Pasowanie tłoka.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pasowanie tłoka.

Post autor: Norbuś » wt, 7 sie 2012, 19:09

Ściągnąłem cylinder w sx 125 06r, żeby posprawdzać to i owo. Pierścionek ma lekki luz na na zamku(odstęp) Zakładać nowy pierścień/tłok czy może być, trudno mi jest ten luz zmierzyć gdyż mam tylko suwmiarkę, ale około 0.3-0.4mm.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: damiii » wt, 7 sie 2012, 20:23

Jaki luz ty mierzysz??
Zmierz średnice tłoka na różnych wysokościach, to samo z cylindrem (oczywiście odpowiednimi narzędziami a nie suwmiarka), wtedy oblicz sobie jaki masz luz na tłoku i czy cylinder nie jest jajko.
Najlepszym rozwiązaniem będzie pojechanie z tłokiem i cylindrem do warsztatu aby ci go zwymiarowali.
Pozdro!

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: Norbuś » wt, 7 sie 2012, 21:39

Jutro właśnie jadę do sklepu, a warsztatu za razem aby mi to dobrali. Pytam się na forum, bo u mnie takich renomowanych serwisów nie ma i wole się upewnić. Włożyłem pierścień do cylindra, popchnąłem trochę tłokiem żeby równo siedział i zmierzyłem tą taką szparę na zamku w pierścieniu, gdzie pierścień jest jakby przecięty w tym miejscu. Ale pierścień powinien być złączony jak go wsadzę w cylinder czy powinna być minimalna przerwa?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: trak » wt, 7 sie 2012, 22:16

Piston ring end gap
– Insert pisto ring into the cylinder and adjust. Piston ring must be approx. 10 mm (0.5 in) from top of cylinder.
– The end gap B can now be checked which a feeler gauge.
End gap max. 0.40 mm (0.015 in)
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: damiii » wt, 7 sie 2012, 22:26

Ja bym nie zawracał sobie głowy tym pierścieniem.
Tak czy siak, jak tłok będzie zużyty to musisz wymienić go razem z pierścieniami, a jeżeli tłok będzie ok to zakładaj stare i ma grać, skoro tłok się jeszcze na nich nie zużył.

Autor tematu
Norbuś
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
Motocykl: Crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: Norbuś » śr, 8 sie 2012, 00:10

Tak jak trak napisał, jeżeli dobrze przetłumaczyłem to maksymalna różnica(przerwa) pomiędzy jednym, a drugim końcem pierścienia w cylindrze(tak sie domyślam) 0.4mm, czyli tyle ile mam. Jak już rozebrałem cylinder to co za problem wymienić. Tłok ma prążki po bokach, a na górze tylko "nagar" się zrobił :roll:
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: trak » śr, 8 sie 2012, 08:16

Oddaj do pomierzenia cylinder i wymien tłok.
Jak chcesz polatac dłużej na tłoku to kup kuty i możesz sie pokusić o założenie wersji z 2 pierscieniami.
I nie ma sie co podniecac, ze 2 pierścienie zamulaja silnik, obecnie mam założony tłok wossnera na 2 pierscieniach i jest ok.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: levis » czw, 9 maja 2013, 17:08

Mam pytanko odnośnie pasowania tłoków do cylindrów.

W skuterze miałem tak, że kupowałem tłok o oznaczeniu 40.20 i na tyle warsztat robił mi szlif.

Tutaj do mojego motocykla wymiar tłoka podawany jest następująco: 56,94 mm

i teraz pytanie - czy to jest rozmiar tłoka, czy wymiar na jaki ma być zrobiony szlif, tak jak to miało miejsce w tłokach od skuterów.

Z góry dzięki.

YAMAHA509
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: sob, 20 cze 2009, 17:38
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: YAMAHA509 » czw, 9 maja 2013, 17:18

Witam! Zależy od producenta tłoka, większość podaje wymiar tłoka, np Wossner jeśli podaje 56,94mm tzn., że tłok ma taki wymiar, a luz montażowy dla twojego motocykla to 0,06mm, czyli cylinder musi mieć średnicę 57mm :wink:
Części i akcesoria cross/enduro w dobrych cenach! Jesteś zainteresowany pisz:
GG: 4716812 lub PW

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: levis » czw, 9 maja 2013, 17:31

a nie za mały ten luz ? Wydaje się być bardzo ciasny, muszę zerknąć do serwisówki, której jeszcze nie znalazłem :D

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: Majster128 » czw, 9 maja 2013, 17:53

Tuleja czy nicasil?

hondacr1989
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: śr, 5 wrz 2012, 21:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pasowanie tłoka.

Post autor: hondacr1989 » czw, 9 maja 2013, 23:19

Jak się nie chcesz wkur i zjeździć pół światu w celu pomiaru cylindra jak ja to ci radze wysłać np do motor techu i tam panowie ci dobiorą tłok nikt nie mówi że musisz wstawiać tuleji ,ja jezdziłem do różnych magików którzy mierzyli suwmiarką musisz oddać w dobre ręce gdzie ci zmierzą na różnych poziomach średnicówką, choć jak byłem w serwisie ktmu to mi tak zmierzyli ze tłoki stary i nowy wyszedł szerszy od dziury cylindra :D ,wyslij do mt pomierzą ci jak będzie trzeba to zrobią szlif(tuleja) honowanie (nikasil) i dobiorą tłoka a zapłacisz nawet trochę mniej jak w innych sklepach-najszybsza i najtańsza droga moim zdaniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”