YZF 250 problem z pompą hamulcową
-
Autor tematuFazi
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
- Motocykl: kxf 250 cbr 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
YZF 250 problem z pompą hamulcową
witam. podczas jazdy zaczeły sie dziac cyrki z tylnym hamulcem tzn po 10-15 minutach jazdy hamulec przestawał popuszczac w wyniku czego blokowało tylne koło. po odczekaniu paru minut problem znikał lecz troche jazdy i to samo. rozebrałem cały zacisk wyczyscilem go, pompe tak samo i przy odpowietrzaniu pojawia sie problem. jeśli bym chciał wtłoczyc płyn przez odpowietrznik to przez zacisk i przewód przechodzi bez problemu a pompa jakby była zatkana... natomiast jesli naleje płynu do zbiorniczka to moge pompowac poł dnia i do przewodu nie wpompuje ani kropli... pompe wyciagałem z milion razy czyscylem przedmuchiwalem i cały czas to samo. mając włozony tłoczek do pompy jest ona jakby zatkana tzn tam gdzie wkrecony jest przewód nie da sie jej przedmuchac. co z nia jest nie tak yzf 250 2007r
--> Gravity Pszczyna <--
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
- Motocykl: Honda Crf 450R
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
odpowietrzałem ostatnio strasznie upartą pompę hamulca przedniego,zeszło mi z 3h jak nie więcej próbuj na przemian na zamkniętym odpowietrzniku i otwartym i tak aż do bólu u mnie pomogło
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje
-
Autor tematuFazi
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
- Motocykl: kxf 250 cbr 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
2 godziny to dzis odpowietrzałem i nic jeszcze jest taki cyrk ze jesli zaleje płynem zacisk i przewod i osobno naleje do pompy i to poskladam do kupy to jeśli popompuje pare razy i odkrece odpowietrznik nie trzymiac wcisnietej nożki to zassie troche powietrza do srodka
--> Gravity Pszczyna <--
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
TO teraz pytanie:
jak z ustawieniem tylnego hamulca(nie za bardzo podkręcone??)
jeśli to jest ok to spróbuj zrobić ciśnienie w zbiorniczku z płynem i w tedy pompuj (zazwyczaj powinno iść szybciej)
jak z ustawieniem tylnego hamulca(nie za bardzo podkręcone??)
jeśli to jest ok to spróbuj zrobić ciśnienie w zbiorniczku z płynem i w tedy pompuj (zazwyczaj powinno iść szybciej)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuFazi
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
- Motocykl: kxf 250 cbr 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
najbardziej mnie ciekawi dlaczego nie da sie tego płynu przepompowac strzykawka od odpowietrznika zeby sie nabrało w zbiorniczku... dlaczego to jest zatkane nie moge tego pojąc
--> Gravity Pszczyna <--
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
sprawdź tą regulację
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
1Nalej pełno płynu do pompki
2Pompnij 3-5 razy pedałem , trzymaj i odkręć najpierw srubę przewodu hamulcowego wychodzącego z pompki , powinno zejść ciśnienie. Czynność powtarzasz do momentu aż pompka zacznie ładnie ciagnąć i pompować płyn. Jeśli tak już jest dokręcasz przewód do pompki odpowiednia siłą i juz do tego nie wracasz .Pamiętaj o uzupełnianiu pompki świeżym płynem.
3 Jesli udało się odpowietrzyć pompkę odpowietrzasz przewód .Ustaw moto tak zeby tylny zacisk był wyżej niż pompka , najlepiej postaw motocykl tylnym kołem na taborecie i niech druga osoba przytrzymuje moto w tej pozycji .Znowu pompujesz ale powietrze spuszczasz tym razem poluzowując śrubę od przewodu na wejściu do tylnego zacisku .
4 jesli i tu już nie wychodzą bańki powietrza razem z płynem tylko czysty płyn to mozna przystąpić do odpowietrzania samego zacisku . Zasada we wszystkich punktach odpowietrzania zawsze ta sama 3-5 pompnięc -trzymaj - odkręcasz odpowietrznik/śrubę- pedał opada i znowu to samo.
5 Nie próbuj pchać płynu w stronę pompki jeśli ci nie idzie ty go wysysaj strzykawką z odpowietrznika zacisku.
Powodzenia ,daj znać o efektach :drinkers:
2Pompnij 3-5 razy pedałem , trzymaj i odkręć najpierw srubę przewodu hamulcowego wychodzącego z pompki , powinno zejść ciśnienie. Czynność powtarzasz do momentu aż pompka zacznie ładnie ciagnąć i pompować płyn. Jeśli tak już jest dokręcasz przewód do pompki odpowiednia siłą i juz do tego nie wracasz .Pamiętaj o uzupełnianiu pompki świeżym płynem.
3 Jesli udało się odpowietrzyć pompkę odpowietrzasz przewód .Ustaw moto tak zeby tylny zacisk był wyżej niż pompka , najlepiej postaw motocykl tylnym kołem na taborecie i niech druga osoba przytrzymuje moto w tej pozycji .Znowu pompujesz ale powietrze spuszczasz tym razem poluzowując śrubę od przewodu na wejściu do tylnego zacisku .
4 jesli i tu już nie wychodzą bańki powietrza razem z płynem tylko czysty płyn to mozna przystąpić do odpowietrzania samego zacisku . Zasada we wszystkich punktach odpowietrzania zawsze ta sama 3-5 pompnięc -trzymaj - odkręcasz odpowietrznik/śrubę- pedał opada i znowu to samo.
5 Nie próbuj pchać płynu w stronę pompki jeśli ci nie idzie ty go wysysaj strzykawką z odpowietrznika zacisku.
Powodzenia ,daj znać o efektach :drinkers:
-
Autor tematuFazi
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
- Motocykl: kxf 250 cbr 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
przy składaniu pompki zalałem ją juz płynem tak ze z kazdej strony sie wylewalo. poskladałem to do kupy pompowalem 15 min tak jak mowi Amator i nic. dopiero jak robilem wszystko mega wolno tzn popompowalem 5 razy poczekalem dociznalem odpowietrzylem poczekałem popompowalem poczekalem itd to dopiero wtedy zaczeła zabierac... wydaje sie ze działa zobaczymy rano pozdro i dzieki wielkie za porady ! :drinkers:
--> Gravity Pszczyna <--
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową
Mógłbyś jeszcze dopowiedzieć dwa słowa jak to skutecznie wykonać? Ja mam problem tego typu, że jak tylko poluzuję śrubę mocującą waż do pompki to ciśnienie w układzie spada tak gwałtownie że nie ma szans ażeby zdążyć ją dokręcić przed końcem skoku klamki. Wytwarzam ciśnienie w układzie, luzuję śrubę i klamka natychmiast opada aż do manetki. W tym momencie układ znów się zapowietrza przez tą poluzowaną śrubę. Czy trzeba po postu trochę popróbować aż w końcu uda się dokręcić śrubę zanim ciśnienie spadnie do zera czy wcale nie trzeba się tak z tym spieszyć? Ten sam problem występuję przy śrubie mocującej wąż do zacisku.amator pisze:1Nalej pełno płynu do pompki
2Pompnij 3-5 razy pedałem , trzymaj i odkręć najpierw srubę przewodu hamulcowego wychodzącego z pompki , powinno zejść ciśnienie. Czynność powtarzasz do momentu aż pompka zacznie ładnie ciagnąć i pompować płyn. Jeśli tak już jest dokręcasz przewód do pompki odpowiednia siłą i juz do tego nie wracasz .Pamiętaj o uzupełnianiu pompki świeżym płynem.
3 Jesli udało się odpowietrzyć pompkę odpowietrzasz przewód .Ustaw moto tak zeby tylny zacisk był wyżej niż pompka , najlepiej postaw motocykl tylnym kołem na taborecie i niech druga osoba przytrzymuje moto w tej pozycji .Znowu pompujesz ale powietrze spuszczasz tym razem poluzowując śrubę od przewodu na wejściu do tylnego zacisku .
4 jesli i tu już nie wychodzą bańki powietrza razem z płynem tylko czysty płyn to mozna przystąpić do odpowietrzania samego zacisku . Zasada we wszystkich punktach odpowietrzania zawsze ta sama 3-5 pompnięc -trzymaj - odkręcasz odpowietrznik/śrubę- pedał opada i znowu to samo.
5 Nie próbuj pchać płynu w stronę pompki jeśli ci nie idzie ty go wysysaj strzykawką z odpowietrznika zacisku.
Powodzenia ,daj znać o efektach :drinkers:
Ostatecznie ustabilizowałem sytuację a potem pozbyłem się bąbli przez odpowietrznik ale mam wrażenie że pompa dalej jest zapowietrzona. Słabiutko pompuje i hamulec jest niezbyt skuteczny. Klamka zanim dojdzie do wyraźnego oporu ma duży skok w trakcie którego jest zbyt miękka jak na mój gust. Motocykl to kx 125.
Czy wysysając płyn przez odpowietrznik, bez użycia pompy hamulcowej jest szansa że ją odpowietrzę?
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej