CRF 250R odpalanie

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: Konrad324 » ndz, 24 lut 2013, 02:37

Na zimnym Odkręcasz kranik, odczekujesz chwile, kilka ruchów manetką gazu do końca tak z 5 razy przynajmniej, włączasz ssanie, kopiesz aż zapali po kilku kopnięciach już powinna gadać jak nie chce to znowu manetką ruszasz jak nie odpala to znaczy że gaźnik zatkany lub źle wyregulowany. Ja tak zawsze robię i zawsze pali, bez żadnych zabaw w ustawianie tłoka.

marko0
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 20 mar 2012, 06:33
Motocykl: CRF 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: marko0 » ndz, 24 lut 2013, 07:57

Witam , mam CRF z 05r ,cały poprzedni rok walczyliśmy z odpalaniem . Teraz mam dwie dysze 175 i168 zakładam gdy jest ciepło lub zimno inne ustawienie iglicy tak jak przewiduje serwisówka i regulacja składu mieszanki ----jest pięknie :D

Autor tematu
xenon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: pn, 16 kwie 2012, 14:37
Motocykl: CRF 250R '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok / Supraśl
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: xenon » ndz, 24 lut 2013, 11:01

ja ustawilem gaźnik zgodnie z serwisowką i pali mi teraz bez problemu. Przyzwyczailem sie już do ustwiania tłoka w GMP i nie ma ze nie zapali.

dymek_yz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: sob, 28 sty 2012, 09:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: dymek_yz » ndz, 24 lut 2013, 13:40

@ Majster128@ Zawory sprawdzałem 2 razy w tym miesiącu i nie wymagały regulacji, wszystko było idealnie tak jak książka pisze :) Ale nie zaglądałem nigdy do gaźnika, jutro go wyczyszczę i wyreguluję zgodnie z serwisówką .
@Konrad324@ Próbowałem tak jak piszesz, ale zaraz ją zalewa i strzela w gaźnik, dopiero gdy przechylę moto tak żeby benzyna z gaźnika wyleciała, to wtedy coś pomału łapie.
Jutro zajrzę do tego nieszczęsnego gaźnika i napisze jakie będą efekty.

kamilbobek1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: pt, 30 wrz 2011, 12:58
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka, Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: kamilbobek1 » ndz, 24 lut 2013, 20:48

Ten model tak ma bo jest na jednym wałku rozrządu, więcej go pokopiesz niż pojeździsz. Zobacz ten gaźnik, najszybciej to bd musiał zmienić dyszę powietrza i wyregulować, jak zawory ok to zostaje tylko gaźnik.
Keep The Gas !!! Tylko pierwszy ma czyste gogle;)
,,Moja pasja to codzienne treningi,
Nauka techniki, taktyki, tarcze i sparingi."

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: Konrad324 » ndz, 24 lut 2013, 21:00

kamilbobek1 pisze:Ten model tak ma bo jest na jednym wałku rozrządu,
No i co w tym złego ?? Według mnie jeden wałek w takim motorze ma same zalety i przy prawidłowo ustawionym gaźniku CRFa pali zawsze od strzała.

kamilbobek1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: pt, 30 wrz 2011, 12:58
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka, Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: kamilbobek1 » ndz, 24 lut 2013, 21:44

Skoro zalety to czemu wszyscy piszą, że mają problemy z odpalaniem? Ciągle się dzieje coś z zaworami przez ten jeden wałek.
Keep The Gas !!! Tylko pierwszy ma czyste gogle;)
,,Moja pasja to codzienne treningi,
Nauka techniki, taktyki, tarcze i sparingi."

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: piotrgurski » ndz, 24 lut 2013, 22:21

kamilbobek1 pisze:Skoro zalety to czemu wszyscy piszą, że mają problemy z odpalaniem? Ciągle się dzieje coś z zaworami przez ten jeden wałek.

Ale Ty za przeproszeniem pie......sz :!: Dowiedz się lepiej jak to jest naprawdę z tymi zaworami i dlaczego niby siadają zwłaszcza prawy chociaż moim ssącym udało się przejechać 200 mth, a potem wypisuj głupoty że to przez ten jeden walek. Moim zdaniem to same plusy.

- nie jest wymagane podanie oleju do głowicy pod ciśnieniem
- nie zaciera się ten wałek jak w np YZF i głowica na śmieci
- prostsza i szybsza regulacja zaworów
- mniej rozbudowany silnik prościej go wyjąć, rozebrać itp

A tak dla twojej informacji to zawory siadają bo jest za słabe ich chłodzenie i odprowadzenie ciepła.
Co do odpalania to widać życie pokazało że czysty gaznik, prawidłowa świeca i maszyna chodzi jak ta lala.
Moja CRF generalnie z odpalaniem nie robiła problemu ale trzeba jednak trochę wyczucia, jak ktoś podchodził i kopal to żeby odpalić jak dwusuwa to powodzenia.
ADV/Adventure

kamilbobek1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: pt, 30 wrz 2011, 12:58
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka, Podlaskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: kamilbobek1 » ndz, 24 lut 2013, 23:07

Ja tu nie chcę się z nikim kłócić i wymądrzać, z tym co napisałeś zgodzę się z Tobą, ale miałem crf 250 i nie byłem zadowolony z jej. Wiem o tym, że jeden wałek ma zalety, ale ma i wady. Dużo ludzi narzekała na odpalanie tego sprzętu i jest to po części wina pojedynczego wałka, ale nie bd tu nabijać postów bez sensu, możesz napisać na pw chętnie o tym pogadam pzdr ;)
Keep The Gas !!! Tylko pierwszy ma czyste gogle;)
,,Moja pasja to codzienne treningi,
Nauka techniki, taktyki, tarcze i sparingi."

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: piotrgurski » ndz, 24 lut 2013, 23:17

Nie no jasne że nikt nie chcę się kłócić ale powiedz i wyjaśni mi proszę jaki wpływ na odpalanie lub zużycie zaworów ma pojedynczy wałek rozrządu :?:
ADV/Adventure

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: tomasz12 » ndz, 24 lut 2013, 23:28

Najważniejszej różnicy, pomiędzy silnikiem z pojedynczym wałkiem a dwoma wałkami, jeszcze nikt nie podał. A jest ona dosyć istotna i wyczuwalna w japońskich motocyklach, no chłopaki skupcie się... :D

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250R odpalanie

Post autor: SEBOOL » pn, 25 lut 2013, 07:57

Prawda jest taka że żaden motor (mówie tu o pełnych seriach) nie "ciągnie" na górnych obrotach jak honda a to właśnie dzięki zastosowaniu jednego wałka.
Osobiście oblatałem pare crf 250 i nie ma żadnej zasady do zaworów, chodź po swoich obserwacjach zauważyłem, że najlepszym co można dla nich zrobić to regularnie bez wyjątków wymieniać filtr powietrza bez odkładania tej czynności na kolejny trening. Zrobiłem 127 mth na zaworach i motor poszedł do klienta jestem pewien że jeszcze sporo polatały.

Do autora tematu:
Wyczyść ten gaźnik i zobaczymy co będzie dalej...

pozdr brap
RS SERWIS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”