Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm
Twoja świeca jest zakopcona.
Wyczyść filtr powietrza i wyreguluj gaźnik
Twoja świeca jest zakopcona.
Wyczyść filtr powietrza i wyreguluj gaźnik
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
Autor tematuchopok
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 11 sie 2012, 18:02
- Motocykl: YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Z racji, że między świętami było coś czasu to to rozebrałem gaźnik i membranę.
Jest tak: iglica 3 ząbek (w serwisówce też zalecany 3), dysza główna 172 (w serwisówce 180).
Stąd moje pytanie aby zubożyć mieszankę muszę założyć jeszcze mniejszą dyszę?
Wymieniłem również membranę bo ta zamontowana nie odstawała ale była 2x grubsza od tej którą kupiłem.
Powiedzcie jeszcze, czy dostanę gdzieś serwisówkę do mojego moto w języku polskim?
Jest tak: iglica 3 ząbek (w serwisówce też zalecany 3), dysza główna 172 (w serwisówce 180).
Stąd moje pytanie aby zubożyć mieszankę muszę założyć jeszcze mniejszą dyszę?
Wymieniłem również membranę bo ta zamontowana nie odstawała ale była 2x grubsza od tej którą kupiłem.
Powiedzcie jeszcze, czy dostanę gdzieś serwisówkę do mojego moto w języku polskim?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Oj uzbierało się tych rad a jedna drugiej nie warta. :rolleyes:chopok pisze:Z racji, że między świętami było coś czasu to to rozebrałem gaźnik i membranę.
Jest tak: iglica 3 ząbek (w serwisówce też zalecany 3), dysza główna 172 (w serwisówce 180).
Stąd moje pytanie aby zubożyć mieszankę muszę założyć jeszcze mniejszą dyszę?
Wymieniłem również membranę bo ta zamontowana nie odstawała ale była 2x grubsza od tej którą kupiłem.
Powiedzcie jeszcze, czy dostanę gdzieś serwisówkę do mojego moto w języku polskim?
1. Kiedy Wy w końcu zrozumiecie że gaźnik w crossówce to nie w jawce czy w simsonku i tam jakiś poziom paliwa można -trzeba pływakiem regulować ? Zostawcie pływaki w spokoju . Można regulować iglicę , dysze gł. i w.o. oraz skład mieszanki i to wszystko. Ręce precz o pływaków. Jeśli nikt tam wcześniej łap nie wsadził, to tam się nie ma co samemu przestawić, zmienić, zepsuć.
2. Twoje ustawienia gaźnika są prawidłowe dysza gł, iglica wszystko ok. Nic nie zmieniać , nic nie zubożać . Przełożenie napędowe też prawidłowe.
3. Załóż z powrotem tę starą membranę bo ta nowa za chwilę urwie ci się i narobi biedy. Membrana w 250-ce powinna być grubości 0,45mm.
4. Ta świeca ze zdjęcia to jakaś kpina . Nie chodzi mi o to że jest zakopcona . Toż tam elektroda wewnętrzna jest grubości małego palca To jakaś zwykła standartowa świeca a na pewno nie NGKBR8EG .Co tam jest napisane na izolatorze?
Żeby oceniać po kolorze świecy to silnik musi być wygrzany, jeżdżony kilka minut na pełnych obrotach i raptownie zgaszony. Wtedy po wykręceniu takiej świecy i obejrzeniu jej można coś powiedzieć. A tu?- jaka ma być ta świeca skoro autor pisze wyraźnie "Na jałowym nie wykręca max. obrotów i mam wrażenie, że ma lekko opóźnioną reakcję na gaz." . Ona zawsze będzie czarna i zaolejona ponieważ tam nie działa poprawnie zawór wydechowy . Spaliny nie opuszczają cylindra na czas i to wszystko odbija się na świecy.
5. To że z dwójki musisz mu pomóc podnieść się na koło to żadna nowina- jaka technika takie efekty. Nawet jak będziesz miał całkowicie sprawny silnik to nie znaczy że za każdym dodaniem gazu będzie ci przód podnosił. To zależy tylko od Twoich umiejętności.
6. Serwisówka- A po angielsku, niemiecku , czy w innym języku to fe?, nie dobra? są translatory, obrazków nie trzeba tłumaczyć na język polski. Wszyscy tu wspomagamy się takimi instrukcjami.
Napisz jeszcze jakim olejem smarujesz filtr powietrza ?, Jak stwierdziłeś że zawór wydechowy działa prawidłowo? ile oleju i jakiego lejesz do mieszanki ? jaki kolor mają spaliny, czy motor dużo kopci? jaki jest stan tylnej opony tak w %. Gdzie jeździsz?- droga, łąka, las , tor?
Czy przed remontem było wszystko ok? czy to się zrobiło samo nie dawno?
-
Autor tematuchopok
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 11 sie 2012, 18:02
- Motocykl: YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Dzięki za odpowiedź,
1. Świeca ze zdjęcia to DENSO, na chwilę obecną jest NGKBR8EG - po wymianie bez zmian.
2. Membranę kupiłem do YZ250 - ale jeszcze to zmierzę by się upewnić
3. Filtr powietrza był smarowany olejem VALVOLINE AIR FILTER OIL obecnie spray MOTOREX AIR - też bez zmian po zamianie.
4. Zaworu wydechowego osobiście nie sprawdzałem, info dostałem w serwisie w którym oddałem moto z tym problemem.
5. do mieszanki leję MOTUL 800 2T ester, 1:45
6. moto po odpaleniu kopci na jasno, po rozgrzaniu raczej nie kopci
7. Jeśli to ma wpływ to w moto jest założony kompletny wydech FMF
8. Opony założyłem nowe MICHELIN AC10 - na chwilę obecną tył ok 90%
9. Moje trasy to głównie bardzo twarde i dość strome lasy, sporadycznie dojazdy drogą lub łąki
10. Przed remontem miałem wrażenie, że moto lepiej pracowało.
11. Z tą serwisówką to daję rady, tylko zapytałem.
1. Świeca ze zdjęcia to DENSO, na chwilę obecną jest NGKBR8EG - po wymianie bez zmian.
2. Membranę kupiłem do YZ250 - ale jeszcze to zmierzę by się upewnić
3. Filtr powietrza był smarowany olejem VALVOLINE AIR FILTER OIL obecnie spray MOTOREX AIR - też bez zmian po zamianie.
4. Zaworu wydechowego osobiście nie sprawdzałem, info dostałem w serwisie w którym oddałem moto z tym problemem.
5. do mieszanki leję MOTUL 800 2T ester, 1:45
6. moto po odpaleniu kopci na jasno, po rozgrzaniu raczej nie kopci
7. Jeśli to ma wpływ to w moto jest założony kompletny wydech FMF
8. Opony założyłem nowe MICHELIN AC10 - na chwilę obecną tył ok 90%
9. Moje trasy to głównie bardzo twarde i dość strome lasy, sporadycznie dojazdy drogą lub łąki
10. Przed remontem miałem wrażenie, że moto lepiej pracowało.
11. Z tą serwisówką to daję rady, tylko zapytałem.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
OK. -To mi sie podoba, rzeczowo, konkretnie bez obrazy i urazy.chopok pisze:Dzięki za odpowiedź,
1. Świeca ze zdjęcia to DENSO, na chwilę obecną jest NGKBR8EG - po wymianie bez zmian.
2. Membranę kupiłem do YZ250 - ale jeszcze to zmierzę by się upewnić
3. Filtr powietrza był smarowany olejem VALVOLINE AIR FILTER OIL obecnie spray MOTOREX AIR - też bez zmian po zamianie.
4. Zaworu wydechowego osobiście nie sprawdzałem, info dostałem w serwisie w którym oddałem moto z tym problemem.
5. do mieszanki leję MOTUL 800 2T ester, 1:45
6. moto po odpaleniu kopci na jasno, po rozgrzaniu raczej nie kopci
7. Jeśli to ma wpływ to w moto jest założony kompletny wydech FMF
8. Opony założyłem nowe MICHELIN AC10 - na chwilę obecną tył ok 90%
9. Moje trasy to głównie bardzo twarde i dość strome lasy, sporadycznie dojazdy drogą lub łąki
10. Przed remontem miałem wrażenie, że moto lepiej pracowało.
11. Z tą serwisówką to daję rady, tylko zapytałem.
1. ok.
2. zmierz obie suwmiarka
3. ok
4.Czyli serwis też tego nie naprawił. Trzeba osobiście zajrzeć pod dekiel z prawej strony 37 cylindra czy cięgło porusza sie podczas dodawania gazu na pracującym silniku. oraz zdjąć dekiel z przodu cylindra 42 gdzie są umieszczone zawory i sprawdzic czy tam też wszystko sie rusza. http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... INDER_HEAD_ Jeśli tam wszystko ok trzeba zdjąć cylinder i zajrzeć od środka.
5 olej pomimo tego że estrowy to 1;45 to zdecydowanie za cienko na 250'kę
6.ok a szmata w tłumiku nie zawieruszyła sie czasem po remoncie? Układ wydechowy nie jest czasem zaolejony? nie smarka ci z wydechu?
7.Ma to wpływ bo wydech tuningowe zdecydowanie poprawiaja górny zakres obrotów
8, 9.ok.
10 a co skłoniło cie do remontu?
11.
-
Autor tematuchopok
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 11 sie 2012, 18:02
- Motocykl: YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Rozumiem, że elementy 37 oraz 42 sprawdzam na odpalonym moto?
Robiłem ostatnio próbę z watą w wydechu, tzn. wywaliłem ją i tak pojeździłem trochę - no i właśnie cały wahacz i część plastików zarzuciło olejem.
Moto kupiłem rok temu i oczywiście mocno zajechany, tzn. nawet tłok był jakiś nadwymiarowy - no to trzeba było trochę kaski wyłożyć na dość obszerny remont
Jak tylko wygospodaruję trochę czasu to sprawdzę zawór i membranę, dzięki za pomoc.
Robiłem ostatnio próbę z watą w wydechu, tzn. wywaliłem ją i tak pojeździłem trochę - no i właśnie cały wahacz i część plastików zarzuciło olejem.
Moto kupiłem rok temu i oczywiście mocno zajechany, tzn. nawet tłok był jakiś nadwymiarowy - no to trzeba było trochę kaski wyłożyć na dość obszerny remont
Jak tylko wygospodaruję trochę czasu to sprawdzę zawór i membranę, dzięki za pomoc.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Co do zaworu to najpierw ściąg dyfuzor i dekielek dźwigni zaworu. Weź coś do świecenia i zaglądając przez kanał wydechowy ruszaj dźwignią, aby zobaczyć czy zawór się do końca podnosi.
- Jeśli tak to zapamiętaj pozycję dźwigienki zaworu, w której zawór jest podniesiony maksymalnie, załóż dyfuzor, odpal motor i po wkręceniu na obroty zobaczysz czy dźwignia dochodzi do tego położenia.
= Natomiast jeśli, zawór się nie podnosi to trzeba rozebrać cały mechanizm w cylindrze i sprawdzić co jest nie tak.
- Jeśli tak to zapamiętaj pozycję dźwigienki zaworu, w której zawór jest podniesiony maksymalnie, załóż dyfuzor, odpal motor i po wkręceniu na obroty zobaczysz czy dźwignia dochodzi do tego położenia.
= Natomiast jeśli, zawór się nie podnosi to trzeba rozebrać cały mechanizm w cylindrze i sprawdzić co jest nie tak.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Dużo łatwiej będzie Ci odkręcić pokrywkę zaworu od przodu, odpalić moto i w pełni widzieć jak działają zawory.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Zawór może być pęknięty i od góry wtedy nie zobaczy czy cały się podnosi. W dodatku pewnie nie odkręci dekielka zaworu bez poluzowania bądź obrócenia silnika.
-
Autor tematuchopok
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 11 sie 2012, 18:02
- Motocykl: YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
A co z tą moją mieszanką, bo mocno się zastanawiam, przeczytałem kilka wątków na temat i nadal jestem głupi.
Serwisówka podaje 30:1 oleju YAMALUBE 2-R, na opakowaniu oleju MOTUL 800 2T ester jest zalecana mieszanka 50:1, czy nie wynika to właśnie z jakości obu marek?
Zaraz po remoncie przez ok. 3 baki lałem motul 30:1 i moto kopciło dość mocno.
Zrobił ktoś może jakieś doświadczenia z olejem motul i ma jakieś przemyślenia/wnioski?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Serwisówka podaje 30:1 oleju YAMALUBE 2-R, na opakowaniu oleju MOTUL 800 2T ester jest zalecana mieszanka 50:1, czy nie wynika to właśnie z jakości obu marek?
Zaraz po remoncie przez ok. 3 baki lałem motul 30:1 i moto kopciło dość mocno.
Zrobił ktoś może jakieś doświadczenia z olejem motul i ma jakieś przemyślenia/wnioski?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250 2T 2001rok Problem z mocą
Lej tyle, żebyś swoją jazdą dał radę przepalić, czyli te 1:40. Przy Twojej jeździe 1:33 to tylko zawalenie wydechu nagarem, osmarkany tył i szybsze zużycie świecy.