Mega kompresja w EXC 525
-
Autor tematukomandosv2
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz, 23 sty 2011, 00:52
- Motocykl: ktm525exc
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Mega kompresja w EXC 525
Rok temu skradziono mi KTMa 525 zaraz po remoncie calkowitym.Wymienilem zawory stalowe,stalowe sprezyny zaw.lancuszek rozrzadu,tlok ELKO,pierscienie,uszczelniacze,bateria,wszystko z KTMa oryginalne itp.Gaznika nie ruszalem.Mialem przejechane 192 MTH.Skradziono mi go. Teraz go odnalazlem :drinkers: .Przejechali nim ok.10 MTH ale zdazyli go lekko dojechac jakims cudem... :axe:
Problem w tym ze strasznie ciezko kopnac go a o elektycznym rozruszniku nie ma mowy!!!Bateria jest OK.Dla pewnosci podlaczylem sie na kable do auta i to samo!!Sprawia mu to straszny problem.Moto gaslo jak tylko udalo sie go kopnac ,wiec podkrecilem mu przepustnice do gory tak by trzymal jakies obroty ale sa nierowne.Juz zamowilem srubke do latwiejszego regulowania skladu mieszanki bo to znany problem w gazniku FCR...
Strzela w wydech,jak mu odpuszczam gaz to ciezko schodzi z obrotow.Zawory sprawdzilem mu na 0.11
Dysza skladu mieszanki poki co jest tak jak zawsze byla na 1,5 obrotow.
Czy to jest spowodowane tym ze przepustnica jest zbyt wysoko?
Bo w momencie jak ja popuscilem na maxa w dol to automatycznie bylo latwo go przekrecic albo kopnac aczkolwiek silnik nie zapalal.
Problem w tym ze strasznie ciezko kopnac go a o elektycznym rozruszniku nie ma mowy!!!Bateria jest OK.Dla pewnosci podlaczylem sie na kable do auta i to samo!!Sprawia mu to straszny problem.Moto gaslo jak tylko udalo sie go kopnac ,wiec podkrecilem mu przepustnice do gory tak by trzymal jakies obroty ale sa nierowne.Juz zamowilem srubke do latwiejszego regulowania skladu mieszanki bo to znany problem w gazniku FCR...
Strzela w wydech,jak mu odpuszczam gaz to ciezko schodzi z obrotow.Zawory sprawdzilem mu na 0.11
Dysza skladu mieszanki poki co jest tak jak zawsze byla na 1,5 obrotow.
Czy to jest spowodowane tym ze przepustnica jest zbyt wysoko?
Bo w momencie jak ja popuscilem na maxa w dol to automatycznie bylo latwo go przekrecic albo kopnac aczkolwiek silnik nie zapalal.
Per aspera ad Astra
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mega kompresja w EXC 525
wyreguluj zawory
jak w 525tce ciezko silnikiem rozruch kreci a bateria jest ok najczesciej wina jest nie dzialajacy autodekompresator
jak zawory wydechowe zwieksza swoj luz przestaje on dzialac......
daje 99% ze to wina wydechów
ustaw ssaki i wydechy na 0,10 problem zniknie
jak w 525tce ciezko silnikiem rozruch kreci a bateria jest ok najczesciej wina jest nie dzialajacy autodekompresator
jak zawory wydechowe zwieksza swoj luz przestaje on dzialac......
daje 99% ze to wina wydechów
ustaw ssaki i wydechy na 0,10 problem zniknie
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mega kompresja w EXC 525
potwierdzam, za duży luz na wydechach i autodeko przestaje działać, rozrusznik będzie się blokował z GMP.
Trzeba jednak uważać przy ustawianiu wydechów bo jak ustawiasz GMP ten podczas spręzania (czyli wszystkie zawory zamknięte ) to powoli kręcąc wałem od tuż przed do tuż po gmp widać jak w jednym punkcie wydechy lekko się odchylają.
Nie jest to otwarcie zaworów przez krzywkę, bo te jest mocne, one po prostu lekko się ruszą i to jest punk działania autodekompresatora.
UWAGA można przez pomyłkę zacząć ustawiać luz akurat jak autodeko lekko je odchyla i wtedy będą w rzeczywistości sporo za luźne i objaw taki jak opisałeś.
Trzeba jednak uważać przy ustawianiu wydechów bo jak ustawiasz GMP ten podczas spręzania (czyli wszystkie zawory zamknięte ) to powoli kręcąc wałem od tuż przed do tuż po gmp widać jak w jednym punkcie wydechy lekko się odchylają.
Nie jest to otwarcie zaworów przez krzywkę, bo te jest mocne, one po prostu lekko się ruszą i to jest punk działania autodekompresatora.
UWAGA można przez pomyłkę zacząć ustawiać luz akurat jak autodeko lekko je odchyla i wtedy będą w rzeczywistości sporo za luźne i objaw taki jak opisałeś.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematukomandosv2
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz, 23 sty 2011, 00:52
- Motocykl: ktm525exc
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Mega kompresja w EXC 525
Ok,sprobuje jeszcze raz tych zaworow chociaz ustawialem je juz kilka razy i zawsze bylo OK.Ustawialem je na 0.10 tak jak wszyscy zalecaja.Ustawiajac zawory pomagam sobie ta srubka w dole silnika blokujaca wal.
A nie jest tak ze z racji ze przepustnica jest uniesiona w gore za duzo(inaczej silnik gasnie) tlok nie ma sily na ruch?Bo pamietam ze jak odkrecilem regulacje wysokosci przepustnicy i opadla chyba na sam dol to nagle tlok silnik spokojnie krecil z samego rozrusznika ale nie odpalal a jak tylko dodalem lekko gazu zeby mu podac mieszanki to znowu go zmulilo.
Generalnie to kupilem srubke tuningowa do gaznikow FCR za 10 funtow i wyreguluje mu mieszanke.
Z drugiej jednak strony jak silnik byl zimny to palil lepiej,latwiej...
A nie jest tak ze z racji ze przepustnica jest uniesiona w gore za duzo(inaczej silnik gasnie) tlok nie ma sily na ruch?Bo pamietam ze jak odkrecilem regulacje wysokosci przepustnicy i opadla chyba na sam dol to nagle tlok silnik spokojnie krecil z samego rozrusznika ale nie odpalal a jak tylko dodalem lekko gazu zeby mu podac mieszanki to znowu go zmulilo.
Generalnie to kupilem srubke tuningowa do gaznikow FCR za 10 funtow i wyreguluje mu mieszanke.
Z drugiej jednak strony jak silnik byl zimny to palil lepiej,latwiej...
Per aspera ad Astra