cr 250 co się stało

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
jadak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: czw, 5 lip 2012, 10:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

cr 250 co się stało

Post autor: jadak » czw, 19 lip 2012, 21:35

witam dziś podczas jazdy padło mi coś w silniku stało to się przy hamowaniu wiec na nie dużej prędkości, silnik zgasł, skrzynia biegów działa normalnie ale na biegu koło nie przeskoczy, kopka jest tak samo zblokowana. Wydaje mi się że to coś z korbą lub tłokiem. Mieszanka była dobra, olej w skrzyni w normie to samo z płynem chłodniczym. Silnik był miesiąc temu po kapitalnym remoncie, fakt że dostawał u mnie dobrze po dupie i to codziennie najmniej półtorej godziny, ale i tak trochę szybko taka usterka co wy o tym myślicie?
Jutro z rana siądę do niej i zobaczę co tam się stało w silniku.

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: Mohus » czw, 19 lip 2012, 23:12

Czyli według twojego opisu zrobiłeś 45 godzin, więc nie jest to tak mało. Bez rozebrania to i tak się nic nie dowiesz . Zdejmiesz cylek i sie wszystko okaże

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: Majster128 » czw, 19 lip 2012, 23:49

To ja obstawiam blachy na wale.

Awatar użytkownika
aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: aju125 » pt, 20 lip 2012, 07:55

czy usterka blach na wale to jakaś plaga w CRkach? :? ja też miałem to...
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: Majster128 » pt, 20 lip 2012, 17:04

To jeden z elementow, na ktorych wykładają sie macherzy. Mowię o zmianie korby.

Awatar użytkownika
Autor tematu
jadak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: czw, 5 lip 2012, 10:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: jadak » pt, 20 lip 2012, 17:59

A więc tak silnik wyciągnięty, boczny karter od strony sprzęgła zdjęty, sprawa się naprawiła ale po kolei.
Rozbierałem silnik od góry ale tłok cały, cylinder nieuszkodzony bez ryski, korba cała, wał tak samo. Myślałem że to może coś z tłokiem jeżeli nie chce przeskoczyć ale cylinder zszedł bezproblemowo tak jak powinien, korba dalej nie chciała się przekręcić, już myślałem że może się wał zatarł na łożyskach, ale po odkręceniu bocznego kartera zobaczyłem że śruba na głównym wale na zębatce była już prawie do końca odkręcona, mniejsza z tym będzie trzeba ja mocniej dokręcić, całe szczescie ze nie wypadła i nie narobiła gorszego bigosu. Ale o dziwo po odkręceniu kartera korba zaczęła się normalnie bezproblemowo kręcić czyli łożyska odpadają, Myślę że może odłamał się kawałek wału i zblokował korbę a gdy przekręciłem silnik to to się przesunęło i korba się kręci. Nie mam pojęcia co to jutro będę go połowił i wtedy bedzię wszystko jasne na razie się ciesze że cylinder, tłok i korba są całe, zobaczymy co jutro się pokarze po rozpołowieniu.
Aha jak na razie jedyne co do wymiany to przednia zębatka dopiero dziś zobaczyłem że wyłamało jej wszystkie zęby, jak zblokowało silnik to łańcuch musiał jeszcze parę razy po tej zębatce przejechać no nic dziś zamówię nową.

Awatar użytkownika
krzysiek16-18
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: wt, 7 gru 2010, 17:12
Motocykl: tm80 yzf 250 cr 250 crf 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: krzysiek16-18 » ndz, 22 lip 2012, 21:21

wywal te blachy i będzie po problemie. Ja ten temat przerobiłem , motocykl po zdemontowaniu blach ma odczuwalną utratę mocy ale w jeździe to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: sebek1516 » ndz, 22 lip 2012, 22:26

Strata mocy? T chyba tobie nie tylko blachy wyciagneli. Kumpel mowil ze lepiej mu zaczal chodzic, tzn charakterystyka,bardziej jadowity ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Autor tematu
jadak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: czw, 5 lip 2012, 10:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: jadak » wt, 24 lip 2012, 20:09

A więc żeby rozchwiać wątpliwości przyczyną był tłok, nie wiem dlaczego ale musiał nie zdążyć oddać ciepła i zblokował się ale delikatnie bo już przy zdejmowaniu cylindra sam puścił, jest jeszcze w dobrym stanie bo nie dawno był wymieniany więc został lekko przetarty papierem i dalej powędrował do silnika. Moto już prawie złożone mam nadzieje że będzie dalej dobrze latał jak wcześniej.
Nie potrzebnie rozpoławiałem silnik, bo przez to że ten tłok tak sam wyszedł odrazu na początku zdyskwalifikowałem że mógł spuchnąć, dopiero po rozpołowieniu przyjzałem mu się lepiej.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3253
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: Majster128 » wt, 24 lip 2012, 22:00

Raz zatarty tłok nie nadaje się już do eksploatacji.

Awatar użytkownika
aju125
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 261
Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: cr 250 co się stało

Post autor: aju125 » wt, 24 lip 2012, 22:50

słuchaj majstra :!: to nie simson czy komarek że papierem jechało się tłok i jeździł dalej.
Jak taki tłok miałem wstawiony w jedną CRkę, efekt był taki że tuleja poszła do szlifowania a motor z tym tłokiem i tak nie oddawał tyle mocy co trzeba
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”