Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
masterixonas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 11 lis 2011, 17:57
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan-Leszno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: masterixonas » sob, 11 sie 2012, 14:44

Witam mam maly problem:
Zrobilem remont silnika w swojej rmz wszystko na nowych czesciach,uszczelki,lozyska itp...Silnik po zlorzeniu i wsadzeniu do ramy odpalil bez problemu za pierwszym strzalem! Silnik chodzi eleganco zero jakiegos stuku czy szumu!
Ale jest maly problem badz duzy: Wywala wode z chlodnic korkiem i wezykiem przelewowym jak chodzi na wolnych nic sie niedzieje dopiero jak sie gazuje to leci i wtrakcie jazdy jest podobnie na wolnych nic a jak sie zaczyna odkrecac gaz mocniej to wywala wode.......

Macie jakies pomysly co moze byc przyczyna??? Moze ktos mial podobny problem......

Awatar użytkownika
mikozniak
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 134
Rejestracja: śr, 20 paź 2010, 16:14
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: mikozniak » sob, 11 sie 2012, 23:23

Ja mialem to samo, tylko ze pod czas jazdy mi nie ubywalo. U mnie okazalo sie ze korek od chlodnicy mial za duzy luz i nie wytrzymywal. Wiec sprawdz to, kto skladal silnik Ty czy jakis mechanik? jakiej firmy uszczelka pod glowica?

Awatar użytkownika
jonekxmoto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: czw, 9 sie 2012, 14:35
Motocykl: Yamaha YZ450f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Słubice lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: jonekxmoto » ndz, 12 sie 2012, 00:17

Przyczyny bym szukał bardziej od strony zachowania się cieczy względem wysokosci
Przelewow bądź zapowietrzenia układu.Odpal motor i połóż go na bok i wtedy dodaj gazu albo
Upuść troche wody,spróbuj też z odkreconym korkiem i z zaciśniętym palcami na wężu z płynem ale koniecznie dopływowym,czyli tym u gory chlodnicy.Sprzawdz tez na otworze kontrolnym w glowicy czy tam nie leci powietrze albo woda.ten otwor masz bodajze po prawej
Stronie(przynajmniej u mnie w yz450 tam jest)
Pozdro...

Awatar użytkownika
Autor tematu
masterixonas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 11 lis 2011, 17:57
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan-Leszno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: masterixonas » ndz, 12 sie 2012, 11:59

mikozniak pisze: Wiec sprawdz to, kto skladal silnik Ty czy jakis mechanik? jakiej firmy uszczelka pod glowica?
Silnik skladalem Ja z Kuzynem i mamy pojecie o tym(niejestesmy laikami i znamy sie na temacie) Pod glowice jest uszczelka OMP wsadzona...

Moto ma wsadzone wieksze jakies tunningowe chlodnice razem z korkiem :rolleyes:

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: Mohus » ndz, 12 sie 2012, 16:14

I masz już winowajce. Uszczelki OMP to najwiekszy shit dostępny na rynku, kup winderoze, namure albo oryginal i problem zniknie

Awatar użytkownika
jonekxmoto
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: czw, 9 sie 2012, 14:35
Motocykl: Yamaha YZ450f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Słubice lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: jonekxmoto » ndz, 12 sie 2012, 18:14

A co ma uszczelka pod głowicą do wywalania wody
Korkiem i przelewem?Jeśli uszczelka to woda i kompresja
Bedzie uciekała otworem kontrolnym o którym
Pisałem wyżej

Awatar użytkownika
motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: motocyklecross » ndz, 12 sie 2012, 19:02

czesc koledzy Mohus moze miec racje
proponuje zaczac od uszczelki pod glowica
mozliwe ze za slabo ja dokreciles i kompresja idzie w uklad chlodzenia
sprawdz czy sa babelki w plynie podczas gazowania ( na odkreconym korku)
calkiem mozliwe ze uszczelka padla albo na skutek zlego dokrecenia glowicy albo wina uszczelki
powiedz tez ile tego plynu wywala...
bo jesli po zalaniu chlodnicy do pelna wywali ci 100ml to normalne silnik poziomuje sobie stan
jesli ubytki sa wieksze np 300ml i ciagle rosnie to kicha
sprawdz tez czy odpowietrznik w korku chlodnicy jest ok moze nie upuszcza cisnienia i dlatego wywala

glowice w 4 suwach dokreca sie na 3 fazy mam nadzieje ze o tym pamietaliscie
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Awatar użytkownika
aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: aju125 » ndz, 12 sie 2012, 19:28

Przejechał bym uszczelke silikonem, jak nie będzie wywalac to kupisz inna pożądna.
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

Awatar użytkownika
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: grayfox » pn, 13 sie 2012, 01:34

OMP są bardzo twarde, często nie gumowane na całej powierzchni. Naprawdę bardzo kiepskie uszczelki.
Dołóż 30 zł i kup Athene lub Winderossa i niebo lepsze :)
U dealera zapłacisz trochę więcej, aktualnie do suzuki 220 zł za uszczelke pod cylinder i głowicę zapłaciłem, zobaczymy jak się to sprawdzi na tle Winderossy i Atheny które już miałem okazję testować.

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: Mohus » pn, 13 sie 2012, 07:09

jonekxmoto pisze:A co ma uszczelka pod głowicą do wywalania wody
Korkiem i przelewem?Jeśli uszczelka to woda i kompresja
Bedzie uciekała otworem kontrolnym o którym
Pisałem wyżej
PIszesz , że masz pojęcie a tym postem udowadniasz że go całkowicie nie masz. No pomyśl skąd może iść ciśnienie do układu chłodzenia ? Pewnie nabiłeś za dużo powietrza do kół i stąd problem #-o #-o

Awatar użytkownika
Autor tematu
masterixonas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 11 lis 2011, 17:57
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan-Leszno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: masterixonas » pn, 13 sie 2012, 10:53

Panowie dziekuje za cenne porady :wink: Dzisiaj sie biore za rozbieranie gory silnika,jak rozkminie co bylo przyczyna takiego zachowania moto(plynu) to dam znac i opisze tutaj......

Awatar użytkownika
Autor tematu
masterixonas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 11 lis 2011, 17:57
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan-Leszno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rmz 450 2006 problem z ukladem chlodzenia

Post autor: masterixonas » pt, 17 sie 2012, 17:26

A wiec moto juz zrobione :D Jak sie okazalo szly babelki do chlodnic i bylo to widoczne po zdjeciu korka od chlodnicy!
Wiec po rozebraniu gory silnika bylo nawet widoczne miejsce przepuszczania kompresji do ukladu chlodzenia :rolleyes:
Z ciekawosci wzielismy mikrometr i suwmiarke zmierzylismy org uszczelke ktora byla zalozona przed remontem i jej grubosc wyniosla 1mm---- a grubosc uszczelki OMP ktora byla na silniku zaledwie przez dwa dni miala 0.7mm czyli jakies 3 setki mniej :?

Kupilem winderose na gore silnika zlozylismy od nowa i maszyna chodzi jak zloto zero problemu zadnego babelka :D :D :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”