Strona 1 z 1

KTM co rzucił palenie

: śr, 18 lip 2012, 00:41
autor: Marcel111
EXC 520, w niedzielę jeździłem po błocie i wodzie, ale nie było żadnych problemów, przelatał 80km, potem mycie, odpalił bez problemów i dojazd czystym do garażu.

Dziś nie chce odpalić.
-wyregulowałem zawory :były trochę za ciasno, ale to już był ich czas, więc po regulacji byłem pewien, że zapali, nie zapalił
-sprawdziłem iskrę :jest
-wymieniłem świecę
-próbowałem odpalać bez filtra powietrza, żeby miał więcej powietrza
-odpalałem ze ssaniem, bez, przedmuchiwałem na wciśniętym deko co jakiś czas nic
-wyjąłem gaźnik całego wymyłem i przedmuchałem dysze (było kilka ziaren piasku i kropla wody pływająca w komorze pływaka ale bez tragedii)

nic nie pomogło

paliwo jest, kranik działa, silnik w dobrej kondycji bo niedawno wymieniony tłok, korba, łancuszek, 4 zawory ze spręzynami i stator.

jakieś podpowiedzi ?

Re: KTM co rzucił palenie

: śr, 18 lip 2012, 07:52
autor: trak
A zaplon masz dobrze ustawiony?
Nie przedstawił sie?

Re: KTM co rzucił palenie

: śr, 18 lip 2012, 08:22
autor: andrzej555
zasłoń ręką dolot powietrza tu gdzie gażnik zasysa i powinien zapalić

Re: KTM co rzucił palenie

: śr, 18 lip 2012, 10:49
autor: Marcel111
Nie wiem jak się ustawia zapłon w EXC, skoro tam po prostu na kole zamachowym, jest wypustka, która kiedy przechodzi koło czujnika, inicjuje zapłon.

Być może na tym czujniku jest jakaś regulacja, nie wiem.

Tłok był wymieniany, ale z racji że było to robione w autoryzowanym serwisie KTM, mieli do wyboru tylko oryginał ELKO którego dostępne są tylko 2 selekcje, wsadzili drugą, ale być może po 10 latach selekcja nikasilu wymagała wiekszego tłoka, czy wręcz regeneracji, co mogło odbić się na kompresji.

Czy jest mozliwe, że kompresja tak spadła , że nie jest w stanie odpalić na zimno ?

( przejechałem 1500km od remontu, na ciepłym palił dobrze i miał moc, na zimno faktycznie zawsze cięzej odpalał)

Jaka wartość kompresji jest graniczna do odpalenia mieszanki ?

Czy jeśli wleje trochę oleju przez świecę i odpali, to znaczy, że problemem jest własnie trzymanie cisnienia na tłoku ?

Czy podczas pomiaru cisnienia autodekomprezator nie będzie fałszował wyniku ?

Re: KTM co rzucił palenie

: pt, 20 lip 2012, 20:53
autor: Marcel111
przyczyna odkryta, jak ustawiałem zawory, to autodekompresator mi podparł wydechowe (fakt, że były zadziwiającą ciasne od ostatniej regulacji), więc jak ustawiłem 0,15 z dekomprezatorem to bez było znacznie więcej i nie palił.

swoją drogą jestem ciekaw jak się ustrzec na przyszłość, tego, że przy regulacji załączy się autodeko ?