DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

KTM co rzucił palenie

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Status : Offline

KTM co rzucił palenie

Post autor: Marcel111 » śr, 18 lip 2012, 00:41

EXC 520, w niedzielę jeździłem po błocie i wodzie, ale nie było żadnych problemów, przelatał 80km, potem mycie, odpalił bez problemów i dojazd czystym do garażu.

Dziś nie chce odpalić.
-wyregulowałem zawory :były trochę za ciasno, ale to już był ich czas, więc po regulacji byłem pewien, że zapali, nie zapalił
-sprawdziłem iskrę :jest
-wymieniłem świecę
-próbowałem odpalać bez filtra powietrza, żeby miał więcej powietrza
-odpalałem ze ssaniem, bez, przedmuchiwałem na wciśniętym deko co jakiś czas nic
-wyjąłem gaźnik całego wymyłem i przedmuchałem dysze (było kilka ziaren piasku i kropla wody pływająca w komorze pływaka ale bez tragedii)

nic nie pomogło

paliwo jest, kranik działa, silnik w dobrej kondycji bo niedawno wymieniony tłok, korba, łancuszek, 4 zawory ze spręzynami i stator.

jakieś podpowiedzi ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Status : Offline

Re: KTM co rzucił palenie

Post autor: trak » śr, 18 lip 2012, 07:52

A zaplon masz dobrze ustawiony?
Nie przedstawił sie?
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 823
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Status : Offline

Re: KTM co rzucił palenie

Post autor: andrzej555 » śr, 18 lip 2012, 08:22

zasłoń ręką dolot powietrza tu gdzie gażnik zasysa i powinien zapalić
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Status : Offline

Re: KTM co rzucił palenie

Post autor: Marcel111 » śr, 18 lip 2012, 10:49

Nie wiem jak się ustawia zapłon w EXC, skoro tam po prostu na kole zamachowym, jest wypustka, która kiedy przechodzi koło czujnika, inicjuje zapłon.

Być może na tym czujniku jest jakaś regulacja, nie wiem.

Tłok był wymieniany, ale z racji że było to robione w autoryzowanym serwisie KTM, mieli do wyboru tylko oryginał ELKO którego dostępne są tylko 2 selekcje, wsadzili drugą, ale być może po 10 latach selekcja nikasilu wymagała wiekszego tłoka, czy wręcz regeneracji, co mogło odbić się na kompresji.

Czy jest mozliwe, że kompresja tak spadła , że nie jest w stanie odpalić na zimno ?

( przejechałem 1500km od remontu, na ciepłym palił dobrze i miał moc, na zimno faktycznie zawsze cięzej odpalał)

Jaka wartość kompresji jest graniczna do odpalenia mieszanki ?

Czy jeśli wleje trochę oleju przez świecę i odpali, to znaczy, że problemem jest własnie trzymanie cisnienia na tłoku ?

Czy podczas pomiaru cisnienia autodekomprezator nie będzie fałszował wyniku ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Awatar użytkownika
Autor tematu
Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Status : Offline

Re: KTM co rzucił palenie

Post autor: Marcel111 » pt, 20 lip 2012, 20:53

przyczyna odkryta, jak ustawiałem zawory, to autodekompresator mi podparł wydechowe (fakt, że były zadziwiającą ciasne od ostatniej regulacji), więc jak ustawiłem 0,15 z dekomprezatorem to bez było znacznie więcej i nie palił.

swoją drogą jestem ciekaw jak się ustrzec na przyszłość, tego, że przy regulacji załączy się autodeko ?
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”