KTM co rzucił palenie
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM co rzucił palenie
EXC 520, w niedzielę jeździłem po błocie i wodzie, ale nie było żadnych problemów, przelatał 80km, potem mycie, odpalił bez problemów i dojazd czystym do garażu.
Dziś nie chce odpalić.
-wyregulowałem zawory :były trochę za ciasno, ale to już był ich czas, więc po regulacji byłem pewien, że zapali, nie zapalił
-sprawdziłem iskrę :jest
-wymieniłem świecę
-próbowałem odpalać bez filtra powietrza, żeby miał więcej powietrza
-odpalałem ze ssaniem, bez, przedmuchiwałem na wciśniętym deko co jakiś czas nic
-wyjąłem gaźnik całego wymyłem i przedmuchałem dysze (było kilka ziaren piasku i kropla wody pływająca w komorze pływaka ale bez tragedii)
nic nie pomogło
paliwo jest, kranik działa, silnik w dobrej kondycji bo niedawno wymieniony tłok, korba, łancuszek, 4 zawory ze spręzynami i stator.
jakieś podpowiedzi ?
Dziś nie chce odpalić.
-wyregulowałem zawory :były trochę za ciasno, ale to już był ich czas, więc po regulacji byłem pewien, że zapali, nie zapalił
-sprawdziłem iskrę :jest
-wymieniłem świecę
-próbowałem odpalać bez filtra powietrza, żeby miał więcej powietrza
-odpalałem ze ssaniem, bez, przedmuchiwałem na wciśniętym deko co jakiś czas nic
-wyjąłem gaźnik całego wymyłem i przedmuchałem dysze (było kilka ziaren piasku i kropla wody pływająca w komorze pływaka ale bez tragedii)
nic nie pomogło
paliwo jest, kranik działa, silnik w dobrej kondycji bo niedawno wymieniony tłok, korba, łancuszek, 4 zawory ze spręzynami i stator.
jakieś podpowiedzi ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KTM co rzucił palenie
A zaplon masz dobrze ustawiony?
Nie przedstawił sie?
Nie przedstawił sie?
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM co rzucił palenie
zasłoń ręką dolot powietrza tu gdzie gażnik zasysa i powinien zapalić
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM co rzucił palenie
Nie wiem jak się ustawia zapłon w EXC, skoro tam po prostu na kole zamachowym, jest wypustka, która kiedy przechodzi koło czujnika, inicjuje zapłon.
Być może na tym czujniku jest jakaś regulacja, nie wiem.
Tłok był wymieniany, ale z racji że było to robione w autoryzowanym serwisie KTM, mieli do wyboru tylko oryginał ELKO którego dostępne są tylko 2 selekcje, wsadzili drugą, ale być może po 10 latach selekcja nikasilu wymagała wiekszego tłoka, czy wręcz regeneracji, co mogło odbić się na kompresji.
Czy jest mozliwe, że kompresja tak spadła , że nie jest w stanie odpalić na zimno ?
( przejechałem 1500km od remontu, na ciepłym palił dobrze i miał moc, na zimno faktycznie zawsze cięzej odpalał)
Jaka wartość kompresji jest graniczna do odpalenia mieszanki ?
Czy jeśli wleje trochę oleju przez świecę i odpali, to znaczy, że problemem jest własnie trzymanie cisnienia na tłoku ?
Czy podczas pomiaru cisnienia autodekomprezator nie będzie fałszował wyniku ?
Być może na tym czujniku jest jakaś regulacja, nie wiem.
Tłok był wymieniany, ale z racji że było to robione w autoryzowanym serwisie KTM, mieli do wyboru tylko oryginał ELKO którego dostępne są tylko 2 selekcje, wsadzili drugą, ale być może po 10 latach selekcja nikasilu wymagała wiekszego tłoka, czy wręcz regeneracji, co mogło odbić się na kompresji.
Czy jest mozliwe, że kompresja tak spadła , że nie jest w stanie odpalić na zimno ?
( przejechałem 1500km od remontu, na ciepłym palił dobrze i miał moc, na zimno faktycznie zawsze cięzej odpalał)
Jaka wartość kompresji jest graniczna do odpalenia mieszanki ?
Czy jeśli wleje trochę oleju przez świecę i odpali, to znaczy, że problemem jest własnie trzymanie cisnienia na tłoku ?
Czy podczas pomiaru cisnienia autodekomprezator nie będzie fałszował wyniku ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematuMarcel111
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM co rzucił palenie
przyczyna odkryta, jak ustawiałem zawory, to autodekompresator mi podparł wydechowe (fakt, że były zadziwiającą ciasne od ostatniej regulacji), więc jak ustawiłem 0,15 z dekomprezatorem to bez było znacznie więcej i nie palił.
swoją drogą jestem ciekaw jak się ustrzec na przyszłość, tego, że przy regulacji załączy się autodeko ?
swoją drogą jestem ciekaw jak się ustrzec na przyszłość, tego, że przy regulacji załączy się autodeko ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125