CRF 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
lechopay
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 5 kwie 2010, 15:35
Motocykl: Yamaha YZ 80
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

CRF 250

Post autor: lechopay » wt, 10 lip 2012, 20:00

Witam :D

Za rok przymierzam się do kupna CRF 250. I tu moje pytanie, jeśli trafie i kupie zadbana sztukę i będę co :
- 10 mth wymieniał filtr oleju i filtr powietrza
- 10/15 mth regulował zawory
-10 mth wymieniał olej w silniku i skrzyni
- 80 mth tłok

To polatam troche bez żadnych większych kosztów ( o ile coś się nie sypnie....). ? Bo teraz śmigam na YZ 80 i planuje pzesiaść się na 250 4T :finga:

miniminix123
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 237
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: miniminix123 » wt, 10 lip 2012, 21:13

lechopay pisze:Witam :D

Za rok przymierzam się do kupna CRF 250. I tu moje pytanie, jeśli trafie i kupie zadbana sztukę i będę co :
- 10 mth wymieniał filtr oleju i filtr powietrza
- 10/15 mth regulował zawory
-10 mth wymieniał olej w silniku i skrzyni
- 80 mth tłok

To polatam troche bez żadnych większych kosztów ( o ile coś się nie sypnie....). ? Bo teraz śmigam na YZ 80 i planuje pzesiaść się na 250 4T :finga:
Raczej polatasz jak będziesz robił tak jak piszesz.
Sprowadzam czesci z usa moge pomóc

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: Mohus » wt, 10 lip 2012, 21:41

Niby wszystko ok, ale filtr powietrza wymianie się/czyści co każdą jazde jeśli nie chcesz co te 80mth razem z tłokiem robić zaworów

Autor tematu
lechopay
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pn, 5 kwie 2010, 15:35
Motocykl: Yamaha YZ 80
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: lechopay » śr, 11 lip 2012, 11:03

No ma się rozumieć czyszczenie filtra co jazdę :D
Ale jeśli ktoś dba o taką 250 w 4 paku to różnica między utrzymaniem 125 2T a 250 4T nie jest chyba aż tak wielka, bo o i to trzeba dbac...

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: tobiasz86 » śr, 11 lip 2012, 11:31

Ale jeśli ktoś dba o taką 250 w 4 paku to różnica między utrzymaniem 125 2T a 250 4T nie jest chyba aż tak wielka, bo o i to trzeba dbac..
biorąc pod uwagę też koszty paliwa, to rzeczywiście koszty utrzymania są zbliżone.
Zadbana sztuka to rozumie, że było robione wszystko na czas. Ale mało prawdopodobne aby ktoś Ci sprzedał po remoncie wiec po kupnie trzeba się nastawić jeszcze na wydatki.

cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: cichy929 » pt, 27 lip 2012, 17:34

Jeszcze zawory i łąńcuszek co jakieś 120mth.
A no i kosz sprzęgłowy itp.
Ale nie daj się oszukać, to i tak jest taniej.

Ja się naczytałem o niskich kosztach utrzymania 2t i przesiadłem się na setę.
Okazało się, że jest sporo droższa w utrzymaniu i w dodatku nie mogę się przemóc, żeby wrócić do 4t, bo lepiej mi się nią jeździ.
Tragedia.
W tym 2t co chwila trzeba zmieniać tłoki i korby, a i cylinder też jakoś strasznie krótko wytrzymuje, może na jakiś kiepski trafiłem, ale czeski nicalis wytrzymał trochę ponad 50mth, a w 4t 4 tłoki po 80mth wytrzyma.
W dodatku ten cylinder jest sporo droższy.
Teraz mam dylemat, szprzedawać, czy kupiń nowy cylinder w nadziei, że wytrzyma dłużej.
No i jeszcze ten olej do mieszanki, podobno tylko mtul 800v jest dobry.

katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: katecheta122 » pt, 27 lip 2012, 18:40

cichy929 pisze:Jeszcze zawory i łąńcuszek co jakieś 120mth.
A no i kosz sprzęgłowy itp.
Ale nie daj się oszukać, to i tak jest taniej.

Ja się naczytałem o niskich kosztach utrzymania 2t i przesiadłem się na setę.
Okazało się, że jest sporo droższa w utrzymaniu i w dodatku nie mogę się przemóc, żeby wrócić do 4t, bo lepiej mi się nią jeździ.
Tragedia.
W tym 2t co chwila trzeba zmieniać tłoki i korby, a i cylinder też jakoś strasznie krótko wytrzymuje, może na jakiś kiepski trafiłem, ale czeski nicalis wytrzymał trochę ponad 50mth, a w 4t 4 tłoki po 80mth wytrzyma.
W dodatku ten cylinder jest sporo droższy.
Teraz mam dylemat, szprzedawać, czy kupiń nowy cylinder w nadziei, że wytrzyma dłużej.
No i jeszcze ten olej do mieszanki, podobno tylko mtul 800v jest dobry.
Zainwestuj w lepszej jakości nicasil(taki za ok. 1000zł),lub kup nowy cylinder tak jak piszesz a przy dobrym użytkowaniu wytrzyma 2-3 jak nie więcej tłoków od tego czeskiego.
Olej ważne aby spełniał normy,poczytaj sobie tematy o olejach do 2t,dobry będzię Midland,Castrol itp. które nie kosztują więcej jak 40zł za litr.
Także nie ma aż tak wielkiej tragedi ;)

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: kamil250 » sob, 28 lip 2012, 02:12

Na samych tłokach i cylindrach się nie jeździ. Motocykl ma też inne części które się zużywają nikt nie wspomniał o korbie, łożyskach wału, kół a co najważniejsze pro-linka czy wahacza, które najszybciej szlak trafia. Główka ramy jest bardziej żywotna. Do tego klocki hamulcowe, opony, manetki, itd i koszt się sumują. A jeśli ktoś lata crossówką, gdzie stosuje się mieszankę 1:32 w przypadku motocykli o których mowa (wyczynowe 2t) to lepiej nich kupi sobie więcej oleju (dużo się opłaca :D) Castrol R2 30zł midland micro 20zł z groszem za litr wychodzi. Zależy jeszcze jak kto dba o moto ale mi idzie więcej kasy na części jak na pb95 :wink:
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: cichy929 » sob, 28 lip 2012, 09:24

Olej motula do 2t kosztuje 70zł/1l
Może jakby korbe zmieniać co trzeci tłok, albo jak czuć, że ma już delikatny luz to nie byłoby takie tragedii.
W końcu i tak zaglądam do silnika co 15-20mth przy wymianie tłoka.
Nie zmieni to jednak faktu, że 4t i tak wychodzi taniej.

A wracając do tematu CRF na motox jest ciekawy artykuł o tym motocyklu.
Nie jest to najtańsze w utrzymaniu 4t, bo podobno zawory wymienia się częściej niż w innych.
Znowu yamaha ma o 1/3 więcej zaworów ssących.
Pamiętaj też o tym, że przypadku motocykla innego niż crf musisz mieć pewność jego stanu.
Wynika to z faktu, że jeżeli ktoś zaniedbał wymiany oleju i silnik jest już lekko przytarty, to w crf wystarczy wymienić tłok i cylinder, ewentualnie wałek, a w pozostałych to będą dwa wałki i głowica.
Tak więc koszty nieporównywalnie większe.

katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: katecheta122 » sob, 28 lip 2012, 10:58

A ty dalej swoje z tym motulem,Kamil napisał jakie są dobre i tanie oleje do 2t,wychodzą 3 razy taniej a raczej nic złego się nie stanie.Tłok maksymalnie wymienia się w 125 2t co 30mth więc też jest ok.Jakbyś sobie to trochę inaczej policzył to 2t wychodzi podobnie do 4t i dużej różnicy nie ma.No i jak Ci się coś sypnie w 4t(np. urwie zawór),to robisz remont za tysiące złotych,w 2t obejdzie się o wiele mniejszymi kosztami w razie niespodzianki.

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: kamil250 » sob, 28 lip 2012, 12:16

Nie ma sensu stosować tak drogich olei. Tak wgl to motula 800 można kupić bez problemu za 50zł. Mi wychodzi podobnie utrzymanie 250 2t do 450 4t.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: cichy929 » sob, 28 lip 2012, 12:49

Tak sobie pomyślałem, że może ten cylinder dłużej by pożył na motulu.
Bo ktoś na tym forum pisał, że tylko na motulu, po pomiarach cylinder nie wykazywał żadnego zużycia.
Wcześniej stosowałem syntetyk castrola.
Jest jeszcze jedna niedogodność. W serwisówce od cr125 wyczytałem kiedyś, że gotową mieszankę można przechowywać tylko 24 godziny. Prawda to? Bo to strasznie kłopotliwe. To co mi zostaje wlewam do kosiarki i jej nie szkodzi.

Gdzie ten motul tak tanio?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”