Zawory i ich stan, uszkodzona prowadnica, remont exc 400
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zawory i ich stan, uszkodzona prowadnica, remont exc 400
Motocykl KTM EXC 400 z 2002r.
Jestem w trakcie remontu generalnego. Dzisiaj rozebrałem głowicę i mam małe problemy . . .
Manual podaję że sprężyna zewnętrzna ma mieć minimum 39.20mm, a wewnętrzna 36.45mm.
Chciał bym byście mi pomogli ocenić stan zaworów na podstawie zdjęć i pomiarów.
Prawy zawór ssacy (rzekomo nowy). Zdjęcia poniżej:
Także jestem w szoku ponieważ prowadnica tego zaworu jest pęknięta i wygięta ;/. Co teraz? Wystarczy ją wymienić czy coś jeszcze?? Jaki koszt prowadnicy? Jak to zrobić? Samemu? Warsztat?
Sprężyny prawego zaworu mają wymiar:
Zewnętrzna 40.3mm
Wewnętrzna 38.10mm
Tu się cieszę bo czyli chyba rzeczywiście jest to nowy zaworów i nowe sprężyny. Martwi mnie ta pieprzona prowadnica ;/
Lewy ssący (prowadnica cała)
Foty:
Sprężyny lewego ssącego:
Zewnętrzna 39.25mm
Wewnętrzna 36.10mm
Tutaj problem.. Wd manuala zewnętrzna zbliża się do końca, wewnętrzna za krótka ;/. Wymieniać obie?
Prawy wydech(prowadnice całe)
Foty:
Sprężyny lewego zaworu wydechowego:
Zewnętrzna 39.25mm
Wewnętrzna 36.10mm
Tutaj także by były do wymiany sprężyny chyba..
Teraz pytanie za 100punktów do was.
Co mam zrobić z ta pieprzoną głowicą??
Wychodzi na to że jeden zawór jest nowy, ma dobre sprężynki zaworowe. Reszta zaworów niby jak luz na dźwigięce mierzyłem ok, ale mają już sprężyny do kitu, a wizualnie nie wiem co o nich powiecie. Do tego jeszcze ta jedna prowadnica pęknięta..
Powiedzcie mi coś o zaworach. Wasza opinia na temat ich stanu. Czy wymieniać sprężyny, prowadnicę tą pękniętą i montować te zawory czy męczyć się z remontem o jakieś 3miechy dłużej i kupować wszystkie zawory nowe co i jak?
Jestem w trakcie remontu generalnego. Dzisiaj rozebrałem głowicę i mam małe problemy . . .
Manual podaję że sprężyna zewnętrzna ma mieć minimum 39.20mm, a wewnętrzna 36.45mm.
Chciał bym byście mi pomogli ocenić stan zaworów na podstawie zdjęć i pomiarów.
Prawy zawór ssacy (rzekomo nowy). Zdjęcia poniżej:
Także jestem w szoku ponieważ prowadnica tego zaworu jest pęknięta i wygięta ;/. Co teraz? Wystarczy ją wymienić czy coś jeszcze?? Jaki koszt prowadnicy? Jak to zrobić? Samemu? Warsztat?
Sprężyny prawego zaworu mają wymiar:
Zewnętrzna 40.3mm
Wewnętrzna 38.10mm
Tu się cieszę bo czyli chyba rzeczywiście jest to nowy zaworów i nowe sprężyny. Martwi mnie ta pieprzona prowadnica ;/
Lewy ssący (prowadnica cała)
Foty:
Sprężyny lewego ssącego:
Zewnętrzna 39.25mm
Wewnętrzna 36.10mm
Tutaj problem.. Wd manuala zewnętrzna zbliża się do końca, wewnętrzna za krótka ;/. Wymieniać obie?
Prawy wydech(prowadnice całe)
Foty:
Sprężyny lewego zaworu wydechowego:
Zewnętrzna 39.25mm
Wewnętrzna 36.10mm
Tutaj także by były do wymiany sprężyny chyba..
Teraz pytanie za 100punktów do was.
Co mam zrobić z ta pieprzoną głowicą??
Wychodzi na to że jeden zawór jest nowy, ma dobre sprężynki zaworowe. Reszta zaworów niby jak luz na dźwigięce mierzyłem ok, ale mają już sprężyny do kitu, a wizualnie nie wiem co o nich powiecie. Do tego jeszcze ta jedna prowadnica pęknięta..
Powiedzcie mi coś o zaworach. Wasza opinia na temat ich stanu. Czy wymieniać sprężyny, prowadnicę tą pękniętą i montować te zawory czy męczyć się z remontem o jakieś 3miechy dłużej i kupować wszystkie zawory nowe co i jak?
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawory i ich stan, uszkodzona prowadnica, remont exc 400
ja bym wymienil, zresztą u siebie dla świętego spokoju wymieniłem wydechowe i sprężyny choć były w wymiarach, i kapelusz sprężyny od dzwigienki i po rozpięciu długość sprężyny.
Czemu?
bo to silnik wyczynowy a mój też jest z 2002 i wydechy ciągle były oryginalne (ssące faktycznie padły po 10 latach, ale wydechy niby nie) wiec dla świętego spokoju wymiana
tu filmik pokazuje dlaczego warto wymieniać sprężyny
http://www.youtube.com/watch?v=nsa6kq-q ... re=related
przy 14 tyś obrotów zawór uderza 118 razy na sekundę
owszem wydatek jest, ale jeśli robisz moto dla siebie i nie chcesz sprzedawać w następnym sezonie to zmien.
głowicę oddaj specjalistom niech się określą
Czemu?
bo to silnik wyczynowy a mój też jest z 2002 i wydechy ciągle były oryginalne (ssące faktycznie padły po 10 latach, ale wydechy niby nie) wiec dla świętego spokoju wymiana
tu filmik pokazuje dlaczego warto wymieniać sprężyny
http://www.youtube.com/watch?v=nsa6kq-q ... re=related
przy 14 tyś obrotów zawór uderza 118 razy na sekundę
owszem wydatek jest, ale jeśli robisz moto dla siebie i nie chcesz sprzedawać w następnym sezonie to zmien.
głowicę oddaj specjalistom niech się określą
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawory i ich stan, uszkodzona prowadnica, remont exc 400
Witam, z powodu słabej jakości zdjęć, trudno ocenić stan zaworów ze stu procentową pewnością. Według mnie fotka nr 4 oraz 7 zawory zużyte, do wymiany. Po oczyszczeniu zaworów i wykonaniu dokładnych fotek można ocenić z większą dokładnością, czy powierzchnia pracy nadaje się jeszcze do użycia.
Zastosuj się do rad Marcela i wymień zawory na nowe w ty motocyklu to akurat nie są jakieś wielkie koszty.
Zastosuj się do rad Marcela i wymień zawory na nowe w ty motocyklu to akurat nie są jakieś wielkie koszty.
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawory i ich stan, uszkodzona prowadnica, remont exc 400
Koszt ~800zł, a przy reącie który pochłonie jakieś 3-4tys, to dodatkowe 800zł to sporo .
prowadnice dam radę samemu wyminić czy nie?
I potem jak bym dał nowe zaworu normalnie sie je dociera na starej głowicy pasta do docierania zaworów??
I konkretnie której części zaworów przydały by się zdjęcia by ocenić ich stan? Coś dodatkowo przy nich zmierzyć czy tylko foto?
prowadnice dam radę samemu wyminić czy nie?
I potem jak bym dał nowe zaworu normalnie sie je dociera na starej głowicy pasta do docierania zaworów??
I konkretnie której części zaworów przydały by się zdjęcia by ocenić ich stan? Coś dodatkowo przy nich zmierzyć czy tylko foto?
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Zawory i ich stan, uszkodzona prowadnica, remont exc 400
Geometrie oraz wymiary zaworu masz podane w serwisówce, gniazda nie wymienisz domowym sposobem, trzeba oddać do warsztatu, co do zdjęcia to wyczyść wszystko „do białego” szczotką drucianą lub watą stalową. Zawór stawiasz na stole w pozycji pionowej, następnie robisz zdjęcie powierzchni, która styka się z gniazdem. Jest potrzebny „rzut boczny”, tak jak widok na zdjęciu nr 2. Nowe zawory się dociera sie na paście.