jaki zawór stalowy czy tytanowy??

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
zubinio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 6 kwie 2007, 21:18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

jaki zawór stalowy czy tytanowy??

Post autor: zubinio » śr, 11 kwie 2007, 17:16

Witam Ostatnio w mojej rm-z 04r poszedł zawór i popiepszył całą głowice do wymiany są wszystkie zawory i nie wiem jakie teraz założyć najlepsze byłyby chyba tytanowe ale koszt jednego to ponad 300 zł zastanawiam sie nad stalowymi koszt ok 150 zł ale nie wiem jaka jest ich żywotność prosze Was o opinie i pozdrawiam!

Pacian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacian » śr, 11 kwie 2007, 18:23

Najlepiej o stalowkach jest chyba Barry poinformowany poczekaj az sie zjawi ,a na marginesie ciekaw jeste kiedy te tytanowe potanieja bo narazie to KTM ma tylko stalowe i slusznie chyba.

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 11 kwie 2007, 18:46

Noo jestem :wink:


Prawda jest taka, że co orginał to orginał i z tym nie ma co dyskutować.
Napewno tytan jest lepszy od jakichś zamienników stalowych ale właśnie w gre wchodzą koszta i wytrzymałoś.

Wpadłem na te zawory stalowe czytając forum CRF's Only i tam wielu użytkowników z USA powkładało właśnie "stalówki" i byli z tego rozwiązania zadowoleni, to ja też zaryzykowałem.

Przedstawiciel niemieckiej firmy tuningowej, która produkuje takie kity twierdził, że stalowy zawór będzie chodził dobrze jeśli się założy odpowiednią pod jego wagę sprężynę. (może mnie naciągał)
W moim przypadku były to 2 sprężyny na jeden zawór, wchodzące jedna w drugą.
I te sprężyny były wiele droższe niż sam zawór stalowy.
Oczywiście chodzi tylko o zawory ssące bo wydechowe nadal są ze stali.

Po wymianie luz korygowałem raz po około 40mh wedłuh licznika mh.

Moi koledzy zakładali same zawory (bez zmiany sprężyn) twierdzili, że czuć jakby silnik odrobine gorzej się wkręcał przy bardzo wysokich obrotach.
Ja nie zauważyłem czegoś podobnego ale to być może dla tego,
że nie wykorzystywałem potencjału 60 konnego silnika w 450 :oops:

Niestety przy takim rozwiązaniu (cięższy zawór+mocniejsza sprężyna) nieco szybciej zużywa się łańcuszek rozrządu i napinacz.
Dlatego w USA zamiast seryjnych napinaczy w któych luz korygowany jest sprężyną zakłąda się regulowane ręcznie ale RMZ ma chyba właśnie takie w serii.


Niestety nie wiem jak taki patent będzie wpływał na 2504T gdzie już się te silniczki mocniej kręci.
Jeśli przyjdzie pora na taką wymianę w mojej nowej CRF 250R to chyba pozostane jednak przy tytanie.
Podobno w nowszych modelach te zawory zużywają się wolniej więc mam nadzieję, że wcześniej zmienię moto. :wink:


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

Autor tematu
zubinio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 6 kwie 2007, 21:18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: zubinio » śr, 11 kwie 2007, 21:09

Witam! Dzisiaj zawiozłem głowice do fachowca wszystko da sie zrobić! Zawory zakładam stalowe głównie ze względu na koszta i tak jak mówiłeś "BaRy" na jeden zawór stalowy przypadaja dwie sprężyny. Koszt jednego zaworu stalowego to 150zł czyli różnica między tytanami a stalowymi to 800zł więc koszta mówią same za siebie!

FIC
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: FIC » pn, 7 maja 2007, 16:25

Zamowilem stalowe zawory do hondy crf450 ,04 napisze jak sie na tym jezdzi podobno nie czuc roznicy,ale cena jest kusząca 150 zł razem z uszczelniaczami i sprezynami wiec sprobuje.pzdr
CRF 450

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”