yzf 250 - problem ze sprzęgłem
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
yzf 250 - problem ze sprzęgłem
witam
ostatnio skończyło mi się sprzęgło - więc kupiłem nowe tarcze, przekładki wzięłem od kolegi (dużo grubsze od moich - stalowe (na pewno dobre, ja miałem alu) wcześniej przed montażem oczywiście namoczyłem je w oleju i zamontowałem - przy okazji wymieniłem olej na 10W50 (castrol). Motocykl odpaliłem i tak 2 dni później bo nie miałem czasu na jazdę testową. Pojechałem na tor, pojeździłem ok. godziny następnie zachciało mi trenować się startów i tak po około pięciu startach znowu powrócił problem czyli dająć gaz wyje sprzęgło i nie da sie jechać... teraz gdy już ostygł i wrzucę bieg to tak jakby go nie było (mogę spokojnie obkręcać kołem...). Co źle zrobiłem? Po wymianie tarcz sprzegłowych oczywiscie klamka sprzęgła się poluzowała - więc naciągnełem. Czy tarcze nowe które włożyłem są już do wyrzucenia? Czy wystarczy wymienić tylko przekładki?
ostatnio skończyło mi się sprzęgło - więc kupiłem nowe tarcze, przekładki wzięłem od kolegi (dużo grubsze od moich - stalowe (na pewno dobre, ja miałem alu) wcześniej przed montażem oczywiście namoczyłem je w oleju i zamontowałem - przy okazji wymieniłem olej na 10W50 (castrol). Motocykl odpaliłem i tak 2 dni później bo nie miałem czasu na jazdę testową. Pojechałem na tor, pojeździłem ok. godziny następnie zachciało mi trenować się startów i tak po około pięciu startach znowu powrócił problem czyli dająć gaz wyje sprzęgło i nie da sie jechać... teraz gdy już ostygł i wrzucę bieg to tak jakby go nie było (mogę spokojnie obkręcać kołem...). Co źle zrobiłem? Po wymianie tarcz sprzegłowych oczywiscie klamka sprzęgła się poluzowała - więc naciągnełem. Czy tarcze nowe które włożyłem są już do wyrzucenia? Czy wystarczy wymienić tylko przekładki?
Ostatnio zmieniony pn, 10 wrz 2012, 19:23 przez solaris, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: yzf 250 - problem ze sprzęgłem
przed chwilą rozebrałem sprzęgło.. i co zobaczyłem? dwie tarcze praktycznie kompletnie uszkodzone reszta jest w porządku (wizualnie)...
oto zdjęcie tarcz:
Firma to Moto Evasion, nowe dopiero co kupiłem (230zł...) Teraz nie wiem czy mogę to reklamować.. zrobiłem praktycznie niecałą motogodzinę...
żebym wiedział to bym kupił komplet tarcz, przekładek i sprężyn za 250zł...
oto zdjęcie tarcz:
Firma to Moto Evasion, nowe dopiero co kupiłem (230zł...) Teraz nie wiem czy mogę to reklamować.. zrobiłem praktycznie niecałą motogodzinę...
żebym wiedział to bym kupił komplet tarcz, przekładek i sprężyn za 250zł...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: yzf 250 - problem ze sprzęgłem
A czy jak naciągnąłeś linke to zachowałeś wymagany luz na klamce ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: yzf 250 - problem ze sprzęgłem
Proszę napisać, który to rok tej YZ?, możliwe że jest już zużyty wewnętrzny kosz sprzęgłowy czy docisk sprzęgła, warto jeszcze sprawdzić wymiary sprężyn. Jeżeli któryś z tych elementów jest zużyty, wymiana tarcz i przekładek na nic się zda. Dodam, że sprężyny, które wchodzą jako pierwsze przed tarczami winny być odpowiednio zamontowane.
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: yzf 250 - problem ze sprzęgłem
oczywiście, że tak.Mohus pisze:A czy jak naciągnąłeś linke to zachowałeś wymagany luz na klamce ?
-
Autor tematusolaris
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: yzf 250 - problem ze sprzęgłem
2008. Jeśli chodzi o sprzęgło (kosz, itp) to jest praktycznie w idealnym stanie. Ciekawi mnie to dlaczego tylko dwie tarcze siadły, reszta nie ma takich śladów zużycia - i dlaczego stare tarcze się tak nie rozleciały tylko jak założyłem nowe? Co do sprężyn - to na pewno nie w nich tkwi przyczyna..tomasz12 pisze:Proszę napisać, który to rok tej YZ?, możliwe że jest już zużyty wewnętrzny kosz sprzęgłowy czy docisk sprzęgła, warto jeszcze sprawdzić wymiary sprężyn. Jeżeli któryś z tych elementów jest zużyty, wymiana tarcz i przekładek na nic się zda. Dodam, że sprężyny, które wchodzą jako pierwsze przed tarczami winny być odpowiednio zamontowane.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: yzf 250 - problem ze sprzęgłem
1) w zestawie powinno być 9 szt jednakowych tarcz sprzęgłowych,7 szt jednakowych przekładek i ósma inna od pozostałych .Wchodzi ona pomiędzy pierwszą a drugą tarczę licząc od dna kosza sprzęgłowego( nie pamietam grubsza czy cieńsza, sprawdź czy właśnie nie spaliły sie pierwsza i druga tarcza ?). Sprawdź wszystko wraz z podaną fiszką.http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... fveh=51668
2) Linka sprzęgłowa ma naderwane włosy i czasami nie odbija do końca
3) klamka jest za mocno skręcona w uchwycie lub moze być zuzyta tulejka slizgowa w niej albo jej brak
4) Uszkodzony- krzywy,złamany- popychacz sprzęgła
5) Źle -odwrotnie zamontowany w/w popychacz
6) Jedna z przekładek jest uszkodzona- krzywa albo posiada na swojej powierzchni jakieś zadziory co spowodowało zdarcie powierzchni ciernych z tarcz.
-Te dwie tarcze są zdyskwalifikowane ale pozostałe mozesz wykorzystać ponownie.
-Przekładki stalowe ułozone w odpowiedniej kolejności
-Klamka moze być luźna, najwyżej sprzęgło będzie ci brało natychmiast po lekkim puszczeniu ale za to będzie dobrze ciagnęło . W czasie jazdy praktycznie nie uzywasz sprzęgla tylko do ruszenia- zatrzymania sie .
-olej ma tu mniejsze znaczenie . :drinkers:
2) Linka sprzęgłowa ma naderwane włosy i czasami nie odbija do końca
3) klamka jest za mocno skręcona w uchwycie lub moze być zuzyta tulejka slizgowa w niej albo jej brak
4) Uszkodzony- krzywy,złamany- popychacz sprzęgła
5) Źle -odwrotnie zamontowany w/w popychacz
6) Jedna z przekładek jest uszkodzona- krzywa albo posiada na swojej powierzchni jakieś zadziory co spowodowało zdarcie powierzchni ciernych z tarcz.
-Te dwie tarcze są zdyskwalifikowane ale pozostałe mozesz wykorzystać ponownie.
-Przekładki stalowe ułozone w odpowiedniej kolejności
-Klamka moze być luźna, najwyżej sprzęgło będzie ci brało natychmiast po lekkim puszczeniu ale za to będzie dobrze ciagnęło . W czasie jazdy praktycznie nie uzywasz sprzęgla tylko do ruszenia- zatrzymania sie .
-olej ma tu mniejsze znaczenie . :drinkers: