Pasowanie tłoka.
-
Autor tematuNorbuś
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Pasowanie tłoka.
Ściągnąłem cylinder w sx 125 06r, żeby posprawdzać to i owo. Pierścionek ma lekki luz na na zamku(odstęp) Zakładać nowy pierścień/tłok czy może być, trudno mi jest ten luz zmierzyć gdyż mam tylko suwmiarkę, ale około 0.3-0.4mm.
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Jaki luz ty mierzysz??
Zmierz średnice tłoka na różnych wysokościach, to samo z cylindrem (oczywiście odpowiednimi narzędziami a nie suwmiarka), wtedy oblicz sobie jaki masz luz na tłoku i czy cylinder nie jest jajko.
Najlepszym rozwiązaniem będzie pojechanie z tłokiem i cylindrem do warsztatu aby ci go zwymiarowali.
Pozdro!
Zmierz średnice tłoka na różnych wysokościach, to samo z cylindrem (oczywiście odpowiednimi narzędziami a nie suwmiarka), wtedy oblicz sobie jaki masz luz na tłoku i czy cylinder nie jest jajko.
Najlepszym rozwiązaniem będzie pojechanie z tłokiem i cylindrem do warsztatu aby ci go zwymiarowali.
Pozdro!
-
Autor tematuNorbuś
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Jutro właśnie jadę do sklepu, a warsztatu za razem aby mi to dobrali. Pytam się na forum, bo u mnie takich renomowanych serwisów nie ma i wole się upewnić. Włożyłem pierścień do cylindra, popchnąłem trochę tłokiem żeby równo siedział i zmierzyłem tą taką szparę na zamku w pierścieniu, gdzie pierścień jest jakby przecięty w tym miejscu. Ale pierścień powinien być złączony jak go wsadzę w cylinder czy powinna być minimalna przerwa?
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Piston ring end gap
– Insert pisto ring into the cylinder and adjust. Piston ring must be approx. 10 mm (0.5 in) from top of cylinder.
– The end gap B can now be checked which a feeler gauge.
End gap max. 0.40 mm (0.015 in)
– Insert pisto ring into the cylinder and adjust. Piston ring must be approx. 10 mm (0.5 in) from top of cylinder.
– The end gap B can now be checked which a feeler gauge.
End gap max. 0.40 mm (0.015 in)
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Ja bym nie zawracał sobie głowy tym pierścieniem.
Tak czy siak, jak tłok będzie zużyty to musisz wymienić go razem z pierścieniami, a jeżeli tłok będzie ok to zakładaj stare i ma grać, skoro tłok się jeszcze na nich nie zużył.
Tak czy siak, jak tłok będzie zużyty to musisz wymienić go razem z pierścieniami, a jeżeli tłok będzie ok to zakładaj stare i ma grać, skoro tłok się jeszcze na nich nie zużył.
-
Autor tematuNorbuś
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: czw, 22 mar 2012, 17:10
- Motocykl: Crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Tak jak trak napisał, jeżeli dobrze przetłumaczyłem to maksymalna różnica(przerwa) pomiędzy jednym, a drugim końcem pierścienia w cylindrze(tak sie domyślam) 0.4mm, czyli tyle ile mam. Jak już rozebrałem cylinder to co za problem wymienić. Tłok ma prążki po bokach, a na górze tylko "nagar" się zrobił
Zapraszam do mojej galerii viewtopic.php?f=14&t=26016
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Oddaj do pomierzenia cylinder i wymien tłok.
Jak chcesz polatac dłużej na tłoku to kup kuty i możesz sie pokusić o założenie wersji z 2 pierscieniami.
I nie ma sie co podniecac, ze 2 pierścienie zamulaja silnik, obecnie mam założony tłok wossnera na 2 pierscieniach i jest ok.
Jak chcesz polatac dłużej na tłoku to kup kuty i możesz sie pokusić o założenie wersji z 2 pierscieniami.
I nie ma sie co podniecac, ze 2 pierścienie zamulaja silnik, obecnie mam założony tłok wossnera na 2 pierscieniach i jest ok.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Mam pytanko odnośnie pasowania tłoków do cylindrów.
W skuterze miałem tak, że kupowałem tłok o oznaczeniu 40.20 i na tyle warsztat robił mi szlif.
Tutaj do mojego motocykla wymiar tłoka podawany jest następująco: 56,94 mm
i teraz pytanie - czy to jest rozmiar tłoka, czy wymiar na jaki ma być zrobiony szlif, tak jak to miało miejsce w tłokach od skuterów.
Z góry dzięki.
W skuterze miałem tak, że kupowałem tłok o oznaczeniu 40.20 i na tyle warsztat robił mi szlif.
Tutaj do mojego motocykla wymiar tłoka podawany jest następująco: 56,94 mm
i teraz pytanie - czy to jest rozmiar tłoka, czy wymiar na jaki ma być zrobiony szlif, tak jak to miało miejsce w tłokach od skuterów.
Z góry dzięki.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 156
- Rejestracja: sob, 20 cze 2009, 17:38
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Witam! Zależy od producenta tłoka, większość podaje wymiar tłoka, np Wossner jeśli podaje 56,94mm tzn., że tłok ma taki wymiar, a luz montażowy dla twojego motocykla to 0,06mm, czyli cylinder musi mieć średnicę 57mm
Części i akcesoria cross/enduro w dobrych cenach! Jesteś zainteresowany pisz:
GG: 4716812 lub PW
GG: 4716812 lub PW
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
a nie za mały ten luz ? Wydaje się być bardzo ciasny, muszę zerknąć do serwisówki, której jeszcze nie znalazłem
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 49
- Rejestracja: śr, 5 wrz 2012, 21:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pasowanie tłoka.
Jak się nie chcesz wkur i zjeździć pół światu w celu pomiaru cylindra jak ja to ci radze wysłać np do motor techu i tam panowie ci dobiorą tłok nikt nie mówi że musisz wstawiać tuleji ,ja jezdziłem do różnych magików którzy mierzyli suwmiarką musisz oddać w dobre ręce gdzie ci zmierzą na różnych poziomach średnicówką, choć jak byłem w serwisie ktmu to mi tak zmierzyli ze tłoki stary i nowy wyszedł szerszy od dziury cylindra ,wyslij do mt pomierzą ci jak będzie trzeba to zrobią szlif(tuleja) honowanie (nikasil) i dobiorą tłoka a zapłacisz nawet trochę mniej jak w innych sklepach-najszybsza i najtańsza droga moim zdaniem.