CRF 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: katecheta122 » sob, 28 lip 2012, 13:13

cichy929 pisze:Tak sobie pomyślałem, że może ten cylinder dłużej by pożył na motulu.
Bo ktoś na tym forum pisał, że tylko na motulu, po pomiarach cylinder nie wykazywał żadnego zużycia.
Wcześniej stosowałem syntetyk castrola.
Jest jeszcze jedna niedogodność. W serwisówce od cr125 wyczytałem kiedyś, że gotową mieszankę można przechowywać tylko 24 godziny. Prawda to? Bo to strasznie kłopotliwe. To co mi zostaje wlewam do kosiarki i jej nie szkodzi.

Gdzie ten motul tak tanio?
Nie prawda,nawet jakby Ci ta mieszanka siedziała tam tydzień to powinno być ok ;)

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: Czepek » sob, 28 lip 2012, 13:25

cichy929 pisze:Olej motula do 2t kosztuje 70zł/1l
Może jakby korbe zmieniać co trzeci tłok, albo jak czuć, że ma już delikatny luz to nie byłoby takie tragedii.
W końcu i tak zaglądam do silnika co 15-20mth przy wymianie tłoka.
Nie zmieni to jednak faktu, że 4t i tak wychodzi taniej.

A wracając do tematu CRF na motox jest ciekawy artykuł o tym motocyklu.
Nie jest to najtańsze w utrzymaniu 4t, bo podobno zawory wymienia się częściej niż w innych.
Znowu yamaha ma o 1/3 więcej zaworów ssących.
Pamiętaj też o tym, że przypadku motocykla innego niż crf musisz mieć pewność jego stanu.
Wynika to z faktu, że jeżeli ktoś zaniedbał wymiany oleju i silnik jest już lekko przytarty, to w crf wystarczy wymienić tłok i cylinder, ewentualnie wałek, a w pozostałych to będą dwa wałki i głowica.
Tak więc koszty nieporównywalnie większe.
to nie kupuj litrówek tylko 4 lub 5l wtedy wychodzi po ok 50zł/litr nie ważne czy motul 800 czy ipone samurai, i mowie to z doswiadczenia bo zawsze kupuje dużo litrów bo wiem, że i tak to spalę, a przy kupnie 4/5l zaoszczędzasz czasami po 60zł, a z tym paliwem, że tydzień to opowieści stumilowego lasu :lol:
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

cichy929
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: czw, 2 wrz 2010, 17:20
Motocykl: CRF 450SM YZ125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: cichy929 » sob, 28 lip 2012, 13:40

No właśnie i tu pojawia się kolejna sprawa, że oleje do 2t są podobno nie trwałe i utleniają się.
Jest o tym kilka artykułów i otwartą bańkę można przechowywać do miesiąca.
Nie wiem czy to prawda, ale wolałbym nie sprawdzać tego na cylindrze za 2 koła.
Taka bańka 4l starczy mi na cały sezon.

Zresztą to nie cena oleju jest tu problemem.
Najgorsze są tłoki korby i nikasil i to co chwila.
A z wymianą korbowodu jest strasznie dużo roboty, to już łatwiej wymienić te zawory w 4t.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250

Post autor: Czepek » sob, 28 lip 2012, 13:47

Czy ja wiem czy dużo.
w 2-3h wyciągniesz i rozpołowisz silnik, oddajesz do zakładu i na następny dzień masz już dobry wał.
Jakby olej mół stać miesiąc to by nie produkowali 5l.
jak na moje to jakieś chore teorie, mam olej otwarty już nie wiem ile, w ktm miałem 4l przez cały sezon, moto orało jak głupie.
Przy jeździe weekendowej itp raczej nie zrobisz więcej niż 3 tłoków na sezon, więc nie wiem czy to taka tragedia
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”