jak prawidlowo wyregulowac zaplon

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

jak prawidlowo wyregulowac zaplon

Post autor: crossrider » ndz, 15 kwie 2007, 17:58

wiem ze juz bylo bo szukalem ale gdy temat byl rozwijany to kazdy odbiegal od zaplonu i koncentrowal sie na innych przyczynach tego ze moto ciezko pali, strzela z tlumnika czy wolno od dolu wchodzi na obroty (dysze, regulacja gaznika, swieca, itp - Załóżmy ze to wszystko zostalo sprawdzone, przeczyszczone i ustawione i pozostal nam tylko Zaplon). Wiec stad pytanie - jak w 2T prawidlowo wyregulowac zaplon? najlepiej do ksiazki serw zajrzec ale takowej nieposiadam :? ps. wiem ze od strony magneta sa jakies dwie srubki mocujące "tarcze" (tak to nazwę) - jesli srubki poluzujemy to mozna ją troche obrocic w jedna strone lub w drugą, dalej juz niewiem :(

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: jak prawidlowo wyregulowac zaplon

Post autor: piasektt » ndz, 15 kwie 2007, 19:29

crossrider pisze:wiem ze juz bylo bo szukalem ale gdy temat byl rozwijany to kazdy odbiegal od zaplonu i koncentrowal sie na innych przyczynach tego ze moto ciezko pali, strzela z tlumnika czy wolno od dolu wchodzi na obroty (dysze, regulacja gaznika, swieca, itp - Załóżmy ze to wszystko zostalo sprawdzone, przeczyszczone i ustawione i pozostal nam tylko Zaplon). Wiec stad pytanie - jak w 2T prawidlowo wyregulowac zaplon? najlepiej do ksiazki serw zajrzec ale takowej nieposiadam :? ps. wiem ze od strony magneta sa jakies dwie srubki mocujące "tarcze" (tak to nazwę) - jesli srubki poluzujemy to mozna ją troche obrocic w jedna strone lub w drugą, dalej juz niewiem :(

ściągasz magneto > masz stator i na silniku masz znaki i na statorze i muszą isę pokrywać

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » ndz, 15 kwie 2007, 20:24

aha czyli magneto jednak trzeba zdjac. Oka dzieki PZDR

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » sob, 21 kwie 2007, 11:46

czesc, kurde jednak to nie byl zaplon :? troche dziwne bo jak wlącze ssanie to jest wszystko jak najbardziej OK. (gaznik przeczyszczalem i iglicę tez ustawialem różnie) Zrobi tylko Buuu i musze odjac troszke gazu i poruszac manetka zeby zalapal te obroty. Aha i z tlumika potrafi strzelic kilka razy przy odpalaniu (nawet kilka razy z rzedu, szczegolnie na gorącym silniku)

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » sob, 21 kwie 2007, 12:18

Jak na mój gust to objawy,które opisałeś są spowodowane zbyt małą ilością paliwa w stosunku do powietrza,dlatego gdy otworzysz przepustnice do końca moto nie chce jechać.Przyczyną moze być niekoniecznie gaźnik ale np nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem bądź też w innym miejscu (np simering na wale).Silnik wtedy otrzymuje "dodatkowe" powietrze i pracuje niewłaściwie.


Chociaż z drugiej strony "strzały" w rurę wydechową wskazywały by na problemy ze spalaniem mieszanki (układ zapłonowy) :?

P.S.

Próbowałeś zmieniać poziom paliwa w gaźniku?
Może to jest przyczyna.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » sob, 21 kwie 2007, 12:21

No ale podobno zapłon już wyregulował i jest w porządku.

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » sob, 21 kwie 2007, 13:06

RafQ pisze: Chociaż z drugiej strony "strzały" w rurę wydechową wskazywały by na problemy ze spalaniem mieszanki (układ zapłonowy) :?
no wlasnie tez tak myslalem na poczatku...hmm kurcze, ale jaki to ma zwiazek z tym ze jak zaciagne ssanie to jest dobrze :? (wiem ze nie zrobi z niego nowego motoru ale mysle ze ten problem jeszcze idzie rozwiazac jakos) co prawda na tulei juz ostatni szlif byl, cienka jest i jak go zgrzeje bardzo to traci kompreche w jakims tam stopniu (przezyje to jeszcze na tym tloczku) ale opisywany wyzej problem dzieje sie na zimnym silniku no i mam trop ze to cos z poziomem paliwa raczej.

"zmieniac poziom paliwa w gazniku" tzn co dokladnie? jesli chodzi o iglice to kazdy mozliwy ząbek sprawdzilem i praktycznie to samo. (teraz mam na srodku)
nie moge rozkminic tego ssania.... bo jesli na wlaczonym jest ok to wskazywalo by na to ze za malo paliwa dostaje (a iglicą przeciez bawilem sie i nic)

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » sob, 21 kwie 2007, 14:20

Silnik dostaje zamało paliwa lub zadużo powietrza. Sprawdź układ paliwowo powietrzny. Sprawdź czy bak nie ma syfów jakiś kamieni itd., czy kranik nie jest zapchany, czy wężyk do gaźnika jest drożny. Sprawdź filtra powietrza i cąły dolot. I sprawdź ,\mebrane bo coś mi mówi ze mebrane juz masz zużytą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”