YZF 250 problem z pompą hamulcową

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: Fazi » czw, 5 lip 2012, 22:07

witam. podczas jazdy zaczeły sie dziac cyrki z tylnym hamulcem tzn po 10-15 minutach jazdy hamulec przestawał popuszczac w wyniku czego blokowało tylne koło. po odczekaniu paru minut problem znikał lecz troche jazdy i to samo. rozebrałem cały zacisk wyczyscilem go, pompe tak samo i przy odpowietrzaniu pojawia sie problem. jeśli bym chciał wtłoczyc płyn przez odpowietrznik to przez zacisk i przewód przechodzi bez problemu a pompa jakby była zatkana... natomiast jesli naleje płynu do zbiorniczka to moge pompowac poł dnia i do przewodu nie wpompuje ani kropli... pompe wyciagałem z milion razy czyscylem przedmuchiwalem i cały czas to samo. mając włozony tłoczek do pompy jest ona jakby zatkana tzn tam gdzie wkrecony jest przewód nie da sie jej przedmuchac. co z nia jest nie tak :| yzf 250 2007r
--> Gravity Pszczyna <--

Awatar użytkownika
CZACHA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 133
Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
Motocykl: Honda Crf 450R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: CZACHA » czw, 5 lip 2012, 22:28

odpowietrzałem ostatnio strasznie upartą pompę hamulca przedniego,zeszło mi z 3h jak nie więcej próbuj na przemian na zamkniętym odpowietrzniku i otwartym i tak aż do bólu u mnie pomogło
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje

Awatar użytkownika
Autor tematu
Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: Fazi » czw, 5 lip 2012, 22:34

2 godziny to dzis odpowietrzałem i nic :| jeszcze jest taki cyrk ze jesli zaleje płynem zacisk i przewod i osobno naleje do pompy i to poskladam do kupy to jeśli popompuje pare razy i odkrece odpowietrznik nie trzymiac wcisnietej nożki to zassie troche powietrza do srodka :|
--> Gravity Pszczyna <--

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2185
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: kris514 » czw, 5 lip 2012, 22:39

TO teraz pytanie:
jak z ustawieniem tylnego hamulca(nie za bardzo podkręcone??)

jeśli to jest ok to spróbuj zrobić ciśnienie w zbiorniczku z płynem i w tedy pompuj (zazwyczaj powinno iść szybciej)
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Autor tematu
Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: Fazi » czw, 5 lip 2012, 22:41

najbardziej mnie ciekawi dlaczego nie da sie tego płynu przepompowac strzykawka od odpowietrznika zeby sie nabrało w zbiorniczku... dlaczego to jest zatkane :| nie moge tego pojąc
--> Gravity Pszczyna <--

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2185
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: kris514 » czw, 5 lip 2012, 22:50

sprawdź tą regulację
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1162
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: amator » pt, 6 lip 2012, 00:36

1Nalej pełno płynu do pompki
2Pompnij 3-5 razy pedałem , trzymaj i odkręć najpierw srubę przewodu hamulcowego wychodzącego z pompki , powinno zejść ciśnienie. Czynność powtarzasz do momentu aż pompka zacznie ładnie ciagnąć i pompować płyn. Jeśli tak już jest dokręcasz przewód do pompki odpowiednia siłą i juz do tego nie wracasz .Pamiętaj o uzupełnianiu pompki świeżym płynem.
3 Jesli udało się odpowietrzyć pompkę odpowietrzasz przewód .Ustaw moto tak zeby tylny zacisk był wyżej niż pompka , najlepiej postaw motocykl tylnym kołem na taborecie i niech druga osoba przytrzymuje moto w tej pozycji .Znowu pompujesz ale powietrze spuszczasz tym razem poluzowując śrubę od przewodu na wejściu do tylnego zacisku .
4 jesli i tu już nie wychodzą bańki powietrza razem z płynem tylko czysty płyn to mozna przystąpić do odpowietrzania samego zacisku . Zasada we wszystkich punktach odpowietrzania zawsze ta sama 3-5 pompnięc -trzymaj - odkręcasz odpowietrznik/śrubę- pedał opada i znowu to samo.
5 Nie próbuj pchać płynu w stronę pompki jeśli ci nie idzie ty go wysysaj strzykawką z odpowietrznika zacisku.
Powodzenia ,daj znać o efektach :drinkers:

Awatar użytkownika
Autor tematu
Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: Fazi » sob, 7 lip 2012, 01:28

przy składaniu pompki zalałem ją juz płynem tak ze z kazdej strony sie wylewalo. poskladałem to do kupy pompowalem 15 min tak jak mowi Amator i nic. dopiero jak robilem wszystko mega wolno tzn popompowalem 5 razy poczekalem dociznalem odpowietrzylem poczekałem popompowalem poczekalem itd to dopiero wtedy zaczeła zabierac... wydaje sie ze działa :) zobaczymy rano :) pozdro i dzieki wielkie za porady ! :drinkers:
--> Gravity Pszczyna <--

Awatar użytkownika
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 291
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZF 250 problem z pompą hamulcową

Post autor: Ciechu » wt, 10 lip 2012, 08:33

amator pisze:1Nalej pełno płynu do pompki
2Pompnij 3-5 razy pedałem , trzymaj i odkręć najpierw srubę przewodu hamulcowego wychodzącego z pompki , powinno zejść ciśnienie. Czynność powtarzasz do momentu aż pompka zacznie ładnie ciagnąć i pompować płyn. Jeśli tak już jest dokręcasz przewód do pompki odpowiednia siłą i juz do tego nie wracasz .Pamiętaj o uzupełnianiu pompki świeżym płynem.
3 Jesli udało się odpowietrzyć pompkę odpowietrzasz przewód .Ustaw moto tak zeby tylny zacisk był wyżej niż pompka , najlepiej postaw motocykl tylnym kołem na taborecie i niech druga osoba przytrzymuje moto w tej pozycji .Znowu pompujesz ale powietrze spuszczasz tym razem poluzowując śrubę od przewodu na wejściu do tylnego zacisku .
4 jesli i tu już nie wychodzą bańki powietrza razem z płynem tylko czysty płyn to mozna przystąpić do odpowietrzania samego zacisku . Zasada we wszystkich punktach odpowietrzania zawsze ta sama 3-5 pompnięc -trzymaj - odkręcasz odpowietrznik/śrubę- pedał opada i znowu to samo.
5 Nie próbuj pchać płynu w stronę pompki jeśli ci nie idzie ty go wysysaj strzykawką z odpowietrznika zacisku.
Powodzenia ,daj znać o efektach :drinkers:
Mógłbyś jeszcze dopowiedzieć dwa słowa jak to skutecznie wykonać? Ja mam problem tego typu, że jak tylko poluzuję śrubę mocującą waż do pompki to ciśnienie w układzie spada tak gwałtownie że nie ma szans ażeby zdążyć ją dokręcić przed końcem skoku klamki. Wytwarzam ciśnienie w układzie, luzuję śrubę i klamka natychmiast opada aż do manetki. W tym momencie układ znów się zapowietrza przez tą poluzowaną śrubę. Czy trzeba po postu trochę popróbować aż w końcu uda się dokręcić śrubę zanim ciśnienie spadnie do zera czy wcale nie trzeba się tak z tym spieszyć? Ten sam problem występuję przy śrubie mocującej wąż do zacisku.

Ostatecznie ustabilizowałem sytuację a potem pozbyłem się bąbli przez odpowietrznik ale mam wrażenie że pompa dalej jest zapowietrzona. Słabiutko pompuje i hamulec jest niezbyt skuteczny. Klamka zanim dojdzie do wyraźnego oporu ma duży skok w trakcie którego jest zbyt miękka jak na mój gust. Motocykl to kx 125.

Czy wysysając płyn przez odpowietrznik, bez użycia pompy hamulcowej jest szansa że ją odpowietrzę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”