeś.

Autor tematu
dzem87
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 20 mar 2012, 21:09
Motocykl: RM-Z 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bruxelles
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Post autor: dzem87 » wt, 9 paź 2012, 19:17

Raczej wszystko jest złożone dobrze, już dwa razy oglądałem podczas regulacji zaworów. Wałki są nowe, tuningowe dekompresor działa poprawnie, przed remontem było to samo, wtedy siedziały orginalne wałki i było tak samo. Już sam nie wiem gdzie może być przyczyna, zastanawiałem się nad mechanizmem kopki i zębatką przenoszącą siłe kopnięcia na wał, może tam coś jest nie tak, może podczas kopnięcia w momęcie większego oporu przy dekompresji, zębatki stają ukosem bądź coś innego co potęguje ten opór.... Co do kxf-a z 2008 to są już inne jedonstki napędowe (od 2007 dokładnie)
Marcin Haraburda

Jack_Daniels
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: sob, 22 wrz 2012, 19:07
Motocykl: Rmz 450 06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sanok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Post autor: Jack_Daniels » pt, 12 paź 2012, 13:17

Mialem ten sam problem w swojej rmz. Problemem okazal sie zacinajacy sie dekompresator. Sciagnij pokrywe i zobacz na ten dekompresator.

Autor tematu
dzem87
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 20 mar 2012, 21:09
Motocykl: RM-Z 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bruxelles
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Post autor: dzem87 » pt, 12 paź 2012, 19:20

Przy najbliższej regulacji sprawdzę to kolejny raz, ale wątpię że to jest zacinający się dekompresor. Wałek na którym jest dekompresor jest nowy, niedawno był remont. przed remontem na starym wałku też tak było. Wydaje mi się że problem nie jest w samym dekompresorze,a gdzieś indziej, tylko gdzie.....

Autor tematu
dzem87
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 20 mar 2012, 21:09
Motocykl: RM-Z 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bruxelles
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2007r- ciężkie odpalanie

Post autor: dzem87 » śr, 24 paź 2012, 19:44

Kilka dni temu grzebałem się trochę w silniku, po raz kolejny sprawdziłem rozrząd i dekompresor, wszystko działa jak należy. Rozebrałem prawą stronę, zdemontowałem kosz sprzęgłowy i mechanizm kopki. Kosz zewnętrzny raczej do wymiany (chyba że da się coś z tym zrobić) chodzi tu o tą dużą zębatkę która jest przymocowana na nitu do kosza, nity są trochę zjechane, cała zębatka ma luzy, mianowicie można ją przekręcić ręką jakieś pół centymetra względem kosza, drugą rzeczą do wymiany jest zębatka pomiędzy koszem a mechanizmem kopki, ma dość duże luzy, mechanizm kopki wygląda w porządku chociaż zębatka ma małe luzy. Co o tym myślicie? Ma to coś wspólnego z moim problemem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”